Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa olla työpaikalla :-(

Vierailija
14.07.2015 |

Olen yksin, koska tuuraan lomasijaisena muita. Talo on typötyhjä. Meille tuli uusia siivoojia, neljä ulkomaalaista miestä. Ei mitään heitä vastaan muuten olisi, mutta heidän käytöksensä on ahdistavaa. Kun tapasimme, tervehdin normaalisti ja esittäydyimme. Jo samassa tilanteessa osa heistä puheli omalla kielellään jotakin (vaikken kieltä tajunnut, niin ymmärsin kyllä, mistä) ja naureskelivat minua tuijotellen. Nyt sama on jatkunut koko sen kaksi päivää, minkä he ovat täällä olleet. Aina kohdatessa heidät he naureksivat ja kommentoivat jotakin keskenään. Mua pelottaa olla täällä näiden kanssa - mistä tiedän vaikka joku kävisi kiinni? Muutenkin ovat samannäköisiä, tummia ja yksi aasialainen (joka on kyllä ollut ihan korrekti ja normaali). Ja en ole rasisti, mulla on tummiakin tuttuja.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 10:22"]

Ei kyllä missään virastossa tarvita heinäkuussa joka päivä neljää siivoojaa. Nyt järki käteen, tämä on provo!

[/quote]

Esim. kouluissa tehdään perusteellinen siivous kesäisin, miksei virastoissakin?

Vierailija
22/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä Skype auki koko yön kotiin/miehelle tai edes jollekin, joka voi soittaa poliisille jos huudat apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmaan jossain ylhäällä siivousfirman palveluesimiehen yhteystiedot, voit mun mielestä ihan hyvin ottaa häneen yhteyttä vaikka maililla ja ilmoittaa että työntekijät käyttäytyvät asiattomasti kohteessa. Hän ottaa varmaan pojat puhutteluun. Jos ei ala hommat toimia niin otat yhteyttä henkilöön jonka vastuulla on siivouksen järjestäminen (toimistoassistentti tod näk) ja hän kyllä laittaa viimeistään hommat pyöriin uhkaamalla siivousfirman vaihdolla palveluesimiestä. Tsemppiä!

Vierailija
24/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kysyä napakasti: "What the fuck you fucking niggers are laughing at?!

Vierailija
25/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 08:32"]Olen yksin, koska tuuraan lomasijaisena muita. Talo on typötyhjä. Meille tuli uusia siivoojia, neljä ulkomaalaista miestä. Ei mitään heitä vastaan muuten olisi, mutta heidän käytöksensä on ahdistavaa. Kun tapasimme, tervehdin normaalisti ja esittäydyimme. Jo samassa tilanteessa osa heistä puheli omalla kielellään jotakin (vaikken kieltä tajunnut, niin ymmärsin kyllä, mistä) ja naureskelivat minua tuijotellen. Nyt sama on jatkunut koko sen kaksi päivää, minkä he ovat täällä olleet. Aina kohdatessa heidät he naureksivat ja kommentoivat jotakin keskenään. Mua pelottaa olla täällä näiden kanssa - mistä tiedän vaikka joku kävisi kiinni? Muutenkin ovat samannäköisiä, tummia ja yksi aasialainen (joka on kyllä ollut ihan korrekti ja normaali). Ja en ole rasisti, mulla on tummiakin tuttuja.

[/quote]
Ai että ihan tummia ovat, hui, se vasta on syy pelätä. Ai et tummat tuttavat tekee mahdottomaksi ettet ole rasisti? Joo ei kuule kyllä todistit jo omat ennakkoluulosi. Jos et ois ennakkoluuloinen et olisi maininnut tyyppien ihonväriä, joka on nimittäin täysin irrelevantti yksityiskohta tarinassa. Jos äijät on uhkaavia niin ne on uhkaavia oli väri mikä tahansa ja siinä tapauksessa soita vaikka vartija mut jotenkin tulee tarinan perusteella käsitys et syy pelollesi on heidän erilaisuutensa, siinä tapauksessa voit vähän mennä itseesi.

Vierailija
26/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 10:48"]
Ai että ihan tummia ovat, hui, se vasta on syy pelätä. Ai et tummat tuttavat tekee mahdottomaksi ettet ole rasisti? Joo ei kuule kyllä todistit jo omat ennakkoluulosi. Jos et ois ennakkoluuloinen et olisi maininnut tyyppien ihonväriä, joka on nimittäin täysin irrelevantti yksityiskohta tarinassa. Jos äijät on uhkaavia niin ne on uhkaavia oli väri mikä tahansa ja siinä tapauksessa soita vaikka vartija mut jotenkin tulee tarinan perusteella käsitys et syy pelollesi on heidän erilaisuutensa, siinä tapauksessa voit vähän mennä itseesi.
[/quote]
No höpö höpö! Jos gut feeling sanoo että miesten käytöksessä on jotain uhkaavaa niin sitten on.
Luota gut feelingiin. Soita halutessasi kyseisen siivousfirman esimiehelle ja valita. Muuten välttele vaan seuraa ja älä nyt mihinkään kellareihin mene yksiksesi :D Teeskentele vaikka puhelimeen puhumista..

Vierailija
27/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27; ihonväri ja se, että nämä puhuvat keskenään omaa kieltään jota ap ei ymmärrä, ovat tärkeitä tietoja. Et sinäkään voi elää niin pullossa, ettetkö tiedä että tietyissä kulttuureissa naisella ei ole mitään arvoa. Miesten kynnys näissä kulttuureissa raiskata tai muuten kohdella kaltoin naisia, ihan omassa perheessäkin, on matala.

Vierailija
28/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 10:05"]

Ei sulla sattui olemaan sukulaista, jolta saada sika lainaksi muutamaksi viikoksi, pekonipakettikin varmaan riittää alkuun.

On se kumma kun joidenkin miespuolisten elukoiden pitää työympäristöön tuoda kyrvällä ajattelu ja laho luonteensa, sovinismi. Ovat niin hallitsevassa asemassa, ettei edes työtä voi tehdä niin kuin kuuluu. Näitä on suomalaisissakin. Kertoo paljon älyn tasosta tuo käytös.

[/quote]

Minipossu työhuoneeseen kaveriksi olis kyllä aika hyvä siirto :D olis siinä ukkojen ilmeessä näkemistä...

Vierailija
29/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että täällä olisi joku kummittelu-juttu. Mun edellinen työpaikka kun oli 1700-luvun museorakennus ja ihan fiksut, koulutetut työntekijät pelkäsivät olla siellä yksin iltaisin, kun ovia avautui ja sulkeutui itsestään yms.
-
Olen pahoillani tuosta tilanteesta, ap!

Vierailija
30/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa vielä: tänne tuli noin monta siivoojaa, sillä täällä pestään ikkunoita ja muutenkin kaikki tilat kun väki on lomilla. Ja en nyt halua täällä palstalla mitään rasismia ja muuta lietsoa, kun ei ne mulle mitään ole tehneet paitsi tuo naureskelu ja keskinäinen kommentointinsa. No, tarkkailen vaan tilannetta ja jos alkaa mennä jotenkin törkeäksi, soittelen esimiehelle joka lomailee. (Koko talo lomailee.)

Joo, ei ole kummituksia täällä kuitenkaan. Kaverini oli joskus kesätöissä Hvitträskin huvilalla Kirkkonummella ja sanoi, että siellä tapahtui outoja asioita. :-)

Vierailija
31/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin (nainen) on pelottanut isossa kesälomatyhjässä virastotalossa, kun siivooja (ulkomaalainen mies) siivoili viereisiä huoneita piiitkään ja haaartaaaasti. Tervehdin häntä kun nähtiin mutta hän vain mulkoili.

Vierailija
32/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkämaalainen siivooja siellä on, mutta käytöksen pitäisi olla asiallista. Ikävä tilanne.

Vierailija
33/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojavärillisten suojatyöpaikat. Huvittaa työpaikalla kun vastaavanlaisia tapauksia selvästi vituttaa tyhjennellä naisten roskiksia ja luututa lattioita. Vittuillakseni vielä usein sanon, että otapas vielä tuosta ja tuolla näyttää olevan pölyä. Hehehhe. Käyvät sellaiseen aikaan, että paikalla aina muitakin, joten ei tarvi pelätä, että kyrpä ottaa vallan heikosta järjestä.

Vierailija
34/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:18"]

Ota aloite omiin käsiin. Voitelet pyllynsilmän valmiiksi liukuvoiteella ja kun miehet tulevat niin kiskot housut alas ja menet kontillesi. Näin se ei tunnu yhtä pahalta.

[/quote]

Kaikilla ei ole sun tavat. Voitele sä vaan persesilmääsi rauhassa.

Vierailija
35/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tehtävä on vain vastailla puhelimeen ja sähköposteihin, voisitko pistää soitonsiirron ja tehdä etätöitä? Voisit käydä illalla jonkun tutun kanssa hakemassa mappeja, jos tarviit sellaisia jossain työasiassa.

Ikävä tilanne joka tapauksessa, huonoja puolia naisena olossa. Itsekin pelkään olla illalla yksin töissä, vaikka ovet on lukossa, ei sitä ikinä tiedä mitä hiippareita liikkuu.

Vierailija
36/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tod näk jostain vuokratyöfirmasta. Soitat sinne ja kysyt että voisiko saada muita siivoojia? Tyyliin ei oo yhteistä kieltä, keksit syitä. Ne lähettää jotkut toiset.

Vierailija
37/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 09:49"]

Tässä taas esimerkkiä siitä, mihin naiset joutuvat alistumaan, teini-iästä eteenpäin. En tiedä, miltä miespuolisista tuntuisi, jos joka arkipäivä olisi kaikkialla uhkana suurikokoiset karvaiset homomiehet, jotka vihjailisivat mahdollisesta kanssakäymisestä, huutelisivat autosta ohimennessäsi, puristelisivat baarissa pebasta, seurailisivat kadulla, taputtelisivat liian läheisesti työpaikalla, kyselisivät yhteisestä illasta yhdessä...

Onneksi kaikki miehet eivät ole samanlaisia, vaan normaaleitakin on. Kiitos teille normaaleille miehille!

[/quote]

Naisethan etupäässä ovat halunneet tänne miehiä kulttuureista, joissa naisen saa - päivän lehteä lainatakseni - viipaloida jätesäkkiin, jos alkaa urputtamaan.

Naiset, vastatkaa tekojenne seurauksista. Olette ajaneet Suomen siihen tilaan, jossa me kantasuomalaiset emme pysty teitä enää puolustamaan. Teille oli tärkeää ja osalle on edelleen esittää hyvää ihmistä 90-luvulta saakka.

Vierailija
38/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 09:49"]

Tässä taas esimerkkiä siitä, mihin naiset joutuvat alistumaan, teini-iästä eteenpäin. En tiedä, miltä miespuolisista tuntuisi, jos joka arkipäivä olisi kaikkialla uhkana suurikokoiset karvaiset homomiehet, jotka vihjailisivat mahdollisesta kanssakäymisestä, huutelisivat autosta ohimennessäsi, puristelisivat baarissa pebasta, seurailisivat kadulla, taputtelisivat liian läheisesti työpaikalla, kyselisivät yhteisestä illasta yhdessä...

Onneksi kaikki miehet eivät ole samanlaisia, vaan normaaleitakin on. Kiitos teille normaaleille miehille!

[/quote]

Naisethan etupäässä ovat halunneet tänne miehiä kulttuureista, joissa naisen saa - päivän lehteä lainatakseni - viipaloida jätesäkkiin, jos alkaa urputtamaan.

Naiset, vastatkaa tekojenne seurauksista. Olette ajaneet Suomen siihen tilaan, jossa me kantasuomalaiset emme pysty teitä enää puolustamaan. Teille oli tärkeää ja osalle on edelleen esittää hyvää ihmistä 90-luvulta saakka.
[/quote]

Sama logiikka kuin väkivaltaisessa parisuhteessa elävien mitätöinti, mitäs läksit...

T: Nainen joka ei ole koskaan kannattanut maahan muuttoa kulttuurikehitysmaista.

Vierailija
39/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Olen itse ope, ja joskus on tullut jätyä työpäivän jälkeen yksin koululle ulkomaalaisten miespuolisten siivoojien keskelle -ja kyllä on äkkiä tullut sellainen olo että ulos täältä!

Vierailija
40/49 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita siivousfirmaan ettei tyhjää virastoa tarvitse siivota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän