Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa minut töihin, itse haluaisin olla kotiäiti 3 vuotta

Vierailija
14.07.2015 |

Onko muilla vastaavaa tilannetta? Olen valmis luopumaan monesta asiasta, en ole niin materian päälle. Tällä hetkellä lapsi 1,5 vuotta, eli toiset samanmoiset päälle kotona, lyhyt aika meille, lapselle tärkeää aikaa. Me pärjäämme rahallisesti ihan hyvin säästöilläni ja miehen palkalla. Mies haluaa minut töihin, koska himoaa kaikkea turhaa, kuten uutta autoa ja led-telkkaria. Meillä on kaksi lasta. Mitenkäs tämä nyt ratkaistas?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla omat rahat, joten ei tarvinnut moista miettiä. Olin kotona ja mies osti roinansa omilla rahoillaan.

Vierailija
2/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kotona kunnes kuopus täytti kolme, enkä kadu päivääkään. Lapset ovat pieniä vaan vähän aikaa. Jos tulette toimeen nykyisillä tuloilla, niin jää ihmeessä kotiin. Vaikkapa vielä vuodeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mennyt töihin lapsen ollessa 1v, ei mies olisi voinut ostaa autoa ja telkkaria sen helpommin, koska meillä on omat rahat. KUmpikin maksaa mielitekonsa omilla tuloillaan.

Vierailija
4/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan mene töihin sen takia, että mies saisi uusia leluja

Vierailija
5/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän ei päätä mitä sinä teet.

Vierailija
6/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näkyy oudosti luetut ja vastaukset? Siis määrät. Vai eikö? En tajua, mut anyway, mene töihin, tehkää vaikka 2 vuoteen kompromissi. Et voi itse yksin päättää, jos olet toisen puolison elatuksen varassa kotona nyt.

Vierailija
7/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:45"]Mieshän ei päätä mitä sinä teet.
[/quote]

Eikä ap päätä mitä mies tienaamillaan rahoilla tekee.

Vierailija
8/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:45"]Tässä ketjussa näkyy oudosti luetut ja vastaukset? Siis määrät. Vai eikö? En tajua, mut anyway, mene töihin, tehkää vaikka 2 vuoteen kompromissi. Et voi itse yksin päättää, jos olet toisen puolison elatuksen varassa kotona nyt.
[/quote]

Jos samat kirjoittelee? Tuliko se vaihtoehto mieleesi...

Vierailija
9/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:43"]No et todellakaan mene töihin sen takia, että mies saisi uusia leluja
[/quote]

Miten sen takia? Jos on kotona, molemmilla on velvollisuus osallistua elatukseen yhteisen sopparin mukaan. En mäkään kävis raskaassa työssäni ja katsois päivääkään miehen löhöämistä kotona. Jos olisin miljonääri, niin sit vois mies jäädä mun puolesta koti-iskäksi. Meillä 3 lasta.

Vierailija
10/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:43"]No et todellakaan mene töihin sen takia, että mies saisi uusia leluja
[/quote]

Miten sen takia? Jos on kotona, molemmilla on velvollisuus osallistua elatukseen yhteisen sopparin mukaan. En mäkään kävis raskaassa työssäni ja katsois päivääkään miehen löhöämistä kotona. Jos olisin miljonääri, niin sit vois mies jäädä mun puolesta koti-iskäksi. Meillä 3 lasta.
[/quote]

Jos pärjää hyvin säästöillä ja miehen palkalla miks toisen pitäis mennä töihin vaan telkkareiden takia?

Vierailija
11/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:38"]

Meillä on molemmilla omat rahat, joten ei tarvinnut moista miettiä. Olin kotona ja mies osti roinansa omilla rahoillaan.

[/quote]

Maksoiko mies sulle siitä, että hoidit sen lapsia hoitovapaalla ja ansionmenetyksen äitiysloman ajalta?

Vierailija
12/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jokin syy, miksi lapsi ei pärjäisi hoidossa vaikka tammikuusta alkaen? Vaikea sanoa juuta taikka jaata, kun ei tunne teidän lasta. Minun esikoinen meni hoitoon 1 v. täytettyään, mutta toinen lapsi vasta 1 v.8 kk iässä ja esikoinen aloitti silloin eskarin (oli siis kotihoidossa melkein 2 vuotta siinä ennen eskaria). Esikoinen oli todella arka aluksi eskarissa, ei enää muistanut, miten ollaan lapsiryhmässä. Suosittelen, että teilläkin vanhempi harjoittelee jo ryhmässä toimimista, jos on kotona vielä.

Vierailija
13/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:43"]No et todellakaan mene töihin sen takia, että mies saisi uusia leluja
[/quote]

[/quote]

Se on eri asia. Jos teillä on 3 lasta, on menot varmaan niin isot, että ei yhden palkka riitä. Meillä myös 3 lasta, isommat koululaisia. Harrastuksiin menee 2000€ vuodessa. Aika monesta lapset joutuisivat luopumaan, jos isi jäisi kotiin (nuorimmainen nyt alle vuoden).

Vierailija
14/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:43"]No et todellakaan mene töihin sen takia, että mies saisi uusia leluja [/quote] Miten sen takia? Jos on kotona, molemmilla on velvollisuus osallistua elatukseen yhteisen sopparin mukaan. En mäkään kävis raskaassa työssäni ja katsois päivääkään miehen löhöämistä kotona. Jos olisin miljonääri, niin sit vois mies jäädä mun puolesta koti-iskäksi. Meillä 3 lasta.

