Pelottaa olla työpaikalla :-(
Olen yksin, koska tuuraan lomasijaisena muita. Talo on typötyhjä. Meille tuli uusia siivoojia, neljä ulkomaalaista miestä. Ei mitään heitä vastaan muuten olisi, mutta heidän käytöksensä on ahdistavaa. Kun tapasimme, tervehdin normaalisti ja esittäydyimme. Jo samassa tilanteessa osa heistä puheli omalla kielellään jotakin (vaikken kieltä tajunnut, niin ymmärsin kyllä, mistä) ja naureskelivat minua tuijotellen. Nyt sama on jatkunut koko sen kaksi päivää, minkä he ovat täällä olleet. Aina kohdatessa heidät he naureksivat ja kommentoivat jotakin keskenään. Mua pelottaa olla täällä näiden kanssa - mistä tiedän vaikka joku kävisi kiinni? Muutenkin ovat samannäköisiä, tummia ja yksi aasialainen (joka on kyllä ollut ihan korrekti ja normaali). Ja en ole rasisti, mulla on tummiakin tuttuja.
Kommentit (49)
Laita pippurisumute laukkuun varmuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 08:37"]
Mä oon yöt yksin töissä ja aamulla tulee sitten siivoojaporukka jotka ovat ulkomaalaisia miehiä. Pakko sanoa että ikinä ei ole pelottanut, koska en osaa pelätä ketään. Ehkä oon liian luottavainen. Kerran tuli palohälytys aikaisin aamulla (olikik aiheeton) ja heistä oli suuri apu hälytyksen hoidossa kun sain jaella heille eri tehtäviä :D
[/quote]
Olet siis yöt yksin töissä virastossa ja vastaat asiakkaitten puheluihin ja sähköposteihin. Virastot ovat julkisia yksiköitä joissa noudatetaan virastotyöaikaa. Oletko mahdollisesti työssä Yövirastossa, jossa noudatetaan yötyöaikoja :D
P.S. Palohälytyksen tullessa on välittömästi poistuttava rakennuksesta, sinne ei saa jäädä jakelemaan tai tekemään erilaisia tehtäviä.
Ap, jos sinua pelottaa, luota vaistoosi. Ei kenenkään tarvitse tuollaisessa tilanteessa mennä työpaikalle. Minä en ainakaan menisi. Ei tällaisessa tilanteessa voi harrastaa mitään siedätyshoitoa, pelko on todellinen, jos sinua pelottaa.
Soita esimiehellesi ja selitä tilanne. Siivousfirma voisi vaihtaa vaikkapa nuo muut naispuolisiksi työntekijöiksi, paitsi tuota aasialaista, joka käyttäytyy asiallisesti.
Älä mene työhön, ennen kuin asia on ratkennut järkevällä tavalla. Viimeaikaisten tapahtumien valossa kukaan ei pidä pelkoasi naurettavana.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 08:37"]
Mä oon yöt yksin töissä ja aamulla tulee sitten siivoojaporukka jotka ovat ulkomaalaisia miehiä. Pakko sanoa että ikinä ei ole pelottanut, koska en osaa pelätä ketään. Ehkä oon liian luottavainen. Kerran tuli palohälytys aikaisin aamulla (olikik aiheeton) ja heistä oli suuri apu hälytyksen hoidossa kun sain jaella heille eri tehtäviä :D
[/quote]
Olet siis yöt yksin töissä virastossa ja vastaat asiakkaitten puheluihin ja sähköposteihin. Virastot ovat julkisia yksiköitä joissa noudatetaan virastotyöaikaa. Oletko mahdollisesti työssä Yövirastossa, jossa noudatetaan yötyöaikoja :D
P.S. Palohälytyksen tullessa on välittömästi poistuttava rakennuksesta, sinne ei saa jäädä jakelemaan tai tekemään erilaisia tehtäviä.
[/quote]
Missä tuo kommentoija muka kirjoitti että on virastossa? Ap:han se siellä on
Tollasia elukoita ne on. Varmaan arvostelee sun ulkonäköä keskenään ja naureskelee. Älä puhu heille mitään, älä katso edes päin, ihan kuin heitä ei olisikaan. Puhu vain sille aasialaisille jos jotain täytyy sanoa.
Todella inhottava tilanne! Sinuna luottaisin vaistooni ja pitäisin vähintään jotain sumutetta töissä mukana. Ja hei, jos se aasialainen tuntuu turvalliselta, voisitko jutella hänen kanssaan tilanteesta? Kerrot, että niiden 3 miehen käytös pelottaa ja ahdistaa. Jos tuo mies sattuisi olemaan japanilainen, voisin lyödä kympistä vetoa että on "turvallinen" ihminen. :-)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 08:37"] Mä oon yöt yksin töissä ja aamulla tulee sitten siivoojaporukka jotka ovat ulkomaalaisia miehiä. Pakko sanoa että ikinä ei ole pelottanut, koska en osaa pelätä ketään. Ehkä oon liian luottavainen. Kerran tuli palohälytys aikaisin aamulla (olikik aiheeton) ja heistä oli suuri apu hälytyksen hoidossa kun sain jaella heille eri tehtäviä :D [/quote] Olet siis yöt yksin töissä virastossa ja vastaat asiakkaitten puheluihin ja sähköposteihin. Virastot ovat julkisia yksiköitä joissa noudatetaan virastotyöaikaa. Oletko mahdollisesti työssä Yövirastossa, jossa noudatetaan yötyöaikoja :D P.S. Palohälytyksen tullessa on välittömästi poistuttava rakennuksesta, sinne ei saa jäädä jakelemaan tai tekemään erilaisia tehtäviä. [/quote] Missä tuo kommentoija muka kirjoitti että on virastossa? Ap:han se siellä on
[/quote]
Molemmat viestit, sekä ap:n että kommentoijan, tulivat samalta kirjoittajalta. Sen tähden on kätevää vastata niihin yhteisesti.
Voisi kysyä, että onko oikein omien pelkotilojen takia saada vaikka jonkun tyypin työpaikka menetetyksi? Pyytäkää suomalaisia siivoojia, niin suomalaisetkin saa työpaikkoja ja siivoojien palkat nousee.