olen uskovainen. Kysyttävää?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:09"]Mikä on mielipiteesi muslimimamujen invaasiosta? Tuhansiin kohoava maahanmuutto joka vuosi ja kantaväestön reilusti ylittävä syntyvyys islamisoivat Suomea tasaisesti ja varmasti.
[/quote]mulla ei oikeastaan ole poliittista kantaa tähän. Eikä mun mielestä uskonnolla ei ole niin väliä, kunhan ei tee pahaa
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:09"]Mikä on mielipiteesi muslimimamujen invaasiosta? Tuhansiin kohoava maahanmuutto joka vuosi ja kantaväestön reilusti ylittävä syntyvyys islamisoivat Suomea tasaisesti ja varmasti.
[/quote]mulla ei oikeastaan ole poliittista kantaa tähän. Eikä mun mielestä uskonnolla ei ole niin väliä, kunhan ei tee pahaa
[/quote]Ap
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:42"]Miksi kristinuskon jumala loi ihmisestä syntejä tekevän olennon? Jos Jumalalla oli edellytykset luoda ihmisestä ja maailmasta sellainen paikka jossa kaikki viihtyisivät, niin miksi maailmasta on kehitetty paikka joka on täynnä sotia ja jossa viattomat ihmiset kärsii? [/quote]vaikka Jumala onkin olemassa, on otettava myös huomioon, että on olemassa paholainen. Eli maailma on oikeastaan vain hyvän ja pahan taistelun näyttämö. Eikä jumala luonut ihmistä syntejä tekeväksi olennoksi, vaan tämä muutos tapahtui kun Aatami ja Eeva maistoivat kiellettyä hedelmää. Sydämeltään puhdas ihminen kuitenkin pääsee lopulta taivaaseen :) Ap
[/quote]
Pointti tuossa kysymyksessä oli, että miksi se paholainen on olemassa? Jos Jumala on kaikkitietävä, kaikkivoipa olento ja hän on luonut maailman, niin miksi niin vahva kuin Jumala ei ole tuhonnut paholaista? Onko paha vahvempi kuin Jumala, vai onko Jumala sama asia kuin paha? Luultavasti paholaista ei ole aina ollut, vaan Jumala on kehittänyt sen itse koska hän on kaikkivoipa ja tietävä luoja. Mutta miksi kristinuskon Jumala ei ole kehittänyt maailmaa ilman pahaa, vaikka hän olisi pystynyt tähän?
[/quote]Jumala ja paholainen ovat kaksi yhtä vahvaa voimaa. Joten en oikein tiedä tästä 'kaikkivoipaisuudesta'. Nämä ovat kuitenkin kaksi universaalia vahvaa voimaa ja molemmat ovat aina olleet jotenkin olemassa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:55"]Miksi jumala loi kielletyn hedelmän?
[/quote]Tässä on ollut paljonkin miettimistä.. Ap