HOAS:n asunnot murtojen kohteena!
http://www.metro.fi/uutiset/a1387812902061
On järjetöntä ettei turvalukot ole asunnoissa käytössä, eikä ovisilmä tai mikään muukaan turvallisuutta lisäävä ratkaisu.
Kommentit (147)
Saakohan rahoja takaisin, jos Hoasin asukas itse hommaa oveensa turvalukon? Entä jos hankkii turvaketjun (siitäkään kyllä ei ole mitään hyötyä jos ketään ei ole kotona ketjua laittamassa)?
Vantaalla Hoasin talossa viikko sitten lauantaina joku tyyppi tuli kyselemään siivoustavoista ja halusi tulla sisälle katsomaan imuria. En päästänyt, vaikka en ollut vielä lukenut noista murroista
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:40"]Vois laittaa tuonne Hoasin toimistolle kysymystä, että uskaltaisivatko itse nukkua rauhassa tai säilyttää arvoesineitään kämpässä johon kuka vaan random voi lompsottaa millä hetkellä hyvänsä...
[/quote]
!!!
Kumma, että ylioppilaiden etua valvova ylioppilaskunta sallii tuollaisen menon. Mikäli ymmärsin oikein, HYYhän on tuon vuokrapuljun osakas.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:40"]Vois laittaa tuonne Hoasin toimistolle kysymystä, että uskaltaisivatko itse nukkua rauhassa tai säilyttää arvoesineitään kämpässä johon kuka vaan random voi lompsottaa millä hetkellä hyvänsä... [/quote] !!! Kumma, että ylioppilaiden etua valvova ylioppilaskunta sallii tuollaisen menon. Mikäli ymmärsin oikein, HYYhän on tuon vuokrapuljun osakas.
[/quote]
HYY:lle siis viestiä myös.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:17"]
Vantaalla Hoasin talossa viikko sitten lauantaina joku tyyppi tuli kyselemään siivoustavoista ja halusi tulla sisälle katsomaan imuria. En päästänyt, vaikka en ollut vielä lukenut noista murroista
[/quote]
Olethan ilmoittanut asiasta Hoasille? Kannattaa myös jos on alueesi asuntojen omat facesivut tms sinne myös laittaa.
Onko mitään uutta tietoa? Olettehan levittäneet tätä juttua kaikille Hoasilla asuville tutuillenne?
Helevetin kiva, että oma alaikäinen joutuu jossain vaiheessa muuttamaan Hoas:n kämppiin. Toivottavasti saavat vuoden aikana asiat kuntoon, ja opiskelijoiden elämän turvattua.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:44"]
Helevetin kiva, että oma alaikäinen joutuu jossain vaiheessa muuttamaan Hoas:n kämppiin. Toivottavasti saavat vuoden aikana asiat kuntoon, ja opiskelijoiden elämän turvattua.
[/quote]
Asialle tuskin tehdään yhtään mitään, koska kyseessä on köyhiä opiskelijota joiden edut tai turvallisuus ei kiinnosta ketään. Ja opiskelijathan aina valittavat turhasta.
Jos samoin kävisi kaupunkien asunnoissa niin lukot sarjoitettaisiin välittömästi uusiksi.
Miten mua ei ollenkaan yllätä, ettei HOAS tee asialle mitään. Vieläkin mielessä, kuinka en IKINÄ MISSÄÄN ole saanut yhtä töykeää asiakaspalvelua kuin HOASILLA. Vaikka siitä on vuosia, vuosia aikaa kun yhden kesän heidän asunnossaan asuin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:42"]
Ylläri, ettei Hoas taaskaan tee yhtään mitään. Monet Hoasilla asuvat maksavat jopa 500 e tai enemmänkin vuokraa asunnoistaan, hinnat siis pilvissä mutta rahalle ei saa mitään vastinetta. Hoas ei tee sisäilmaongelmille mitään, kun edellinen asukas on muuttanut sama homeläävä vuokrataan heti uudelleen. Helsingin asuntotilanne on niin törkeä että tuollainen paskalafkakin saa rauhassa hyväksikäyttää köyhiä opiskelijoita eikä kukaan puutu asiaan sitten mitenkään.
[/quote]
Näin. En tiedä mihinkä pitäisi ottaa yhteyttä tässäkin tapauksessa, luulen ettei Hoasin toiminta ole kaikilta osin ihan laillista, jos ei kerta voida edes turvata sitä ettei avaimia ole kenellä hyvänsä kadun tallaajalla.
Facesta kopioitu viesti, kyseisen neidon asuntoon jo 2 kertaa murtauduttu:
"Hi there, most of the stuffs were touched and misplaced. the police took a cup which might have contain potential fingerprint from the burglar. I have been sleeping with an eye open and a knife beside my bed. I have been asking for help from HOAs by installing an extra deadbolt lock. HOAS refused to pay the expenses and said that if I am installing the lock myself, I have to leave the lock there when I move out without any compensation on the cost ( it costs a lot to install a lock). HOAS mentioned that it is now the police matter, so they can't really help me in anything to feel safer in my own living environment. The police hasn't contacted me since they took some evidences, but they said when they found a lead, they will be in touch. I read on the newspaper that someone might have gotten the "yleisavain" that can open any doors in HOAS apartment. If this is true, this means that all HOAS apartments in Helsinki area bear the same risks of being broken into, such as mine-TWICE IN LESS THAN A MONTH. Similar burglaries are recorded in Pasila area. Who knows which area is next. This is someone with unpredictable intention. My drawing tablet or valuable watches were untouched, but instead they took my DSLR camera."
Välioveen vaan lappu jossa lukee !varoitus: lemmikkihämähäkki vapaana asunnossa. Myrkyllinen mutta ei tee mitään ellet ärsytä sitä olemassaolollasi" :D
https://www.facebook.com/hoashelsinki/posts/941889305849591
Mies ilmeisesti soittaa ovikelloa, ja jos kukaan ei ole kotona menee avaimella sisään tai tiirikoi. Jos joku on kotona, mies vain pyytää kynää ja paperia. Lukekaapas vaikkapa tuo Liisa Kinnusen postaus, minkä linkitin.
160 e maksaisi turvalukon asennus. Vähän liikaa kahdelle opiskelijalle :(
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:29"]
Ei tarvitse varoittaa kotona olevasta videovalvonnasta. Sillä voi vaan pelotella tunkeutujaa
[/quote]
Täytyy. Koti kuuluu kotirauhan piiriin ja kotirauha turvaa myös varkaita.
[/quote]Eli rosvo voi etsiä kameran ja tuhota sen.
[/quote]
Kannattaa olla kaksi. Ja vahtikoira.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 14:27"]
160 e maksaisi turvalukon asennus. Vähän liikaa kahdelle opiskelijalle :(
[/quote]
Pommittaakaa hoasin toimistoa, ja vaatikaa että saatte hankkia turvalukon heidän laskuunsa. Tuohan on ihan älytöntä, että joutuu omassa kodissaan pelkäämään!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:48"]
Laittakaa asuntoon kamerat?
[/quote]
Myös ovikelloa soittavat tuntemattomat voi yllätyskuvata kännykällään. Voihan sitä sanoa että odotti poikaystävää kylään juuri.
Mä oon jättänyt mun lemmikkikarhun oven viereen kun lähden kodista.
Jos ovikello soi, olen jo valmistautunut siihen että saattaa joutua tappelemaan.