Mikä avuksi kun pelkään kohdata ihmisiä?
Tämän takia olen syrjäytynyt mutta en tiedä mitä tehdä.
Kommentit (30)
Ihan tuttujen tapaaminen jo saa aikaan väsymystä ja olen fyysisesti loppu kun pääsen kotiin. Silloin helpottaa kun saa olla taas kotona. Huomaan että olen hikoillut ja päätä särkee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Propral on hyvä lääke sosiaaliseen pelkoon. Estää fyysisen jännityksen.
Koska kokemus on ennen kaikkea psyykkinen, myös psyyken on päästävä mukaan. Jos fyysisen puolen rauhoittamalla saa rauhoitettua itse psyykensä niin silloin toimii. Muuten ei; tarvitaan psyykeen vaikuttavaa läkeainetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta tästä. Mieli ihan täydessä paniikissa mutta elimistö rento. Outo kokemus mutta looginen seuraus. En kokenut sen auttavan siedättymään pelkoa aiheuttavaan tilanteeseen.
Jos terapia ja lääke ei auta sosiaaliseen pelkoon niin mitä sitten voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Fyysisen kyllä. Itse en siltikään pysty avaamaan suutani. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuttujen tapaaminen jo saa aikaan väsymystä ja olen fyysisesti loppu kun pääsen kotiin. Silloin helpottaa kun saa olla taas kotona. Huomaan että olen hikoillut ja päätä särkee. Ap
Osaatko sanoa, mistä reaktiosi johtuvat? Mitä pelkäät sos. tilanteessa?
Mulla on samanlaista oireilua ja olen tunnistanut pelkääväni, etten tule hyväksytyksi. Siksi olen toisten seurassa aina vähän varuillani miettien, miten mun kuuluu olla, jotta mut hyväksyttäisiin. Pitäisi oppia luottamaan, että riitän omana itsenäni, ja toisaalta kestämään se, että kaikki eivät musta mitenkään voi pitää. Oppia, ettei jokaiseen ryhmään tarvitsekaan kuulua, vaan riittää, että löytää ne omat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos terapia ja lääke ei auta sosiaaliseen pelkoon niin mitä sitten voi tehdä?
Syrjäytyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kauhistuttaa bsalpaajat kun laskee sydämen toimintaa.
Se onkin sopiva sellaisille, joilla sydän hakkaa hulluna tai tulee rytmihäiriöitä.
Halluisitko harjotella turvallisen immeisen kanssa? Lähe joskus mukaan avantouintiin :)
Mua ainakin kauhistuttaa bsalpaajat kun laskee sydämen toimintaa.