Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tyttäreni haluaa vaihtaa nimensä :(

Vierailija
12.07.2015 |

eikä kyseessä ole edes esikoinen, Titta, jonka nimeä eräs nyt jo entinen ystäväni aikoinaan kommentoi " sori vaan, mutta älä ylläty jos tuo tahtoo joskus vaihtaa nimensä!"

no, Titta on kantanut nimeään tyytyväisenä 17 vuotta mutta nyt pikkusisko (15v) haluaa tosissaan vaihtaa nimensä ! :(

joka on vielä niin kauniskin, Tuulia .  uuden nimen pitäisi kuulemma olla  Lana tai Mona :O

ja pahoin pelkään, että tämä on  pahempaa kuin jokin hetken oikku sillä otti asian ensimmäisen kerran puheeksi viime jouluna. kaikista pahinta, että exän mielestä asia on ok!!!

eihän alaikäinen saa vaihtaa nimeä vain toisen vanhemman suostumuksella?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lana Del Ray on sekä minun että tyttöjen yhteinen lempilaulaja, Monan tarinaa en tiedä.

"Ap"

Vierailija
22/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:03"]Lana Del Ray on sekä minun että tyttöjen yhteinen lempilaulaja, Monan tarinaa en tiedä.

"Ap"
[/quote]

Se on Lana Del Rey...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman hullutuksia... se Lana ei sovi ollenkaan suomalaiseen suuhun, ja aiheuttaa muissa ihmisissä varmaan myötähäpeää. "Moi mun nimi on Lana ja lempiartisti Lana Del Rey". Mona eli "Muuna" nyt vielä menee suomenruotsalaiselle.

Vierailija
24/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lana ja lanaan kaiken tasaiseksi.

Vierailija
25/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tyttärellesi, että se Lana sitten lausutaan "Laana". Ei kuulosta kovin nätiltä nimeltä Suomessa.

Vierailija
26/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuna ja Laana. :D

Vierailija
27/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teinin oikutteluihin ei pidä suostua, kun kerran nimi on käynyt no noin kauan ja nimi on normaali nimi eikä mikään kummallisuus tyyliin Keiju ym. 

Sanot, että saa vaihtaa sitten täysi-ikäisenä. Voi käydä nimittäin niin, että jos tyttö saa nimensä vaihtaa Lanaksi niin haluaakin huomenna olla sitten Mona.

Vierailija
28/33 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 02:42"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:32"]

Kaikenmaailman hullutuksia... se Lana ei sovi ollenkaan suomalaiseen suuhun, ja aiheuttaa muissa ihmisissä varmaan myötähäpeää. "Moi mun nimi on Lana ja lempiartisti Lana Del Rey". Mona eli "Muuna" nyt vielä menee suomenruotsalaiselle.

[/quote]

Oisko se kuitenkin ihan vain Mona tai Moona, ei väkisin Muuna.. 
[/quote]

Kaikki Monat, jotka tunnen ääntävät nimensä "Muuna". Moonaa kuulee ehkä enemmän suomenkielisissä piireissä. Monaa yhdellä o:lla lausuttuna en ole kuullut koskaan ja naurettavaltahan se kuulostaa noin.

Vierailija
29/33 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, oma esikoiseni vaihtoi nimensä sukupuolineutraaliksi ja sukupuolikin vaihtuu pian. Hän tosin jo 19, mutta prosessia takana jo muutama vuosi. Rakastan häntä silti, ja tuen. Joten ei tuo halu vaihtaa nimeä mikään maailmanloppu ole, lapsesi on oma yksilönsä.

Vierailija
30/33 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että täysi-ikäisenä tehköön asian suhteen mitä huvittaa, mutta et anna lupaa ennen sitä ja piste.

Vierailija
31/33 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin muistelen, että teini-iässä olisin ollut valmis vaihtamaan etunimeni välittömästi. Että mä inhosin sitä, sen hetken.. Nykyään se on nimi muiden joukossa ja olen tottunut jo. En tullut vaihtaneeksi.

Samaa 12 vuotias tyttäreni kiukuttelee, että hänellä on ruma nimi. Eiköhän tuo totu ajatukseen kuuden vuoden aikana. Jos ei niin, sitten hän vaihtaa sen. En pidä ajatuksesta, mutta eihän se ole enää mun päätettävissä.

Vierailija
32/33 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:35"]Mäkin muistelen, että teini-iässä olisin ollut valmis vaihtamaan etunimeni välittömästi. Että mä inhosin sitä, sen hetken.. Nykyään se on nimi muiden joukossa ja olen tottunut jo. En tullut vaihtaneeksi.

Samaa 12 vuotias tyttäreni kiukuttelee, että hänellä on ruma nimi. Eiköhän tuo totu ajatukseen kuuden vuoden aikana. Jos ei niin, sitten hän vaihtaa sen. En pidä ajatuksesta, mutta eihän se ole enää mun päätettävissä.
[/quote]

Siis kolmen vuoden. 15 vuotiaana saa vaihtaa nimensä ilman vanhempien suostumusta, alle 15v tarvitsee molempien suostumuksen.

Vierailija
33/33 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 02:42"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:32"]

[/quote]

Oisko se kuitenkin ihan vain Mona tai Moona, ei väkisin Muuna.. 
[/quote]

Kaikki Monat, jotka tunnen ääntävät nimensä "Muuna". Moonaa kuulee ehkä enemmän suomenkielisissä piireissä. Monaa yhdellä o:lla lausuttuna en ole kuullut koskaan ja naurettavaltahan se kuulostaa noin.
[/quote]

Joo nimenomaan suomenkielisissä piireissä SUOMESSA KUN OLLAAN! Itse tiedän kaksi Moonaa ja yhden Monan. Kaikki lausutaan kuten kirjoitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän