Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sitä puhelinta pitää näprätä joka paikassa ja koko ajan?

Vierailija
13.07.2015 |

Mikä ihmisiä vaivaa? Älypuhelinta täytyy lääppiä joka helvetin paikassa ja koko ajan. Olin treffeilläkin miehen kanssa, ja äijä ei malttanut millään pitää näppejä erossa luurista. Viikonloppuna istuskelubaarissa istui joukko kaveruksia pöydän ympärillä ja jokainen keskittynyt omaan puhelimeensa. Mikä vittu teitä oikein vaivaa? Mikä siellä iPhonessa on niin kiehtovaa, että se vie kaiken keskittymisen töissä,kotona, kahvilla, jopa auton ratissa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:14"]

Mäkin pelaan tai oon avlla koska yolo

[/quote]

Elät vain kerran, joten se elämä kannattaa käyttää roikkumalla AV:lla tai pelaamalla?
[/quote]

Tämä on vain vaihe, kohta elän taas kuin jokainen päiväni olisi viimeinen. Se se vasta yoloa onkin

Vierailija
2/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vonkaan pillua tinderistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa koettua: perhe tulee aamiaisella, Jokainen heistä räplää kännyä tai tablettia. Kukaan ei puhu toisilleen mitään. Laadukasta yhteisaikaa yhteisellä lomamatkalla :)

Vierailija
4/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertille puhelin on aivan mahtava väline. Kun haluaa sulkeutua omaan kuplaansa, hyvä kirja, musiikki ja kiinnostavat artikkelit ovat aina mukana. Vaikka istuisi iltaa kavereiden kanssa, viimeistään parin tunnin jälkeen tulee keskusteluissa yleensä sellainen luonteva tauko, jolloin voi siirtää huomion pois muista ihmisistä puhelimeen. Ennen nämä lataustuokiot olivat kiusallisia hiljaisuuksia.

Vierailija
5/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 02:20"]

Reissussa koettua: perhe tulee aamiaisella, Jokainen heistä räplää kännyä tai tablettia. Kukaan ei puhu toisilleen mitään. Laadukasta yhteisaikaa yhteisellä lomamatkalla :)

[/quote]Meillä on aina aamuisin tällaista. Se on ihanaa. Läheisten seurassa voi olla luontevasti hiljaa. -24

Vierailija
6/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinta pitää rämpätä koska siinä on netti ja AV.

Vierailija
7/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:24"]

Minä en tajua miten joku jaksaa räpeltää älypuhelintaan edes yksin ollessaan. Sain sellaisen kapistuksen lahjaksi, enkä tee sillä mitään. En todellakaan jaksaisi "surffata" netissa tuollaisella pienellä kosketusnäytöllä ja odotella sivujen latautumisia. Netti on ok, mutta vain valokuitukaapelilla tai vastaavalla nopeudella, oikealla näppiksellä ja näytöllä käytettynä.

Ihme vammanen läpyskä koko saatanan älypaska. Heitän seinään.

[/quote]

Aika rajoittunutta jos kuvittelet sen olevan vain nettiselain taskussa. :)

[/quote]

No kerro ihmeessä, mitä muuta hikiläpyskällä voi tehdä? Puheluiden puhumiseen se on huono, kun on liukas. Tekstaaminen on tuskaa, eikä voi tekstata näppituntumalla kuten vanhalla kännykällä, vaan pitää katsoa koko ajan mitä kirjoittaa. Musiikista en pidä enkä ainakaan tuollaisella lintalla musiikkia edes kuuntelisi, kun kotona on hyvät äänentoistolaitteet tietokoneessa ja telkkarissa. Liikenteessä taas vain idiootti kulkee kuulokkeet korvilla. Kuvien räpsiminen jokaisesta huoltoasema-annoksesta ja kaveritapaamisesta (jotta voi postata someen) on taas sellaista näytöselämää johon en tunne vetoa.

Joten kerro ihmeessä, mitä tolla paskalla voi tehdä, muuta kuin heittää seinään? Rapsuttaa persettä jos kutittaa?

[/quote]En usko, että sinulle kannattaa selittää, kun et selvästikään pidä mistään etkä varsinkaan puhelimista. :D -24

Vierailija
8/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:25"]

Minä en tajua miten joku jaksaa räpeltää älypuhelintaan edes yksin ollessaan. Sain sellaisen kapistuksen lahjaksi, enkä tee sillä mitään. En todellakaan jaksaisi "surffata" netissa tuollaisella pienellä kosketusnäytöllä ja odotella sivujen latautumisia. Netti on ok, mutta vain valokuitukaapelilla tai vastaavalla nopeudella, oikealla näppiksellä ja näytöllä käytettynä.

[/quote]

[/quote]

No kerro ihmeessä, mitä muuta hikiläpyskällä voi tehdä? Puheluiden puhumiseen se on huono, kun on liukas. Tekstaaminen on tuskaa, eikä voi tekstata näppituntumalla kuten vanhalla kännykällä, vaan pitää katsoa koko ajan mitä kirjoittaa. Musiikista en pidä enkä ainakaan tuollaisella lintalla musiikkia edes kuuntelisi, kun kotona on hyvät äänentoistolaitteet tietokoneessa ja telkkarissa. Liikenteessä taas vain idiootti kulkee kuulokkeet korvilla. Kuvien räpsiminen jokaisesta huoltoasema-annoksesta ja kaveritapaamisesta (jotta voi postata someen) on taas sellaista näytöselämää johon en tunne vetoa.

Joten kerro ihmeessä, mitä tolla paskalla voi tehdä, muuta kuin heittää seinään? Rapsuttaa persettä jos kutittaa?

[/quote]En usko, että sinulle kannattaa selittää, kun et selvästikään pidä mistään etkä varsinkaan puhelimista. :D -24

[/quote]

No kerro mulle! Heitä yksi tai kaksi ideaa. Mä tykkään monista asioista, myös puhelimien olemassaolosta, mutta muuten jaan keskustelukumppanisi näkemykset nykyisistä älyluureista.

Ohis

Vierailija
9/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:32"]

Kyllä sitä puhelinta tulee räplättyä yksin ollessa jos on tylsää (lähinnä nettiä selatessa), mutta ihmetyttää kyllä tosiaan että jos on kaverin tai puolison tms. kanssa niin eikö voi hetkeä olla räpeltämättä. Muutenkin tää nykymaailma jossa some (vihaan tota sanaaki) on kaiken keskipiste, on ihan totaalisen perseestä. Suunnilleen elämän tärkeys määritellään facebookin, ainiin facebook onkin jo ihan vanha juttu, siis instagramin perusteella.. huoh. Oispa eläny elämän jonain toisena aikakautena. -nainen25

[/quote]

Olen saman ikäinen mies ja itse en koskaan mennyt tähän somevillitykseen mukaan. Kyllä minulla älypuhelin on, mutten ottanut siihen nettiliittymää. Puhelinlaskuni on muutenkin naurettavan pieni. Jättäydin ihan tahallisesti pois tästä sekoilusta, sillä yritän välttää ihmisten kanssa sosialisointia. Ovat usein niin raskaita.

Vierailija
10/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"]Aamen ap, en kanssa tajua! Inhoan sitä puhelimen 24/7 näppäämistä. Somesomesome
[/quote]

En mä somes pörrää, vaan netissä. Lueskelen uutisia, etsisikelen tietoa, kahtelen kaikkee mielenkiintoista, mutta nämä teen silloin kun olen yksikseni ja näin.

Vierailija
11/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
12/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 02:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 02:20"]

[/quote]Meillä on aina aamuisin tällaista. Se on ihanaa. Läheisten seurassa voi olla luontevasti hiljaa. -24

[/quote]Sama. En tosiaankaan jaksaisi mitään kälätystä aamulla.

Vierailija
13/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin toissapäivänä iltalenkkeillessäni Espoon Tillinmäen ja Latokasken alueella, että kun yli puolet lenkistä oli tehty niin olin lähinnä vaan rämplännyt kännyäni. Ääk, taidan olla koukussa.

Vierailija
15/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No kerro mulle! Heitä yksi tai kaksi ideaa. Mä tykkään monista asioista, myös puhelimien olemassaolosta, mutta muuten jaan keskustelukumppanisi näkemykset nykyisistä älyluureista.

Ohis

[/quote]

Tässä nyt joitakin asioita, joita teen puhelimellani vähintään joka viikko:

- kirjojen lukeminen (ei tarvitse kantaa mukana jokaista 12 kesken olevaa kirjaa)

- uutisten seuraaminen (korvaa paperilehden)

- blogien lukeminen

- Twitterin ja Instagramin päivittäminen

- viestittely läheisten kanssa (FB Messenger, Skype,

- muistiinpanojen tekeminen ja synkkaaminen automaattisesti kaikkiin laitteisiin (korvaa kynän ja paperin)

- klassisten Nintendo-pelien pelaaminen emulaattoreilla

- nykyaikaisten mobiilipelien pelaaminen

- suunnistaminen kaupungissa (korvaa turistikartan)

- laskutoimitusten tekeminen (korvaa askimen)

- musiikin soittaminen (korvaa radion ja kannettavat musiikkisoittimet)

- tekstin kääntäminen

- tiedostojen haku omalta kotiserveriltä (korvaa mm. muistitikut)

- tiedostojen lataaminen suoraan omalle kotiserverille

- peilaaminen (korvaa taskupeilin)

- ajastaminen ja ajan ottaminen (korvaa kellon)

- videoiden katseleminen (Youtube, Netflix... onnistuu yllättävän hyvin 7-tuumaisen puhelimeni näytöltä)

- ääniohjelmien kuunteleminen

- valokuvien ja videoiden kuvaaminen (kun oikeaa kameraa ei saatavilla)

- oman mediakirjaston hallinta

- kielten opiskelu missä tahansa (Dulingo)

- radiossa soivien kappaleiden tunnistaminen

- henkilökohtaisten tavoitteiden seuraaminen

- geokätköily (korvaa gps-laitteen)

- pankkiosioiden käyttö (helpompaa kuin selaimella)

- liikuntatietojen ja -tavoitteiden kirjaaminen

- paikkaan perustuvien muistutusten lisääminen (kun olen kaupungilla, puhelin muistuttaa rautakaupassa käymisestä)

- kotiautomatiikan ohjaaminen (valojen himmentäminen, media-PC:n ohjaaminen, stereoiden ohjaaminen...)

- meditointia (meditaatiokello, nauhoitteet)

- jne.

- jne.

Jos ihminen ei keksi mitään käyttöä aina mukana kulkevalle tietokoneelle, herää kysymys, minkälaisista asioista tällainen ihminen on ylipäätään kiinnostunut. -24

Vierailija
16/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
17/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on ok, mutta vain valokuitukaapelilla tai vastaavalla nopeudella, oikealla näppiksellä ja näytöllä käytettynä.

[/quote]Minun puhelimessani on rajoittamaton 4G. Eihän se yhtä nopea ole kuin kodin 100/10-yhteys, mutta ei sen kanssa sivujen latautumisia tarvitse odotella. Mobiilidatassa on vielä se hyvä puoli, että kuluttajalla on varaa kilpailuttaa ja valita operaattori, jonka palvelu on parasta omaan käyttöön. Kiinteissä yhteyksissä on usein monopolitilanne. -24

Vierailija
18/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä puhelinta tulee räplättyä yksin ollessa jos on tylsää (lähinnä nettiä selatessa), mutta ihmetyttää kyllä tosiaan että jos on kaverin tai puolison tms. kanssa niin eikö voi hetkeä olla räpeltämättä. Muutenkin tää nykymaailma jossa some (vihaan tota sanaaki) on kaiken keskipiste, on ihan totaalisen perseestä. Suunnilleen elämän tärkeys määritellään facebookin, ainiin facebook onkin jo ihan vanha juttu, siis instagramin perusteella.. huoh. Oispa eläny elämän jonain toisena aikakautena.

-nainen25

Vierailija
19/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Pietarissa ja kiinnitin siihen huomiota, ettei ihmiset räplänneet koko aikaa puhelintaan. No eräässä ravintolassa oli kaksi nuorta naista/kaverusta pöydän ääressä ja molemmat räpläsivät puhelintaan koko puoli tuntia, kun siellä olin. Sanoin matkakumppanille, että katso, kyllä täälläkin osataan. Poislähtiessämme kuulin, kun nämä vaihtoivat keskenään pari sanaa... ..suomeksi! Olivat suomalaisia!

Vierailija
20/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytöt ne räplääkin. Kävin mäkkärissä niin viereisessä pöydässä oli joku 5 lissua niin jokaisella iphonet kädessä. Chattääks ne toisilleen vai mitä? Vaikka ite olin teini 2000 luvun alussa ja kaikiklla oli 3310 tai jollakin jopa 3330 niin ei niitä räplötty sillon kun oltiin kavereitten kanssa.
Treffeillä jos rupee räpläämään puhelinta on se vähän niin kuin sillein ettet kiinnosta. Sama jos nainen rupee meikkaamaan kesken kaiken.