Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkakiusaaminen: "Työterveyspsykologi kokee tilanteen niin haastavaksi, ettei hän pysty ratkaisemaan tilannetta"

Vierailija
24.02.2022 |

Onko tilanne oikeasti huono, jos työterveyspsykologi ei kykene ratkaisemaan tilannetta vai voiko kyse olla siitä, että oikeasti ei kiusaamista edes tapahdu ja "uhri" vain kuvittelee kiusaamisen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaan todettiin, että jokaisella on oikeus olla sellainen kun on (eli vaikka huutava ja raivoava hullu) ja että olen liian herkkä. Kumma ettei tuo oikeus sitten pätenyt minuun, vaan olisi pitänyt olla vähemmän herkkä..

Vierailija
22/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen yritys? Oletko ollut yhteydessä esimiehesi esimieheen? Entäs työpaikan luottamusmies? Tuollainen joukosta eristäminen on kiusaamista. Osallistuuko esimiehesi tähän kiusaamiseen? Eli kuka kutsuu tiimipalaverit kokoon? Onko teillä työterveysasiat kunnossa? Sinne vaan valittamaan kiusaamisesta, voit saada sairaslomaa ja nostaa palkkaa. Valita esimiehesi käytöksestä eteenpäin. Oletko suoraan nostanut asiaa pöydälle, eli kysynyt suoraan esimieheltäsi mikä on ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan haittaisi yhtään, ettei kutsuta palavereihin. Ainakaan sillä syyllä ei voisi potkuja antaa, kun ei tiedä mistään mitään, kun ei kutsuakaan tule.

Kokisin olevani etuoikeutettu ilman kutsuja.

Vierailija
24/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitosta saat myös lakiapua, jos kuulut liittoon.

Vierailija
25/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän psykologi olisi sanonut jotain "epäilyä työpaikkakiusaamisesta ei ilmene osapuolten kuulemisen perusteella" jos noin olisi ollut.

Eiköhän tilanne oikeasti ole tosi vaikea.

Täh? Se on psykologi, ei mikään poliisi. Psykologi ei arvioi yhden osapuolen kertomuksen perusteella mikä on totta tai ei vaan arvioi asiakkaan henkistä jaksamista ja koittaa antaa työkaluja arkeen.

Vierailija
26/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullu tyyliin viimeiset 10 palaveri kutsua sellaisella kellonlyömällä, ettei mulla edes työaika silloin ole. Työajat on paperilla ja palaverien aika on paperilla. Eivät voi kun syyttää itseään ( johtoporras) etten osallistu omalla ajalla. Työaika mulla on työasioiden hoitamiseen, eikä siihen käytetä minuuttiakaan omaa aikaa. Johto jos itse määrää työajan alkavaksi klo 14, eivät voi vaatia, että tulen jo klo 12 kokouksiin.

Vierailija
27/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis itse tämä "uhri". Minua on kiusattu työtiimissä (tiimin esimies ja muut tiimiläiset). Alan olla jo epätoivoinen, kun töissä ei ole puututtu asiaan ja työterveyspsykologikaan ei saa asiaa ratkaistua. Alan jo miettiä, kiusataanko minua oikeasti ollenkaan, kun tähän asiaan ei puututa.

Ap

Läheiseni kokee joutuvansa jatkuvasti kiusatuksi. Olin alkuun hirveän pahoillani ja hänen puolellaan koska osasi niin hyvin kertoa kuinka ilkeästi hänelle kommentoivat ja veetuilivat. Kesti kauan tajuta että suurinosa näistä jutuista muodostuukin hänen mielikuvituksessaan ja nämä viholliset ovat autuaan tietämättömiä omasta asemastaan näiden tarinoiden pahiksina.

Esim. hän saa joltain jotain itsetehtyä vilpittömänä lahjana, kääntyy puheissa että hänet halutaan esittää huonossa valossa kuin ei itse osaisi tehdä.

Törmää pitkästä aikaa tuttuun ja vaihtavat hyvässä hengessä kuulumisia, muuttuu jälkeenpäin hetkessä niin ylimieliseksi ja äänensävyillä on kertonut niin mittavan määrän asioita mitä oikeasti tarkoitti kuin vain "mukava nähdä pitkästä aikaa". Ei kukaan pysty puolustautumaan tämmöisen uhrin vihalta kun ei edes tiedä loukkaavansa vain olemassaolollaan.

Tämäkin valkeni kun itse olin ollut näkemässä ja kuulemassa juttelut ja myöhemmin olin paikalla kun kertoi jollekkin muulle näistä kohtaamisista täyttä lööperiä.

Vierailija
28/28 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli susta on tehty koko tiimin syntipukki. Teillä on tosi paha johtamisongelma mihin pitäisi pureutua, sen myötä ratkeaa kiusaaminenkin. Esimiehen esimieheen yhteys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi