Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HYI!!! Löysin toukkia lattianraosta, mitä mahtavat olla?

Vierailija
12.07.2015 |

Toukat olivat alle 10mm, tummanruskeita ja niissä oli raitoja. Mun huoneessa on ollut myös kuolleita perhosia, joita oon aatellu yöperhosiks, mutta nyt kun katsoin kuvaa niin ei näyttäny samalta. Nää toukat löyty siis tälläsen lautalattian raosta kun imuroin ja en olisi varmaan edes huomannu jos en olis taskulampun kanssa puhdistanu noita rakoja ku aattelin jos sinne on tippunu korviksia tms. Toukkia löyty yhteensä n. 7 kpl eri puolilta huonetta ja myös ainakin yks tyhjä kotelo. Onks kellään ollu samaa ongelmaa tai tietäiskö joku mitä nä vois olla?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kannattaa tehdä ötököiden elämä mahdollisimman vaikeaksi:
1. Perussiivousta lattialistojen,vaatekaappien ja - komeroiden imurointia kannattaa tehostaa. Muista vaihtaa pölypussi usein!
2. Turkiskuoriaiset inhoavat SEETRIPUUTA. Seetripuun paloja on saatavina esim renkaan muotoisina ja niitä voi pujottaa vaateripustimen koukkuun. Itse olen laittanut muutaman palan vaatekaapin lattiakulmiin ja hyllyille. Seetripuuöljyä voi muutaman tipan levittää pumpulitupolla lattian reunoihin ja rakoihin. Tuoksu on ihana! Öljyllä "aktivoin"myös seetripuun paloja. Öljy on riittoisaa ja myrkytön vaihtoehto. Stockmannilta ostin,varmaan saa nykyään muualtakin.
3. Sitten on huoh.. Baygon. Sillä suihkutetaan kaikki ötököiden kulkureitit. Parasta pysytellä pois itse kotoa viikko-pari, niin kaikki 'ryömijät' ehtivät kuolla sillä aikaa varmasti.
4.Jos asut kerros-tai rivitalossa,kannattaa kertoa isännöitsijälle. Voi olla,että joku toinenkin on huomannut saman ongelman ja saadaan kerralla pois kutsumattomat vieraat.
TURKISKUORIAISET ovat ällöjä ,mutta EIVÄT OLE IHMISELLE VAARAKSI,eivät levitä tauteja eivätkä syö eväitäsi. Lempparipaitaasi ainoastaan. Mutta ei sitäkään kun torjut ne.
Ai niin, eivät kestä kuumaa (60'C pesua) eivätkä kylmää (muovipussissa vaate pakastimeen).

Vierailija
22/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:36"]Vinkki: kannattaa tehdä ötököiden elämä mahdollisimman vaikeaksi:
1. Perussiivousta lattialistojen,vaatekaappien ja - komeroiden imurointia kannattaa tehostaa. Muista vaihtaa pölypussi usein!
2. Turkiskuoriaiset inhoavat SEETRIPUUTA. Seetripuun paloja on saatavina esim renkaan muotoisina ja niitä voi pujottaa vaateripustimen koukkuun. Itse olen laittanut muutaman palan vaatekaapin lattiakulmiin ja hyllyille. Seetripuuöljyä voi muutaman tipan levittää pumpulitupolla lattian reunoihin ja rakoihin. Tuoksu on ihana! Öljyllä "aktivoin"myös seetripuun paloja. Öljy on riittoisaa ja myrkytön vaihtoehto. Stockmannilta ostin,varmaan saa nykyään muualtakin.
3. Sitten on huoh.. Baygon. Sillä suihkutetaan kaikki ötököiden kulkureitit. Parasta pysytellä pois itse kotoa viikko-pari, niin kaikki 'ryömijät' ehtivät kuolla sillä aikaa varmasti.
4.Jos asut kerros-tai rivitalossa,kannattaa kertoa isännöitsijälle. Voi olla,että joku toinenkin on huomannut saman ongelman ja saadaan kerralla pois kutsumattomat vieraat.
TURKISKUORIAISET ovat ällöjä ,mutta EIVÄT OLE IHMISELLE VAARAKSI,eivät levitä tauteja eivätkä syö eväitäsi. Lempparipaitaasi ainoastaan. Mutta ei sitäkään kun torjut ne.
Ai niin, eivät kestä kuumaa (60'C pesua) eivätkä kylmää (muovipussissa vaate pakastimeen).
[/quote]

Jes kiitos sulle ja kaikille muillekin!! Eiköhän niistä eroon päästä :) ja tosiaan kun vaatteita en oo ainakaan huomannu et olis syöny ni ei se sit niin vakavaa kun ei oo ihmiselle vaaraks :) hyvä tietää mitä ovat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on vaikea päästä eroon. Asustelevat putkissa ja rakenteissa ja niitä voi lentää ulkoakin sisään.

Vierailija
24/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:02"]Niistä on vaikea päästä eroon. Asustelevat putkissa ja rakenteissa ja niitä voi lentää ulkoakin sisään.
[/quote]

No pääasia et tiedän mitä ovat ja jos sais ees vähennettyä niitä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi