Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hoidat pahaa atoopista ihottumaa?

Vierailija
26.09.2006 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankalaa, kun en ole voinut käyttää cipramilia, joka on tehokasta. Ei ykkösluokan kortisonit tehoa. Se, mikä tehoaa, on auringon ottaminen ja valohoito yhdistettynä kortisoniin. Entäs sinä itse.

Vierailija
2/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Cipramil on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi lapsena. Vuosikaudet hoidettiin miedoilla kortisoneilla ihan tuloksetta ihotautien poliklinikalla. 2 kertaa olin osastohoidossakin. Sitten jotain 16-vuotiaana eräs mieslääkäri sanoi, että nuoren naisen iho ei saa olla tuon näköinen ja ryhtyi tositoimiin. Antoi celestodermia ja määräsi valohoitoon. Sitten vihdoinkin parani. Uskomatonta. Ne jaamaajalääkärit olivat naisia kaikki. Eivät uskaltaneet laittaa tehokasta lääkettä ehkä nuorelle, en tiedä, mutta vuosia sitä hoidettiin mitättömin tuloksin.

Se uusi, mutta taasen tehokas hoito ja loppui. Nyt mulla on siis ihottuma taas kasvoissa. Tarttis kai mennä sille mieslääkärille. Taisi olla joku Fräki tms Turussa. En ole varma nimen kirjoitusasusta.

Vierailija
4/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lapsesta saakka atooppista ihottumaa, lähinnä käsissä, joskus myös jaloissa ja kasvoilla/kaulalla/käsivarsissa. Ekat kakskyt vuotta hoidin vaihtelevasti vain kortisoneilla sekä erilaisilla apteekin voiteilla heikoin tuloksin - tuntuu, että ihon tila riippui silloin lähinnä muista asioista kuin hoidoista, jotka yleensä vain pahensivat jos jotenkin vaikuttivat.

Muutama vuosi sitten, kun ihottuma oli pahimmillaan ja sitä oli myös kasvoissa, sain reseptin Protopiciin. Se auttoi tosi hyvin kasvojen alueen ihottumaan, kädetkin piti kohtuullisessa kunnossa. No sitten raskauden/imetyksen aikana Protopic oli kielletty ja sattumalta löysin luontaistuotteen, jonka ansiosta en imetyksen päätyttyäkään ole joutunut enää käyttämään protopicia, jota kyllä on kotona kaiken varalta.

Minulle tehonnut luontaistuote on Aloe vera -juoma. Se on tosi kallista, n. 30¿/l, mutta tarvitsen sitä vain ruokalusikallisen päivässä, joten litra riittää pitkäksi aikaa. Iho ei ole täydellisessä kunnossa edelleenkään, mutta ihottumaa on vain käsissä, iho ei ole rikki (aiemmin halkeili todella helposti), ei kutise, ei punoita - näyttää lähinnä tavallista ryppyisemmältä, siinä kaikki :-) En tiedä, kuinka monille atoopikoille aloe vera auttaa ja kalliiksihan kaikki mahdolliset kokeilut tulevat, mutta itse olen ollut hirmu tyytyväinen juomaan :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan