Kaupoissa huutavat lapset
Kävin tänään kuudessa eri liikkeessä, joista neljässä oli ainakin yksi huutava/riehuva lapsi, vaikka yksikään liikkeistä ei ollut ns. lapsille/lapsiperheille suunnattu.
Näitä kaikkia lapsia yhdistivät seuraavat seikat:
- Korkea äänenvoimakkuus, eli jatkuvaa huutoa ja mölinää, jonka yli ei meinannut ajatuksiaan kuulla
- Huono käytös, pitkin kauppaa juoksentelu sekä tavaroiden heittely/kolistelu, muiden asiakkaiden häiriköiminen ja jopa hyllyissä kiipeily
- Vanhempien välinpitämättömyys ja/tai laiskuus; joko käytökseen ei kiinnitetty mitään huomiota tai sitten mamma toisteli "Nico-Petteri, eipäs huudeta" aina välillä, vaikka lasta ei ilmiselvästi kiinnostanut äiskän kehotukset.
Olen aina kummastellut lapsivihaa, mutta tänään tunsin sisimmässäni sensuuntaisia tunteita useampaan otteeseen. Mikä siinä on, että lapsi pitää ottaa liikenteeseen, jos se ei kerran osaa käyttäytyä eikä vanhempia kiinnosta vahtia sitä? Sitten rynnätään suoraan kaupasta mammapalstalle valittamaan ilkeästä lapsiperhevastaisesta yhteiskunnasta.
Kommentit (69)
Skanssin (Turku) kaupoissa on välillä tuskallista käydä, kun lapset rääkyvät, kaiuttimista kuuluu ärsyttävä musiikki ja levähdyspenkilläkin on korvan juuressa kaiutin josta kuuluu mainoksia. Ne kaiuttimet ovat vessassakin.
Viimeksi mainostivat intiimituotteita: kuukuppeja ja liukuvoiteita. En olisi halunnut kuulla, mutta kun pakkosyötettiin.
Kuulokkeet vaan korville ja musiikki päälle seuraavaksi? Tai ne korvatulpat.
Minua ällöttää nuorehkot narisevalla äänellä kitisevät turbohuuliset huoruliinit jotka kiertelee kaupoissa haisten halvalle hajuvedelle. Hyi saakeli, olen pyytänyt vartijaa poistamaan heidät, olen sanonut, että kannattaa tutkia laukku.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:19"]
Lapset kuuluvat elämään, ihan kaikkien tiukkapipojenkin. Yrittäkää nyt rentoutua vähän.
Paskakin kuuluu elämään, mutta ei sitä silti mielikseen haistele.
Siksipä kierrän sinut ja kaltaisesi mätäkasat kaukaa. Toivottavasti kuolet tänään, jäät vaikka rekan alle. 🥳🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Minua ällöttää nuorehkot narisevalla äänellä kitisevät turbohuuliset huoruliinit jotka kiertelee kaupoissa haisten halvalle hajuvedelle. Hyi saakeli, olen pyytänyt vartijaa poistamaan heidät, olen sanonut, että kannattaa tutkia laukku.
Sama täällä, ne kasvattaa typeriä juopottelujuttujaan isoon ääneen. Haju on kauhea, peseeköhän ne itseään koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:19"]
Lapset kuuluvat elämään, ihan kaikkien tiukkapipojenkin. Yrittäkää nyt rentoutua vähän.Paskakin kuuluu elämään, mutta ei sitä silti mielikseen haistele.
Siksipä kierrän sinut ja kaltaisesi mätäkasat kaukaa. Toivottavasti kuolet tänään, jäät vaikka rekan alle. 🥳🥳🥳🥳
😅😅😅😅😅
Enemmän minua ärsyttää markettien edustalla notkuvat teinit. Siinä mölyävät ja kikattavat ja roskaavat. Kiehahti pahasti, kun näin tällaisen sakin heittävän roskia maahan, vaikka roskis oli ihan vieressä. Oli kuitenkin aika myöhäinen ilta eikä lähettyvillä muita, joten en uskaltanut sanoa mitään kun kaiken maailman sekopäistä puukkojen heiluttelijaa löytyy nykyään noista alaikäisistäkin.
Joo ja yritäpä sanoa vanhemmille asiasta, niin olet sitten lapsivihaaja. En ole, mutta käytöstavat pitää muistaa!
Eipä niin kauan sitten olin eräässä ostoskeskuksessa ja vaateliikkeessä jossa ajattelin vain katsella, ei ollut tarkoitus ostaa mitään eikä siitä mitään olisi tullutkaan kun sinne tuli eräs äiti noin nelivuotias poika rattaissa ja se pentu KILJUI!
Sellaista raivohuutoa, koko kauppa kaikui ja se äiti vaan tyynen rauhallisena katseli vaatteita eikä reagoinut mitenkään. Lähdin pois ja ajattelin poiketa samassa keskuksessa olevassa elintarvikeliikkeessä ja eikös vaan nämä ilmesty kohta sinne!
Ja rääkyminen jatkui. Jälkeenpäin nauratti ajatukseni mutta satuin olemaan juuri sellaisten isojen koristeellisten lasipullojen kohdalla. Mielessäni kävi että nappaan sellaisen ja kajautan sen sen kiljukaulan kalloon.
Onneksi kuitenkin niin impulsiivinen en ole vaikka saatan toimia melko äkkinäisestikin. Onneksi he sitten häipyivät ennen minua, mutta voi korvaparkojani. Mietin että mitähän naapurit utosta tykkää jos asuvat kerrostalossa!
Kerran oli tällainen bussissa kun olin tulossa kauempana asuvan tuttavan luota. Se rääyntä oli hirveää eikä se äiti-parka saanut sitä loppumaan. Kyseessä hieman pienempi ipana. Jäivät sitten pois bussista onneksi. Kaikki vilkuili jo heitä, en ollut ainoa joka ärsyyntyi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:02"]
Kuka mistäkin ärsyyntyy... Itse kuuntelen paljon mieluummin lasten riemunkiljahduksia kuin pakolaisten mölinää.
[/quote]
Mä en jaksa kumpaakaan. Aiheuttavat päänsärkyä. Milloin Suomesta tuli tämmöinen karmea älämölyvaltio???!