Onko alumiinitonta antiperspiranttia olemassa?
Eihän pelkällä deudorantilla kukaan pärjää jos vähänkään hikoilee!?!
Kommentit (17)
Auttaako se kivi kainalohikeen? Estääkö hikoilua, vai hajua?
dödöt vie vaan hajun, antiperspirantti sulkee hikirauhaset. Emmä haluu märkiä kainaloita.
ap
ei ole alumiinia...? Etelässähän ihmiset käyttävät usein juuri tuota talkkia...
Kuinka paljon muuten käytätte (tarkemmin ehkä kuinka usein...) deodoranttia? Itse nimittän käytän aika vähän... Jos olen kotosalla koko päivän (käyn korkeintaan lähikaupassa tmv. ) niin en käytä lainkaan dödöä. Tämä " alumiini-hössötys" ei ole siihen syy, vaan olen aina käyttänyt dödöä mahdollisimman vähän...
Itselläni on tällä hetkellä vielä sellainen elämäntilanne, että olen " vain kotona" , joten vain parina päivänä laitan kainoloihin deodoranttia. Mielestäni en edes haise erityisemmin hieltä, sillä harvemmin sitä tulee hikoiltua, ja jos siivoan tmv. jossa hiki saattaa lentää;) niin menen heti suihkuun sen jälkeen ja heitän vaatteet pesuun...
Ja heti peseydyttyäni. Imetysaikana varsinkin tuntuu hiki lentävän, enkä tod. halua haista! Onhan se alumiini raskasmetalli (vaikka kevytmetalli onkin =) niin varmaan siitäkin syystä voisi käyttöä rajoittaa.
ap
talkki aiheuttaa syöpää. Arvellaan pepun talkin olevan mahdollinen syy munasarjasyöpään. Siis olisi kulkeutunut sinne. En muista, oliko se juuru munasarja, mutta joku gynekologinen kuitenkin. Myös hengitysteissä talkki vaaraksi. Ei ole pakko uskoa, mutta totta on, että ei siis varsinaisesti todettu mutta samaan tapaan on puhuttu kuin nyt tästä alumiinista.
Aluksi saattaa pari päivää hiki haista mut sit ei enää mitään...
Suosittelen!
Hikikivi on deodoranttina erittäin tehokas, ja silti käyttäjällä on luonnollinen olo. Hikikiven sisältämät luonnonmineraalit estävät hienhajua aiheuttavien bakteerien kasvun ja ikävää hienhajua ei synny. Säilyttää ihon normaalin happamuustasapainon. Hikikivi antaa todella varman suojan, ei tartu eikä tahraa, ei sisällä alkoholia eikä öljyä, on hajustamaton, ei ärsytä ihoa, sopii niin miehille kuin naisille. Sopii herkkäihoisille ja allergisille (hypoallergeeninen tuote). Pitää raikkaana 24 h (iho kannattaa kuitenkin pestä yöksi). Kestää yhden henkilön normaalissa päivittäisessä käytössä noin 1-2 vuotta. Ei vahingoita luontoa. Ei ole testattu eläinkokeilla.
Käyttöä ja Vaikutuksia:
Alunaa sisältävän hikikiven antiseptiset ominaisuudet on tunnettu Aasiassa jo tuhansia vuosia. Alunakiveä ovat käyttäneet herkkäihoiset miehet parranajon jälkeen helpottamaan pieniin haavoihin ja desinfioimaan ihoa. Kiveä voi käyttää myös veden puhdistamiseen: Ota järvivettä astiaan ja sipaise kivellä vettä pari-kolme kertaa ja anna seistä 4 ¿ 24 h. Epäpuhtaudet jäävät veden pohjaan ja pintaveden voi juoda.
Kun kiveä huuhtelee vedessä, se saattaa kulua särmikkääksi, jolloin sen käyttöä on varottava, ettei se tee haavoja.
Kiinalaiset ovat käyttäneet hikikiveä vuosituhansia deodoranttinaan. Kun alkaa käyttää hikikiveä ja on aikaisemmin käyttänyt kemiallisia deodorantteja, saattaa aluksi ilmetä voimakasta puhdistumista ja runsaampaa hien eritystä. Tämä menee ohi muutamassa päivässä.
(Hikikiveä ei ole virallisesti allergiatestattu, mutta käytössä tuotteen ei ole yleensä todettu aiheuttavan allergiaa. Sitä ei kuitenkaan pidä käyttää jatkuvasti, sillä se saattaa aiheuttaa ihossa ärsyyntymistä, koska ihon on saatava myös hengittää vapaasti. Suosittelemmekin, että peset kainalosi ja kohdat, joihin hikikiveä käytät, aina iltaisin ennen nukkumaan menoa, niin että ihosi saa hengittää vapaasti yön aikana.)
alumiinisuola turvottaa hikirauhasten tiehyet ja estää siten hien pääsyn ihon pintaan asti.
Eli ainakin Aloe veralta. Hinta jälleenmyyjillä 11e ja kestää noin puoli vuotta. Tuoksu mieto.
En ole itse jälleenmyyjä mutta googlella löytyy varmasti lähin ;).
Aluna ei siis poista hikoilua vaan tappaa ihon pinnalta bakteerit jotka aiheuttavat hien hajun, alumiinisuola turvottaa hikirauhasten tiehyet.
Antiperspirant deodorantti vähentää liiallista hikoilua ja hillitsee bakteerien kasvua (hienhaju syntyy bakteeritoiminnasta). Antiperspirant sisältää Aloe Veraa, joka vähentää ärsytystä ja rauhoittaa ihoa. Antiperspirant sopii koko perheelle, myös herkkäihoisille.
NaturCare Deesse sarjaa...
käy tutustumassa wee wee wee piste homcare piste fi
Myös apteekista saatavaa sebamedin dödöö myöskin alumiiniton, mutta hajustettu maksaa noin 7 ¿ sitten löytyy myös vichy tuoteryhmä myös apteekista hinta pyörii noin 12¿ paikeilla. Dermosilillä on myöskin jokin tuote.
Käytän itse alumiinitonta ja hajusteetonta tuotetta sen takia, kun kainaloni tulevat kipeiksi alumiinisista tuotteista ja hajusteita ihoni ei siedä ollenkaan.
lukee antiperspirant, ja ihan deodorantiksi tätä kutsun...
Ovatko termini nyt jotenkin sekaisin...???!
Tutuistani kaikki puhuvat deodorantista, laittoivat sitten kainaloonsa millaista " deodoranttia" tahansa...
Joten miksi joku haukkui minua " tyhmäksi" tuossa ylempänä..???
-En muista numeroani-
Deodorantti pitää vain hajun poissa, antiperspirantti myös kosteuden. Deodoranteissa ei ole alumiinia KOSKAAN.
Ei siis tosiaankaan alumiiniton.
Itse käytän alunaa villalankojen värjäyksessä.
Mikä syöpä siitä tulee? Iho- vai rintasyöpä? Vai kainalo...