Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin rekryfirman kautta töihin ja työajaksi merkittiin 0-39h mutta todellisuudessa firmassa tehdään töitä kokoaikaisesti kahdessa vuorossa. Ilmoitanko työkkärille olevani osa-aikaisessa vai kokoaikaisessa työssä

Vierailija
24.02.2022 |

Kannattaako työnhakua ylläpitää ja voiko sillä sen avulla välttyä 5-7 päivän karenssilta jos työni loppuvat?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea sopimus! Työntekijällä ei mitään turvaa. Huomenna voi tunnit pudota nollaan. Elä nyt työkkäriin ilmoita kokoaika työstä. Saat kolmen kuukauden karenssin jos eivät tiedä syytä miksi tunnit putoavatkin nolliin yhtäkkiä.

Eikö nuo nollatunti sopparit pitänyt saada laittomiksi?

Eihän tuossa ole pakko edes mennä töihin, jos on sopinut 0 tunnista eli samanlainen epävarmuus se on työnantajallakin.

Vierailija
22/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea sopimus! Työntekijällä ei mitään turvaa. Huomenna voi tunnit pudota nollaan. Elä nyt työkkäriin ilmoita kokoaika työstä. Saat kolmen kuukauden karenssin jos eivät tiedä syytä miksi tunnit putoavatkin nolliin yhtäkkiä.

Eihän tuossa ole pakko edes mennä töihin, jos on sopinut 0 tunnista eli samanlainen epävarmuus se on työnantajallakin.

Olen tehnyt näitä ja joka paikassa oletettiin mun olevan aina tarvittaessa paikalla eikä kyselty, että käykö vai ei.. Työvuorot tuli parin päivän varotusajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nollatyösopimus täysillä tunneilla.

Vierailija
24/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt näitä ja joka paikassa oletettiin mun olevan aina tarvittaessa paikalla eikä kyselty, että käykö vai ei.. Työvuorot tuli parin päivän varotusajalla.

Jos on nollatuntisopimus niin saa kieltäytyä. Työnantaja ottaa riskin kirjoittamalla noita sopimuksia. Ne ei oikein sido kumpaakaan. Töitä ei tarvi tarjota eikä vastaanottaa.

Vierailija
25/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella sopparilla tekisin työssäoloehdon edestä täysiä tunteja, minkä jälkeen max. 80 % työaikaa soviteltua ansiosidonnaista nostaen.

Vierailija
26/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuorot on siinä vaiheessa molemmin puolin sitovia, kun ne on työvuorolistaan laitettu. Olen tehnyt itse joskus sellaista työtä, jossa on ollut koko ajan täydet tunnit, vaikka sopimus on ollut nollasoppari. Jos haluaa pitää option nostaa soviteltua päivärahaa mikäli tunnit tippuvat, kannattaa ilmoittaa työkkäriin osa-aikatyö.

Vierailija
27/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuorot on siinä vaiheessa molemmin puolin sitovia, kun ne on työvuorolistaan laitettu. Olen tehnyt itse joskus sellaista työtä, jossa on ollut koko ajan täydet tunnit, vaikka sopimus on ollut nollasoppari. Jos haluaa pitää option nostaa soviteltua päivärahaa mikäli tunnit tippuvat, kannattaa ilmoittaa työkkäriin osa-aikatyö.

Miten ne voi olla sitovia jos työntekijältä ei ole kysytty mitään? 0 toimii molempiin suuntiin.

Vierailija
28/28 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole työtön, mutta et myöskään kokoaikatyössä, joten kannattaa pitää työnhaku voimassa, jotta saat soviteltua päivärahaa. Virallinen statuksesi on

01 = työssä oleva, yleisillä työmarkkinoilla

Työssä yleisillä työmarkkinoilla olevaksi luetaan työnhakija, jonka säännöllinen viikoittainen työskentelyaika on vähintään 4 tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän