Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsehoito-oppaiden omituiset ohjeet

Vierailija
14.07.2015 |

Oletteko törmänneet joihinkin kummallisuuksiin?

Luin avaa tunnelukkosi - vapaudu elämään täydesti -kirjaa, ja ulkopuolisuus tunnelukon avaamisessa ohjeena on tarkastella itseään: "Listaa keinoja, joilla voit kehittää sosiaalisia taitojasi ja muuttua ystävällisemmäksi muita kohtaan, laihtua tai tukevoitua, saada esiintymisvarmuutta, lisäkoulutusta, oppia huolehtimaan ulkonäöstäsi tai muuten kehittää itse itseäsi."

Jotenkin kauhean pinnallinen lähtökohta asioihin. Kuka ei tuntisi joillain standardeilla liian lihavaa, laihaa tai muuten erinäköistä ihmistä, joka kokee silti yhteyttä muihin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaahan nuo tuollaiset oppaat ovat.

Vierailija
2/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niinkuin asiayhteydestä irrotettuna kuulostaa pinnalliselta ja typerältä. Muutoin, et ehkä ole ihan sisäistänyt lukemaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:26"]

Noin niinkuin asiayhteydestä irrotettuna kuulostaa pinnalliselta ja typerältä. Muutoin, et ehkä ole ihan sisäistänyt lukemaasi.

[/quote]

Muut kohdat lainauksesta ovat mielestäni ok, paitsi lihavoituna olevat.

Vierailija
4/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:25"]

Paskaahan nuo tuollaiset oppaat ovat.

[/quote]

Ei ole ihan se perinteinen amerikkalainen höpölöpö-kirja vaan pohjautuu terapiamuotoihin, jotka ovat tutkitusti auttaneet ongelmissa tehokkaasti ;)

Vierailija
5/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on ymmärtääkseni siinä että etsii sen painon itselleen joka tuntuu itsestä hyvältä, ei olla siinä painossa joka saa koko ajan miettimään mitä muut minusta ajattelee. Jos ylipainoinen on tyytyväinen itseensä ei hänen tarvitse laihduttaa, mutta jos asia häiritsee itseään, silloin pitää tehdä sen asian eteen jotain, ottaa täysi vastuu itselle siitä eikä ulkoistaa vastuu. Itseensä tyytyväisen ihmisen kanssa on miellyttävämpi olla tekemisissä kuin sellaisen joka ei pysty keskittymään kunnolla asiaan miettiessään painoaan tai ulkoista olemustaan. Ei se ole pinnallista että tykkää itsestään, myös siitä ulkonäöstään.

Itse ahdistuin alipainostani ja nyt kun olen lapsen myötä saanut 10 kg lisää massaa, pystyn paremmin keskittymään olemaan muille läsnä kun ajatukset eivät pyöri miten saisin itseeni isommaksi. Tajusin juuri että en ole painolleni suonut ajatustakaan lapsen saamisen jälkeen ennen tätä ketjua!  Minulla on ollut hyvä olla itseni kanssa joten ei ole ollut mitään syytä asiaa ajatella.

Myös tuo ulkonäöstä huoletiminen opettaa sitä että tekee asian kerralla kunnolla ja sitten sen voi unohtaa ja keskittyä täysillä siihen tilanteeseen mikä nyt onkaan päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi