Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä koostuu johtajien työpäivä?

Vierailija
23.02.2022 |

Kun eivät kuitenkaan tee mitään konkreettista. Paltsua paltsun perään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johtajan kuulukaan tehdä mitään "konkreettista". Alaiset toteuttaa.

Vierailija
2/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pitää ohjata, linjata, selvitellä, kiistoja selvittää, joutuu sitä itsekin kirjoittamaan paljon, neuvomaan, sovittelemaan, hoitamaan henkilöstön erinäisiä pulmia, rekrytointi, suunnittelu, viestintä, palaverien vetäminen ja niihin osallistuminen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppumattomia kokouksia yksi toisensa perään niin ettei ehdi vessassa käydä, jatkuvaa raportointia joka asiasta joka suuntaan, puheluita, keskusteluja alaisten kanssa, kysymyksiin vastaamista, seminaareja, työryhmiä, lautakuntia, arjen ongelmien ratkaisua....päivittäin ainakin sata sähköpostia joista iso osa jää kotiläksyksi illalla. Kaikki ajatusta vaativa pitää yleensä tehdä illalla tai viikonloppuisin, strategiat, toimintasuunnitelmat, lausunnot...

Vierailija
4/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjalliseen aineistoon perehtymisestä, kirjoittamisesta, etäpalavereista ja kokouksista sekä päätösten tekemisestä näin koronaaikana. Harvemmin live-tapaamisista.

Vierailija
5/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pomo on olevinaan aina tosi kiireinen, mutta ei minulle vielä ole selvinnyt, että mistä se kiire koostuu.

Vierailija
6/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pomo on olevinaan aina tosi kiireinen, mutta ei minulle vielä ole selvinnyt, että mistä se kiire koostuu.

Kysy joskus, miten sinun päivä on mennyt.

Vierailija
7/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanot ”olevinaan”?

Vierailija
8/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyylikkäintä on heittäytyä marttyyriksi.

Vierailija
9/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyylikkäintä on heittäytyä marttyyriksi.

Joku kauniis neito tulee ja poimii kyytiiin.

Vierailija
10/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy!

Vierailija
11/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla kiinni siitä, mitä johtaa, ihmisiä vai asioita. Tai siis kummassa on pääpaino. Puolisoni on johtaja, hän tekee joka päivä 3-4 tuntia ihan perusduunia eli on työntekijöiden keskellä tekemässä osin samoja  töitä kuin he ja loppuajan eli 10-12 tuntia perehtyy asioihin, seuraa yrityksen dataa (sitä syntyy koko ajan muiden työstä), pyrkii ennakoimaan eli käyttää erilaisia ennakointivälineitä, huolehtii tilauksista (siis hyväksyy niitä, ei itse yleensä tilaa) ja rupattelee asiakkaiden kanssa nimittäen niitä sidosryhmäpalavereiksi. Tosin liikevaihto on pientä, jää alle 12 miljoonan.

Vierailija
12/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtamisesta ja delegoinnista.

Vierailija
13/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissavideoista.

Vierailija
14/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneista, minuuteista ja sekunneista, ihan niinkuin muidenkin päivät.

Vierailija
15/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VArmaan riiippuu vähän alasta. tyyliin esim jossain ravintolaalalla niin ne michelin tähdethän lätkästään lentoyhtiöiden oppaisiiin että missä ravintoloissa olisi rikkailla aasialaisilla syyytä käydä piipahtamasssa.

Vierailija
16/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtajan työpäivään kuuluu suuri vastuu (kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa) ja sitten tulee tietenkin suuri palkka

Vierailija
17/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VArmaan riiippuu vähän alasta. tyyliin esim jossain ravintolaalalla niin ne michelin tähdethän lätkästään lentoyhtiöiden oppaisiiin että missä ravintoloissa olisi rikkailla aasialaisilla syyytä käydä piipahtamasssa.

Pitäiis varmaan joku uuusi guggenheimi olla suomesssakin.

Vierailija
18/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

johtajan työpäivään kuuluu suuri vastuu (kukaan ei tiedä mitä se tarkoittaa) ja sitten tulee tietenkin suuri palkka

Lue: sinä et tiedä mitä se vastuu tarkoittaa.

Se tarkoittaa sitä, että asiat pitää järjestää niin, että firma pysyy pystyssä. On paljon asioita mitä ei työntekijänä tarvitse ajatellakaan.

Vierailija
19/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etyöaikan loputtomat teams-palaverit ja sähköpostiralli. Saan päivittäin noin 100-150 sähköpostia. Assistenttini karsii osan, kuten myyntimiesten lähestymiset, mutta silti asiapitoistakin tulee riittävästi ja näihin menee päivisin muutama tunti kun vastailee, joskus kauemminkin jos jotain asiaa pitää tarkistella. 

Päivät on yleensä aika täyteen buukattu ja kalenteri on täynnä parin viikon päähän. Saa olla melkosen tärkeä palaveri, jos pitää alkaa sumplimaan ja priorisoimaan ajankäyttöä ja perumaan sovittuja juttuja. 

Itse olen osastonjohtajana pyörittämässä 15 miltsin liikevaihdon yksikköä, alaisia jokunen 100.

Vierailija
20/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun kokouksissa, neuvottelen rahoituksesta, valvon unettomia öitä, kun mietin työpaikan murheita. Kirjoitan, luen, kuuntelen, koetan ymmärtää olennaisen. Nämä kuuluvat minun ratkaistavakseni, siirä minulle maksetaan. Onneksi työntekijät eivät tiedä, kuinka lähellä on joskus olleet irtisanomiset. Kannan suurta huolta siitä, että saamme kaikki lakisääteiset hommat tehtyä ja ihmiset pysymään terveinä ja onnellisena. Olen siis julkkaripuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan