Voltaren ei auta, piroxin ei auta, mobilat ei auta, perskindoli ei auta... Jalassa kipeä jänne eikä mikään auta
Kommentit (24)
Enkelihoidoista voisi olla apua. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
No, mulla hoidettiin muka tulehdusta yli vuosi. Vasta leikkaus paljasti, että jänne oli lähes poikki. Ei näkyny ultrassa eikä magneettikuvassa. Molempien mukaan vain lievä tulehdus.
Leikkauksella tuli kuntoon.
99,9C% Julkinen sektori terveysasemat eivät päästä mangnettikuvaus tai edes ultra. Hyvällä säkällä röngen ja sit läkäri sanoo luut hyvät.Määrää ison määrän puranaa tai panadolia,jotka kestää vuoden.Toivossa et vuoteen palaa asiasta terveyasemalle. Joten satsaa yksityinen sektori.Jätä välin turhat menoerät ravintola, shopailu,parturi/ kampaaja,matkailu.Löyty rahaa yksityinen sektori. jos leikatvaa läheten kirjoitaa julkisen puolen sairaalan plk.Moneen Kipuun on lääke lepo ja sitten liike.Liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mulla hoidettiin muka tulehdusta yli vuosi. Vasta leikkaus paljasti, että jänne oli lähes poikki. Ei näkyny ultrassa eikä magneettikuvassa. Molempien mukaan vain lievä tulehdus.
Leikkauksella tuli kuntoon.
99,9C% Julkinen sektori terveysasemat eivät päästä mangnettikuvaus tai edes ultra. Hyvällä säkällä röngen ja sit läkäri sanoo luut hyvät.Määrää ison määrän puranaa tai panadolia,jotka kestää vuoden.Toivossa et vuoteen palaa asiasta terveyasemalle. Joten satsaa yksityinen sektori.Jätä välin turhat menoerät ravintola, shopailu,parturi/ kampaaja,matkailu.Löyty rahaa yksityinen sektori. jos leikatvaa läheten kirjoitaa julkisen puolen sairaalan plk.Moneen Kipuun on lääke lepo ja sitten liike.Liiku.
Minä olen kyllä päässyt myös julkisella sektorilla sekä ultraan että magneettikuviin (tässä järjestyksessä). Samoin vaimoni ja tuttavani. Ollaan kaikki 50 - 70 haarukassa iältämme. Joten ei taida tuo prosenttiluku ihan pitää paikkaansa.
Tosin olemme melko koulutettuja ja osaamme kysellä ja vaatia hoitoa asiallisesti keskustellen.
Muutamilla sukulaisillani ja tuttavillani tilanne on toinen ja tutkimusten saanti lähempänä esittämääsi prosenttilukua. Valitettavasti.
Totta kyllä, että yksityinen sektori (työterveys ja rahalla ostetut palvelut) laittaa kaikki vaikeammat tapaukset ( usein helpotkin työtä vaativat) julkisen puolen hoidettavaksi. Omalta osaltani jopa niin pientä juttua kuin huulen verisuonisykerön poistoa, ei tehty yksityisellä ( kattava työterveyshuollon soppari). Perusteluna, että on niin vertavuotava paikka, että eivät halua tehdä, mee tk:hon. Siellä sitten leikkasivat.
Yksityiset rahastaa lähinnä tutkimuksilla. Vakuutusyhtiön sairaalat myös leikkaavat, kun on kiire saada ihminen työkuntoon.
Eivät auta minullakaan mutta Carmolis -kipugeeli auttaa.