Syöminen lähtenyt täysin käsistä...
Mulla on syöminen lähtenyt lomalla täysin käsistä. Oon syönyt päivittäin esim. levyn suklaata, pitsaa, hampurilaisia, sipsejä, pullaa, jäätelöä, juonut limua. Siis en kaikkea tuota joka päivä, mutta jotain noista. En pysty lopettamaan, vaikka yritän. Normaalisti syön terveellistä ruokaa, jossa on paljon kasviksia, salaattia - välipalaksi rahkaa tai raejuustoa hedelmien/marjojen kanssa ja suklaata syön ehkä patukan pari kertaa kuussa. en ymmärrä mikä muhun on iskenyt. Ahdistaa, vaatteet kiristää ja lenkille ei huvita lähteä, kun on niin turvonnut ja ähky olo. Miten tän sais loppuu?
Kommentit (12)
Keksi jotain muuta mielekästä ja tyydytystä tuottavaa täytettä päiviisi. Kuulostaa vahvasti siltä, että sinulla on lomalla vapaa-ajan ongelmia.
Joo,töissä ei ehdi mitenkään mässyttää eikä tule edes syötyä siellä mitään herkkuja. Mutta lomaa vielä 3 viikkoa jäljellä ja olen melkoinen tankki, ellen saa tätä pysähtymään ennen sitä. Varmaan stressaaminen ei yhtään auta tilannetta, mutta pelkään oikeasti lihovani kohta 100-kiloiseksi. -ap
Päivä kerrallaan. Mieti tarvitko tosiaan sitä pullaa. Ja kun tulet siihen päätökseen että et sitä tartte, jätät sen syömättä. Tätä jatkat niin kauan et normi ruokarytmi palautuu ja painon nousu lakkaa.
Pyydä miestä rankaisemaan itseäsi syöpöttelystä. Esim. jos teillä on kotikuri käytössä niin yksi isku vitsalla per kaksi suklaanpalaa. http://kaksplus.fi/threads/elaetkoe-kotikuri-suhteessa.2404893/
Käy ostamassa ruokaa vähäosaisille niillä rahoilla, jos vaikka löytyy sukulaisista joku opiskelija? Jätä itselles vaan pieni summa ruokarahaa, sitten et voi mässätä, kun ei ole varaa.
Mulla sama juttu. Aivan kamalaa, kun ei voi hillitä syömisiään eikä ostoksiaan.
Mä olen ollut jo pidempään "lomalla", joten mulla kilot jo oikeasti ongelma. Yli 70 kiloa ja vaatteita hain viime viikonloppuna epätoivoisesti kaupoista ja 44 oli se koko mistä löytyi eniten sopivia vaatteita.
Aivan hirveää.
Ostin eilen sitruunoita ja ajattelin yrittää katkaista tämän syöppökierteen paastolla. Toivottavasti onnistuu.
Koita löytää jotain kivaa tekemistä ja käy kaupassa vain silloin, kun on pakko.
Tämä on kyseenalainen neuvo mutta itselläni toimii seuraava: Päätän, että nyt loppuu. Käyn kaupasta ns. detox-ruuat eli kasviksia, hedelmiä, marjoja, rahkaa, kanaa, ananasta, jotain ihanaa uutta yrttiteetä tms. Illalla otan tupla-annoksen Laxoberonia ja juon ainakin litran vettä. Tadaa, aamulla on pian valmiiksi kevyempi olo ja teen päivän ateriat valmiiksi, eli paistan kanat, pilkon kasvikset jne. En ole nälässä, juon myös paljon nestettä.
Hiilareita kannattaa välttää pari päivää mutta olen myös sallinut itselleni YHDEN viipaleen leipää/vrk, jos oikein himottaa. Lisäksi sitten rauhallista liikuntaa tai venyttelyä ekana päivänä, toisena voi jo käydä juoksemassa. Pointtina: Älä ole nälässä, älä rääkkää itseäsi liikunnalla joka tuntuu pahalta. Ajattele, mikä,on kehollesi hyväksi. Siitä se lähtee :)
No älä nyt jumaliste osta niitä herkkuja sinne kotiin! Syöt normaalia terveellistä ruokaa, paljon kasviksia, hyviä rasvoja, kanaa, kalaa, kanaa, pähkinöitä. Herkuiksi ja välipaloiksi (jos edes tarvitset niitä) voit ostaa vaikka vesimelonia, mansikoita, omenoita, rahkaa ja mehukeittoa.... Sinä et voi lomalla hankkia kotiin suklaata, keksejä, jäätelöä tms. jos tulos on tuo. Keksi myös syömisen ja telkkarilöhön sijaan muuta tekemistä, joka pitää ajatkset pois herkuista. Voi olla liikuntaa tai jotain muuta, pääasia, kun et koko ajan syö. Kun tulee syömishimo ja tiedät, ettei se voi olla nälkää, koska juuri hetki sitten söit terveellisen aterian, juo pari kolme lasillista vettä ja tee jotain, käy kävelemässä, heiluttele hetki kahvakuulaa, tee muutama aurinkotervehdys, lähde kirjastoon, soita kaverille, piirrä tai maalaa tai soita jotain instrumenttia tai opettele, jos et osaa vielä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:48"]
Älä osta herkkuja kotiin.
[/quote]
Tämä. Ainoa mikä mulla toimii. Itsekuri on vaikeaa jos on lohtusyöjä tms, mutta se on helpompi löytää vartiksi kauppareissulle kuin joka hetki kotona herkkuhyllyjen äärellä.
Luettelossasi on mielestäni liikaa kaikkea. Vaikka lomalla saakin herkutella, niin jarrua loppulomaksi noihin ylisuolattuihin vaihtoehtoihin. Hammarit, pitsat ja sipsit. Nestettä kertyy useita kiloja. Nesteiden tasaukseen saattaa mennä jopa kaksi viikkoa. Millaista pullaa ostat? Muistan joskus olleeni koukussa voisko sanoa ns. vanhanajan Voipullaan sekä Pullavaan jota ei oltu valmiiksi viipaloitu. Pääsin eroon pullista kun en enää löytänyt mehevää Voipullaa tai viipaloimatonta Pullavaa. Eihän kuivakka pulla kutkuta makuhermoja.
Uskoisin, että pärjäät ilman limua. Kun limua juo janoonsa niin tulee vaan kahta kauheampi jano. Aika jännä juttu. Eihän kerralla tarvitse kaikesta luopua, mutta valikoi aluksi ainakin puolet herkuista pois. Pakasta jäätelöä ja ota sieltä sitten kun isohimo iskee. Syö hitaasti nautiskellen. En usko, että saat tuhottua koko pakettia. Alkaa sen verran se makeus öklöttää. Itse käytän vain täystuotteita, jos ostan jäätelöä on sen oltava kermajäätelöä:)
Loppuu kun et stressaa liikaa syömisistä. Varmaan arkeen paluun myötä helpottaa.