[/quote]

Näin. Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos olisin joutunut tekemään tätä raskasta kolmivuorotyötä ja mies olisi maannut lapsen kanssa kotona ja en olisi omalla palkallani saanut niiden vuosien aikaan ostaa mitään, koska miestä nyt ei olisi vain haluttanut töihin kolmeen vuoteen. Eri asia, jos olisin hyväpalkkainen, mutta näillä palkoilla ei paljoa juhlita ja joskus haluttaa hyötyä itsekin siitä, että käy töissä. Ymmärrän ap.n miestä todella hyvin.

Varsinkin, jos mies vielä maksaa esikoisen hoidon päiväkotiin ja vaimo haluaa olla vain kuopuksen kanssa kotona lomalla.

Vierailija
15/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas siinä ahne mies. Kannattaa jättää.

Vierailija
16/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut valita mies paremmin :)

Vierailija
17/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla työpaikka odottamassa vai joutuisitko työnhakuun? Jälkimmäisessä tapauksessa ei ole yhtään liian aikaista aloittaa työnhaku.

Vierailija
18/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama. Olin kotona, kunnes oikeasti rahat loppuivat ja laskuja alkoi jäädä maksamatta, karhukirjeet vaan tupsahteli postikuulukusta jne. Mies oli sitä ennen jo hoputtanut mua töihin jonkin aikaa, itse olisin halunnut olla kotona 3 v per lapsi (ja kuopuksen kanssa esikoinenkin oli toki kotona). Olin lopulta kotona vähän yli 2 vuotta per lapsi, mikä oli ihan mukava aika jo sekin.

Vierailija
19/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia kommentteja täällä! Eli jos vanhempi hoitaa lasta kotona, hän "makaa kotona lapsen kanssa"?? Mielestäni tällaisesta asiasta olisi pitänyt keskustella selkeästi jo ennen lapsen hankkimista, mutta suosittelisin sinua pitämään pääsi ja perustelemaan kotihoidon hyviä puolia miehellesi uudestaan ja uudestaan. Hän ei voi pakottaa sinua töihin, mutta tietysti olisi hyvä, ettei sinun täytyisi tehdä kotiinjäämispäätöstä ilman miehesi tukea.

Ihan oikeasti, alle kolmevuotiaalle oma koti on juuri se oikea paikka joitakin harvoja lastensuojelutapauksia lukuunottamatta. Alle kolmevuotias EI hyödy päivähoidosta kotihoitoa enempää, vaan päinvastoin. Jos lasta on mahdollista hoitaa pitkään kotona, tehkää niin. Tällä lapsella on vain yksi lapsuus ja lapsi on pieni vain muutaman vuoden - siinä ei paljoa luksuselämä paina, jouduttiin sitten tinkimään miehen telkkareista tai naisen kampaajakäynneistä - molempien kuuluu tehdä uhrauksia. Uskomaton asenne, että joku alle kaksivuotias pitäisi laittaa päiväkotiin vaan siksi, että päästään ostelemaan kaikkea kivaa. Älkää hankkiko lapsia jos aiotte dumpata ne yksivuotiaina päiväkotiin, sillä se ei ole koskaan hyvä vaihtoehto. Aiheesta löytyy paljon kirjallisuutta ja tutkimustietoa, googlatkaa vaikkapa Liisa Keltikangas-Järvinen.

Vierailija
20/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:24"]Uskomattomia kommentteja täällä! Eli jos vanhempi hoitaa lasta kotona, hän "makaa kotona lapsen kanssa"?? Mielestäni tällaisesta asiasta olisi pitänyt keskustella selkeästi jo ennen lapsen hankkimista, mutta suosittelisin sinua pitämään pääsi ja perustelemaan kotihoidon hyviä puolia miehellesi uudestaan ja uudestaan. Hän ei voi pakottaa sinua töihin, mutta tietysti olisi hyvä, ettei sinun täytyisi tehdä kotiinjäämispäätöstä ilman miehesi tukea.

Ihan oikeasti, alle kolmevuotiaalle oma koti on juuri se oikea paikka joitakin harvoja lastensuojelutapauksia lukuunottamatta. Alle kolmevuotias EI hyödy päivähoidosta kotihoitoa enempää, vaan päinvastoin. Jos lasta on mahdollista hoitaa pitkään kotona, tehkää niin. Tällä lapsella on vain yksi lapsuus ja lapsi on pieni vain muutaman vuoden - siinä ei paljoa luksuselämä paina, jouduttiin sitten tinkimään miehen telkkareista tai naisen kampaajakäynneistä - molempien kuuluu tehdä uhrauksia. Uskomaton asenne, että joku alle kaksivuotias pitäisi laittaa päiväkotiin vaan siksi, että päästään ostelemaan kaikkea kivaa. Älkää hankkiko lapsia jos aiotte dumpata ne yksivuotiaina päiväkotiin, sillä se ei ole koskaan hyvä vaihtoehto. Aiheesta löytyy paljon kirjallisuutta ja tutkimustietoa, googlatkaa vaikkapa Liisa Keltikangas-Järvinen.
[/quote]

TÄMÄ! Allekirjoitan täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan