Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nosti vauvaa jalasta, pitääkö vauva käyttää lääkärissä?

Vierailija
14.07.2015 |

Kokkasin rauhassa keittiössä, josta on suora näkymä olohuoneeseen. Mieheni leikki 6kk täyttävän lapsemme kanssa olohuoneessa.
Sitten ilman mitään varoitusta, mies nostaa lastaan nilkasta niin, että pikkuinen alkaa itkeä. Lasta sai hyssytellä aika pitkään ennen kuin rauhoittui. En jätä miestäni enää ikinä kahden lapsen kanssa!

Onko tarvetta lähteä terveyskeskukseen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mielestä tälläiset hauskoja provoja? Heh, heh kun naurattaa.

Vierailija
2/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vaan hädissään väitti provoksi kun alettiin puhumaan lasu ilmoituksista ja ip-osoitteen selvittelystä, tervettä itsesuojelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:20"]ap vaan hädissään väitti provoksi kun alettiin puhumaan lasu ilmoituksista ja ip-osoitteen selvittelystä, tervettä itsesuojelua.
[/quote]

No lääkärissä ne voi tehdä sen ilmoituksen jos katsovat aiheelliseksi. Tuskin on syytä kuitenkaan.

Vierailija
4/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on joku ihme raajoista roikottamisen tarve. Mun koiraa on useampi mies nostanut etutassuista. En tajua, eikö päässä liiku mitään. Ehkä miesten empatiakyky tosiaan on jotenkin heikompi kuin naisilla. 

Vierailija
5/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei aina tajua, ettei pikkulapset ole mitään raudasta tehtyjä auton osia. Kaikenlainen nysvääminen on miesten keskuudessa vähän sellainen neitimäisyyden merkki, joten ovat tottuneet rajuihin otteisiin ja joskus se jää päälle.

Vierailija
6/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Terveyskeskukset on muutenkin niin täynnä että ärsyttää ihmiset jotka ruuhkauttaa ne ja vie aikaa niiltä jotka oikeasti tarvitsee apua. Ihan turhaan ja täysin mitättömistä asioista nykyään mennään aina lääkärille.

Vierailija
7/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nostettiin parivuotiasta kädestä ja olkapää meni sijoiltaan. Ei siitä seurannut mitään lasua, kun oli täysi vahinko. Lääkäri sanoi, että ovat aika yleisiä noi sijoiltaan menemiset. Pahalta tuntui pienen puolesta kuitenkin.

Vierailija
8/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT,
Mä olen nähnyt pieniä vauvoja "vauvatettavan" sillai, et nostetaan jaloista ilmaan ylösalaisin kun vauva makaa selällään ja lasketaan siitä mahalleen takaisin alas.
Omaa en ole uskaltanut ja kielsin miestä myös tekemästä niin.

Vierailija
9/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:14"]

Meilläkin miehen veli (jolla ei ole lapsia) nosti/roikotti 6kk vanhaa poikaamme käsistä. Kyllä suutuin, koska vauva alkoi itkeä. Ei selvästi tuntunut kivalta.

[/quote]

Ihme että tätä on alapeukutettu, eikö ihmiset todellakaan ole tietoisia että lasta ei saa roikottaa raajoista, ei jaloista eikä käsistä kunnen he itse pystyvät roikkumaan esim. Tangosta. Tuttavani nosti myös meidän 1v.lasta käsistä ja lapsi oli ihan järkyttyneen näköinen.

Vierailija
10/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:14"]

Meilläkin miehen veli (jolla ei ole lapsia) nosti/roikotti 6kk vanhaa poikaamme käsistä. Kyllä suutuin, koska vauva alkoi itkeä. Ei selvästi tuntunut kivalta.

[/quote]

Ihme että tätä on alapeukutettu, eikö ihmiset todellakaan ole tietoisia että lasta ei saa roikottaa raajoista, ei jaloista eikä käsistä kunnen he itse pystyvät roikkumaan esim. Tangosta. Tuttavani nosti myös meidän 1v.lasta käsistä ja lapsi oli ihan järkyttyneen näköinen.

[/quote]

Meidän vauva oli järkyttyneen näköinen, kun aloin tarjota sille kiinteää ruokaa... :O

Siis jos tämä ei olisi provo, niin sanoisin, että ihme vouhotusta. En ryntäisi lääkäriin tuossa tapauksessa vaan PUHUISIN mieheni kanssa.

Oletteko unohtaneet sellaisen asian kuin puhuminen?

Ei se lapsi siitä nostamisesta kuolisi, tuskin edes loukkaantuisi. Jos miehelle on tuollaisia intohimoja, niin sitten kannattaisi sopia pelisäännöt. Ja asioita kannattaa yrittää ratkoa itse ennen kuin ryntää pää kolmantena jalkana lääkäriin/sossuun/poliisille...

Tietysti on asioita, joita ei pidä hyväksyä ollenkaan, mutta niitä on aika vähän. Suurin osa elämän asioista on sellaisia, että niistä kannattaa jutella, katsoa miten menee, yrittää selvitä ihan itse ja olla vouhottamatta liikaa.

Vierailija
11/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäkisesti pikkuinen vaan säikähti. Nyt kun on rauhoittunut, niin aristaako jalkaansa? Onko liikkeet normaalit?

Väittäisin, ettei puolivuotias tuosta tosiaan muuta kuin säikähti, mutta mistäpä minä voin tietää.

Vierailija
12/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä soittaisin päivystykseen ja kysyisin. Lonkkahan tuossa voi mennä sijoiltaan.

Vierailija
13/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miksi ihmeessä mies niin teki?? Nostiko hän ihan ilmaan asti? Mitä sanoit miehelle? Hmm, toki harkitsisin terkkarissa tai ehkä mieluiten jollain yksityisellä lastenlääkärillä/yleislääkärillä käyntiä. 

Vierailija
14/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:38"]Todennäkisesti pikkuinen vaan säikähti. Nyt kun on rauhoittunut, niin aristaako jalkaansa? Onko liikkeet normaalit?

Väittäisin, ettei puolivuotias tuosta tosiaan muuta kuin säikähti, mutta mistäpä minä voin tietää.
[/quote] Aristaa ehkä hieman. Luulen, että taidan lähteä varmuuden vuoksi näyttämään jalkaa pian, tai ainakin soittaa päivystykseen.
Ap

Vierailija
15/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin molemmat,sekä miehen että lapsen. Sairas ukko!

Vierailija
16/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:38"]Huh, miksi ihmeessä mies niin teki?? Nostiko hän ihan ilmaan asti? Mitä sanoit miehelle? Hmm, toki harkitsisin terkkarissa tai ehkä mieluiten jollain yksityisellä lastenlääkärillä/yleislääkärillä käyntiä. 
[/quote] Ilmaan asti nosti. Kivahdin, että: "Mitä helvettiä oikein teet?". En yleensä kiroile lapsen kuullen, mutta nyt säikähdin ja lipsahti. Ei mitään tietoa miksi nosti, mies ainakin tarvitsee lääkäriä.
Ap

Vierailija
17/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin  toki ensin lapsi. Kerro mitä tapahtui.

Vierailija
18/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä video noin minuutin kohdalla...

Jos vauva käyttäytyy normaalisti, niin ei tarvitse.

Mutta miksi mies teki noin? Itse aikoinaan "heittelin" siskon lapsia, ei nyt ihan vauvoina, mutta kun lapset tykkäsit volteilla sänkyyn. Kaikki hengissä ja ei loukkaantumisia.

Jos mies ei osaa antaa mitään hyvää selitystä siihen miksi nosti lasta jalasta (vielä yhdestä) niin sitten ihmettelen kyllä.

Vierailija
19/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt joku äkkiä lasu, lapsi saattaa olla vaarassa.

Vierailija
20/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lasu ip osoitteen Saapi selville. On lasun tehtävä tarkistaa lapsen olot.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi