Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaimon mustasukkaisuus

Vierailija
13.07.2015 |

Moi, minulla on pieni ongelma. Avovaimoni mustasukkaisuus. Olen kyllä ansainnut tämän koska petin hänen luottamuksen ja flirttailin toisen naisen kanssa noin puolivuotta sitten. Sittemmin oppinut tästä virheestä mutta vielä se toki vaikuttaa suhteeseemme paljon.
Nyt tilanne oli seuraavanlainen, olin facebookista katsonut vaimon ystävän profiliia koska minua kiinnosti onko meillä yhteisiä kavereita kyseisessä palvelussa. Tästä vaimoni pillastui ja huuti että haluan hänen ystäväänsä ja lähti ovet paukkuen. Vinkkejä tähän tilanteeseen ja olisiko jotai apukeinoja joilla päästä mustasukkaisuudesta vai onko parasta vain antaa ajan parantaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:50"]Niin ei tietenkään halua puhua omista virheistä, perus suomalainen mies! Tee naiselles palvelus ja erotkaa
[/quote]
AP taisi tarkoittaa tässä kyllä sitä että se ei ollut keskustelun aihe.. Vaan se että kuinka päästä mustasukkaisuudesta pois ja parantaa suhdetta.
-En on AP vaikka niin jo luulitkin..

Vierailija
2/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa huomiota. 

Vierailija
4/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Ja mistä lähtien flirttailu on ollut toisen luottamuksen pettämistä? Saako vastakkaiselle sukupuolelle puhuakaan?

Nuo kontrolloivat, sairaalloisen mustasukkaiset puolisot tuhoavat suhteen, kumppanin itsetunnon ja muun/oman elämän pikkuhiljaa.

Vierailija
5/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin keskustelu voi auttaa asioiden selvittämisessä

Useimmat pari hyötyvät siitä, että he keskustelevat avoimesti tilanteesta ja pyrkivät ymmärtämään toistensa tunteita ja tarpeita paremmin. Keskustelu voi auttaa asioiden selvittämisessä ja väärinkäsitysten korjaamisessa. Olisi tärkeää tunnustaa olevansa mustasukkainen ja puhua siitä avoimesti toiselle sen sijaan, että ivailee, syyttelee tai vahtii kumppanin menoja. Tällöin on myös suurempi todennäköisyys saada kuulla, että kumppani kokeekin mustasukkaisuuden imartelevana, että kumppani rakastaakin ja pitää mustasukkaisuutta potevaa kumppania tärkeänä. Voi myös kuulla, että toinen ei ole hylkäämässä kumppaniaan, vaikka hänellä on omiakin menoja. Tätä tuskin kuulee, jos vaan ”pilkkaa” toisen menoja ja epäilee tämän olevan ”huonoilla teillä”.

Se, että suostuu toisen ”vahdittavaksi” ja karsii elämästään kaiken sellaisen, joka tuntuu toista uhkaavan, ei useinkaan auta. Tällöin tulee vahvistaneeksi toisen ”hylätyksi tulemisen pelkoa”. Omalla käyttäytymisellään ”kertoo”, että jos menen ulos kavereiden kanssa, se onkin oikeasti vaarallista suhteellemme. Toki tässä on käytettävä suhteellisuuden tajua. Toisen oloa helpottaakseen voi toimia kumppania rauhoittavasti ja valita hänen seuransa jonkun muun sijaan.

Jos kyse on kuitenkin sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, tämäkään ei auta. Toinen voi silti jatkaa epäilyjään, koska rakkautta ei saa vaatimalla ja jos sen vaatimalla saa, se ei tunnu miltään.

Myös sellaisessa suhteessa, jossa pari on juuttunut niin sanottuun symbioottiseen vaiheeseen, esiintyy mustasukkaisuutta, ahdistuneisuutta ja alemmuudentuntoja. Suhteen alussa tällainen sulautunut ”yhtä puuta” oleminen eli symbioosi on normaalia, mutta pitkittyessään siitä syntyy ongelmia.

Tällaisessa tilanteessa toinen ei kestä kumppanin yritystä itsenäistyä suhteessa, vaan roikkuu perässä. Tässä auttaa se, että itsenäisyyteen enemmän pyrkivä yrittää korostuneesti viestittää toiselle, ettei ole lähdössä pois parisuhteesta vaikka hakeekin tilaa ympärilleen. Samalla hän voi ilmaista, että toinen on tärkeä ja että hän kunnioittaa toista erillisenä yksilönä, mutta kaipaa itselleenkin vastaavaa.

Mä lähdin. Jos minuun ei luoteta, en jaksa olla suhteessa, jossa toinen roikkuu!

Vierailija
6/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua erota. Rakastan häntä! Muita vinkkejä?
-AP

Vierailija
7/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus kertoo aina persoonallisuushäiriöstä. Kannattaa jättää heti eikä 10 vuoden päästä. Nimim. Kokemusta on.

Vierailija
8/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:03"]

Haluaa huomiota. 

[/quote]

Eikö naiset aina. 

Vierailija
9/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:13"]Mustasukkaisuus kertoo aina persoonallisuushäiriöstä. Kannattaa jättää heti eikä 10 vuoden päästä. Nimim. Kokemusta on.
[/quote]

Joskus myös mustasukkaisuudelle on aihetta ja pieni mustasukkaisuus on tervettä ja normaalia parisuhteessa. Nimim. Kokemusta on.

Vierailija
10/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu, puhu ja puhu. Aika parantaa haavat ja tee puolisolle selväksi kuinka paljon rakastat ja kuinka hän on maailman kaunein jne. Kirjoita vaikka kirje. Muista myös mainita että et ole oikesti sellainen mulkku kuin aikaisemmin... Toisin suoraan sanottuna mä en uskois sua.. Koska hajotit toisen ihmisen kuvan sinusta, näkee sut luultavasti semmoisena pettäjänä aina. Mikä este sulla olis tehdä uudestaan kun teit sen jo kerran.

Vierailija
11/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sairaalloisen mustasukkainen, johtuen lapsuuteni traumasta. Ymmärsin ongelman ja hakeuduin terapiaan. Edelleen naimisissa saman miehen kanssa, neljätoista vuotta myöhemmin ja onnellisia ollaan. Suosittelen koko sydämestäni ja toivon, että muutkin hakisivat apua. Olet kai pyytänyt anteeksi? Jos olet, niin nyt vaimosi vuoro antaa anteeksi.

Vierailija
12/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa asioista. Se auttaa 100% varmasti. Niin auttoi meilläkin lähes vastaavassa tilanteessa. Nyt 10vuotta naimisissa ja 3 lasta. :)

Vierailija
13/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa huorasta

Vierailija
14/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:40"]Eroa huorasta
[/quote]
Haluaisin asiallisia vinkkejä kiitos...
Nyt vaimo ilmoitti haluavansa erota tämän vuoksi. Olen täysin voimaton tällähetkellä. Elämänhalut menneet jo ennen tätä kun olen yrittänyt kiskoa suhdetta eteenpäin. Tuntuu että en vain jaksa enää mitään. En edes halua nähdä ystäviäni enää.

Vierailija
15/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:40"]Eroa huorasta [/quote] Haluaisin asiallisia vinkkejä kiitos... Nyt vaimo ilmoitti haluavansa erota tämän vuoksi. Olen täysin voimaton tällähetkellä. Elämänhalut menneet jo ennen tätä kun olen yrittänyt kiskoa suhdetta eteenpäin. Tuntuu että en vain jaksa enää mitään. En edes halua nähdä ystäviäni enää.

[/quote]

mene juttelemaan psykologille ja toivottavasti ystäväsikin menee. et jaksa tuollaista kauaa. Sinun ei tarvitse olla hänelle terapeutti. Oikeastaan et voikaan olla. Hänellä on jotain omia vanhoja traumoja. Suojele itsäsi.

ikävää. Psykologille mene. Muuten alat rajoittamaan liikaa omaa elämääsi. Jokin sinullakin siellä taustalla on, kun asia menee noin pahaksi ja masennus. Hae apua. Ainakin itsellesi.

Vierailija
16/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:40"]Eroa huorasta [/quote] Haluaisin asiallisia vinkkejä kiitos... Nyt vaimo ilmoitti haluavansa erota tämän vuoksi. Olen täysin voimaton tällähetkellä. Elämänhalut menneet jo ennen tätä kun olen yrittänyt kiskoa suhdetta eteenpäin. Tuntuu että en vain jaksa enää mitään. En edes halua nähdä ystäviäni enää.

[/quote]

Onpas sinulla hyvä itseluottamus. Oletko koskaan edes harkinnut itsenäistä elämää, jossa joku muu kuin joku ämmä päättää mitä sinun pitää tehdä?

Vierailija
17/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen ottaen teit sen toisern naisen kanssa? Eihän flirttailu nyt mitään pettämistä ole.

Vierailija
18/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:15"]Mitä tarkalleen ottaen teit sen toisern naisen kanssa? Eihän flirttailu nyt mitään pettämistä ole.
[/quote]
Tämä ei ole nyt se mistä haluan täällä puhua mutta kyseessä oli tälläisiä kansanedustaja tyylisiä "tuhmia" viestejä

Vierailija
19/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei tietenkään halua puhua omista virheistä, perus suomalainen mies! Tee naiselles palvelus ja erotkaa

Vierailija
20/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on nyt vaan kestettävä noita sun vaimon mustasukkaisuuksia. Tiedätkö miksi? Koska sä ihan itse olet aiheuttanut sen, aiheuttanut luottamuspulan. Se voi vaikuttaa todella pitkänkin aikaa ja joku tommonen asia voi saada ne vanhat pahat muistot heräämään.

"Elämänhalut menneet". Niin varmaan meni vaimollasikin silloin kun jäit kiinni viestittelystä. Älä heittäydy marttyyriksi tilanteessa jonka olet itse aiheuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme