Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

••••••• Mitä järkeä on ostaa suomalaisesta nettikaupasta? •••••••

Vierailija
15.07.2015 |

Ainakin mun kokemuksien mukaan suomalaiset nettikaupat ovat kalliimpia kuin ulkomaiset, koska suomalaisissa on ns. "suomilisää" hinnoissa. Vaikka ulkomailta tilattu tuote sattuisi menemään tullin kautta, se on silti edullisempi kuin suomalaisesta nettikaupasta ostettu.

Lisäksi jostain kumman syystä suomalaisesta nettikaupasta postittaminen on kalliimpaa kuin ulkomaisesta! Vaikea tajuta miksi Vantaalta Helsinkiin maksaa enemmän kuin Kiinasta Helsinkiin! Monissa "kiinankaupoissa" toimitus sisältyy hintaan.

Ja hulluinta on se, että suomalaisten nettikauppojen toimitusajat ovat älyttömän pitkiä. Tilasin kuusi päivää sitten suomalaisesta nettikaupasta tuotteen, joka oli silloin varastossa (sähköpostiin saamani vastauksen perusteella). Tuotetta ei ole vieläkään tullut! Kiinassa kun on 24/7-nettikauppoja, niin tavara on aika nopeasti Finnairin koneessa ja 9 - 10 tunnin päästä jo Helsinki-Vantaalla.

Niin että mitä järkeä on tilata Suomesta ja tukea kustannustehotonta bisnestä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli hintaero ei ole merkittävä, tilaan mieluummin suomalaisesta, sillä ongelmatapauksissa reklamointi, takuuasiat yms. on helpompaa.

Vierailija
2/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa, lähinnä nuo postikulut! huh huh...

Käyttäisin suomalaisia nettikauppoja, jos näkisin niistä jotain hyötyä minulle olevan, mutta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen naiivi, mutta haluan tukea kotimaista yrittäjyyttä.

Vierailija
4/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän mielummin suomalaisia nettikauppoja, varsinkin jos ostan tuotteita joissa on takuu.
Viime aikoina tilauksetkin on tullut vuorokaudessa ja aika monessa paikassa postikulut ovat ilmaiset.

Pleikkari ja tietokonepelit tilaan ulkomailta, koska niissä hintaero on huomattava.

Vierailija
5/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:54"]Ehkä olen naiivi, mutta haluan tukea kotimaista yrittäjyyttä.
[/quote]

Minäkin mielelläni tukisin, mutta ei ole varaa. Siksi tilaan ulkomailta.

Vierailija
6/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ongelmia toimivuuden kanssa, niin suomalaisen kanssa on halvempaa ja helpompaa usein lähetellä. Varsinkin Euroopan ulkopuolelle voi tulla sikamaisia maksuja lähetellä takaisin. Mutta hintahan sen ratkaisee. Esim. meillä mies tilaa melkein kaiken vaatteita myöden ulkomailta.

Vierailija
7/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:54"]

Ehkä olen naiivi, mutta haluan tukea kotimaista yrittäjyyttä.

[/quote]

Kaunis ajatus ja erityisesti suomalaisia käsityöläisiä ja muuta hyödyllistä sakkia kannattaakin tukea. Jotkut nettikaupat vaan myyvät ulkomaista tavaraa, joten turha siinä on maksaa suomilisää osasta, jonka saa muutenkin. Korkeintaan siitä maksaa, että saa sitä varmuutta ongelmatilanteissa tai jos on kiire saada tavara. Jotkut suomikaupat myyvät 1-2 euron tavaraa 10-20 euron hintaan. Näissä kannattaa olla tarkkana.

Vierailija
8/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nettikaupat joista itse suomessa tilaan (lastenvaatteita ja omia vaatteita) lähettävät tuotteet yleensä heti ja seuraavana arkipäivänä noudettavissa tai tulee kotiin suoraan. Halvemmalla en ole ulkomailta löytänyt. Elektroniikkaa olen tilannut muutamasti kiinasta mut niissä mennyt aina 2kk-6kk et tullut perille. Jos mennyt tulliin niin kalliiksi tullut. Takuuasiat sujuu hyvin suomessa. Lisäksi haluan tukea suomalaista työtä. Vähentää työttömyyttä, saadaan verotuloja jne. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että tilaa ulkomailta tässä tilanteessa varsinkaan.

Vierailija
9/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan yleensä tietynlaisia vaatteita tai tavaroita ja niille on olemassa myös suomalaisia nettikauppoja. Mutta ne suomalaisten kauppojen tavarat maksavat todella paljon enemmän ja postikulut ovat päätähuimaavia. Ei ole todellakaan varaa maksaa suomilisää.

Vierailija
10/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus. Suomalaisena nettikauppiaana ei voi olla kuin samaa mieltä. Parhaimmillaan kympin tuote tulee ilman postikuluja Kiinasta Suomeen. Itse kun lähetän paketteja (vähäiset volyymit) Postin palvelulla, maksan paketista n. 8 euroa kuukausimäärästä riippuen. Maahantuonnin kustannusten (kuljetus jne.), kiinteiden kustannusten (palkat, vuokrat, taloushallinto, sähkö...and the list goes on and on) kattamiseksi tuotteen hinta muodostuu jo korkeammaksi kuin muualla. Kun yhtälöön lisää tappotason ALV:n, ei kukaan ihmettele, miksi kauppa ei käy ja lyhennysvapaan sekä "halpuuttamisen" yli jättäneet eurot valuvat muualle kuin Stokkalle.

Vierailija
11/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaihto/palautus helpompaa, reklmamoibti helpompaa. Haluan tukea suomalaista työtä ja yrittäjyyttä. Ei se minulla muutamista euroista talous ole kiinni.

Vierailija
12/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa on suomilisää, koska työntekijät haluavat saada palkkaa enemmän kuin kiinalaiset. Mut joo hei, sahataan vaan omaa oksaa ja osallistutaan maailmanparantamiseen tukemalla köyhiä valtioita ja kurjistamalla omaa. Kun kaikki siirrettävät duunit on ulkoistettu, on pakko kehittää jotain hienoa uutta tilalle tai lasten päästyä työelämään, mennään suoraan kortistoon, jonka kassa on tyhjä. Ei ainakaan tarvi potea huonoa omaatuntoa, et riistettäis köyhempää, kun ne ovat siinä vaiheessa menneet jo ohi.

Vierailija
13/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:43"]Koska vaihto/palautus helpompaa, reklmamoibti helpompaa. Haluan tukea suomalaista työtä ja yrittäjyyttä. Ei se minulla muutamista euroista talous ole kiinni.
[/quote]

Lisään vielä että sama periaate kun ostan suomalaista ruokaa, mieluiten luomua. Kotikylässäni kasvatettuja tomaatteja jossa kilohinta kalliimpi.

Vierailija
14/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dealextremestä saa jopa 0,89 €:n tuotteen ilman toimituskuluja (sisältyvät hintaan) Suomeen!!!!!!!!!

En tiedä mikä rahtisoppari heillä on, mutta tosiaan tulee tuohon lähikauppaan asti! :) Heillä toimii myös palautukset, palautin nimittäin kuljetuksessa vioittuneen tuotteen ja sain uuden tilalle ja hyvittivät palautuskulut (n. 0,90 € maksoi palautus kirjeenä).

Vierailija
15/38 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin suomalaisesta nettikaupasta ja toimitus kesti kaksi päivää ja toimitusmaksut 2.90 euroa. Ja muutenkin oli edullista.

Vierailija
16/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa tuolta:

www.salered.com

siellä listattuna paljon hyviä kauppoja..

Vierailija
17/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen rajojen sisällä posti määrittelee hinnan. Siihen nettikaupalla ei ole mitään sanomista.

Vierailija
18/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay liike on määrittänyt suomessa suomalaisten palkat, ei nettikauppias

Vierailija
19/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:54"]Ehkä olen naiivi, mutta haluan tukea kotimaista yrittäjyyttä. [/quote] Minäkin mielelläni tukisin, mutta ei ole varaa. Siksi tilaan ulkomailta.

[/quote] Ja kun palkat laskevat, niin vielä vähemmän on varaa ostaa Suomesta.

Vierailija
20/38 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysyy, mitä kautta ne ulkomaalaisten nettikauppojen tavarat tulevat, jos ei niihin tule postikuluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi