Jää hyvästi, vauvapalsta!
Olin eilen iltakävelyllä Helsingin merenrantaseuduilla. Pienten pakkasten paukkuessa ihastelin vanhojen jugend-talojen pimeydessä loistavia ikkunoita, taivaalla kumottavaa kuuta ja Pohjoisrannan vanhoja puuveneitä.
Tie oli reunoille kasaantuneiden lumiröykkiöiden takia paikoin niin kapea, että siitä mahtui kulkemaan vain yksi kerrallaan. Näin tavallisen näköisen keski-ikäisen miehen lähestyvän tietä pitkin. Jouduimme pattitilanteeseen. Ryhtyikö hän ölisemään siitä, ettei ole tasa-arvoa mikäli hän joutuu väistämään? Rupesiko hän möykkäämään ä m m i e n typeryydestä? Provosoiduinko ja aloin huutamaan takaisin, kuinka kaikki miehet ovat surkeita luusereita? Mitään tällaista ei tapahtunut. Mies veti koiransa kohteliaasti sivuun ja päästi minut kulkemaan ensin. Kiitin häntä, hymyilimme toisillemme ystävällisesti ja jatkoimme matkaa tahoillemme.
Näitä satumaisen kauniita maisemia katsellessani, ystävällisen kohtaamisen lämmittäessä sydäntäni ja sodan uhan värjyessä Euroopan yllä myrskypilven tavoin, tunsin olevani hyvin voimallisesti elossa. Ymmärsin myös, että maailmassa on suunnattomasti kauneutta, eikä sitä voi pitää itsestäänselvyytenä. Siinä hetkessä päätin, että aion omistaa kaiken jäljellä olevani aikani siitä nauttimiseen. Aion valmistaa herkullista ruokaa joka päivä! Elostella ihanien miesten kanssa! Rakastaa lähimmäisiäni, juoda viiniä ja nauttia taiteesta!
Tähän uuteen elämänfilosofiaan kuuluu myös se, etten aio haaskata elämästäni enää sekuntiakaan vauvapalstalla kinaamassa. Tämä on visvainen likaviemäri, jossa ihmisten rumimmat puolet mellastavat pidäkkeettömästi. Oma paha olo oksennetaan toisten niskaan, kun ihmiset kinaavat verenhimo silmissä kiiluen mitä typerimmistä asioista. Veli yllyttää veljeä sisarta vastaan ja päinvastoin, kun ihmiset valuttavat elämänsä ainutkertaisia hetkiä katkeruudessa ja vihassa vellomiseen.
Jää siis hyvästi, vauvapalsta! Jää hyvästi iäksi! En aio palata tänne enää koskaan, mutta jos tietämättämme kohtaamme tosielämässä, tulen suomaan sinulle kauniin hymyn ja ihmisarvoista kohtelua, olit sitten millainen kulkija hyvänsä. Toivon, että esimerkkini rohkaisee mahdollisimman monia toimimaan samoin. Täällä ei ole enää mitään näkemisen arvoista nähtävää.
Kommentit (55)
Huh, mikä loukkaus itseäsi kohtaan. Haukkua nyt itseään kelvottomaksi palstailijaksi :D
Joo, palataan ensi viikolla asiaan.
Hyvä päätös, mutta lienet melko neuroottinen jos kovasti täällä ahdistaa.
Loistava päätös. Taidan seurata esimerkkiäsi.
Aloitus on selvästi kieli poskessa kirjoitettu, mutta olen miettinyt tosissani ihan samaa. Täällä nuohoaminen ei oikeasti tee psyykelle hyvää.
Onnea matkaan ap! Hyvä päätös!
Tänään päätin myös jättää tämän palstan. Pelkkää toisten haukkumista ja katkeruutta. Alan elään elämääni enkä käytä sitä täällä olemiseen. Tämän palstan opetus on etten koskaan hauku enkä arvostele ketään. Se satuttaa enkä halua olla sellainen ihminen.
Oolrait! Huomiseen!
.
Ai niin, voisitko tiivistää maratoonitekstiäsi? Eihän tuota jaksa lukea naapurin Erkkikään!!!1@!!!!
Olen tutustunut Vauva.fi -palstaan vasta tämän vuoden puolella, ja olen ollut järkyttynyt siitä, mitä olen täällä joutunut lukemaan ja millaisia kommentteja minun asiallisiin viesteihini on tullut. Näin muutama yö painajaisunta tämän palstan kirjoituksista. Minun kannattaisi varmaan tehdä sama päätös kuin tämän ketjun aloittajan, joka kuvaili syitään erittäin hyvin.
Tervetuloa takas 5 minuutin kuluttua.
Kirjoitustyyli ei oikein toimi. En usko, että missään. Osaat kyllä kirjoittaa, mutta mieti olisiko vähemmän enemmän.
Kaipausketjussa moni on tehnyt viime aikoina samoja huomioita. Että tämä palsta on ajan haaskausta. Itsekin haluaisin irti, mutta en pääse. Kuin automatiolla avaan tämän sivuston joka päivä.
Olen tutustunut Vauva.fi -palstaan vasta tämän vuoden puolella, ja olen ollut järkyttynyt siitä, mitä olen täällä joutunut lukemaan ja millaisia kommentteja minun asiallisiin viesteihini on tullut. Näin muutama yö painajaisunta tämän palstan kirjoituksista. Minun kannattaisi varmaan tehdä sama päätös kuin tämän ketjun aloittajan, joka kuvaili syitään erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään päätin myös jättää tämän palstan. Pelkkää toisten haukkumista ja katkeruutta. Alan elään elämääni enkä käytä sitä täällä olemiseen. Tämän palstan opetus on etten koskaan hauku enkä arvostele ketään. Se satuttaa enkä halua olla sellainen ihminen.
Minä olen miettinyt ihan samaa. Tämä oli ennen mukava jutustelupalsta, nykyään pelkkää sontaa. Tuntuu, että kaikista häiriintyneimmät ja onnettomimmat ihmiset kerääntyvät tänne purkamaan omaa sietämätöntä pahoinvointiaan. En halua olla osa sitä joukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti tehdä itselleen palvelus ja lähteä. Tosielämä ei ole vauvapalstaa.
Vierailija kirjoitti:
Huh, mikä loukkaus itseäsi kohtaan. Haukkua nyt itseään kelvottomaksi palstailijaksi :D
Eikös tossa ollut just se pointti, ettei se halua olla enää semmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa lähteä heti. Tosiasiassa missään ei näe vastaavia mielipiteitä. Palsta ei edusta todellisuutta. Koskee etenkin koronapaniikkia, ei sitä muualla ole.
Aloittaja ei kuvaillut mitään hyvin, hän harjoitteli kirjoittamista, sortui liioitteluun, maalailuun ja ylisanoihin. Se ei ole hyvin kuvailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen miettinyt ihan samaa. Tämä oli ennen mukava jutustelupalsta, nykyään pelkkää sontaa. Tuntuu, että kaikista häiriintyneimmät ja onnettomimmat ihmiset kerääntyvät tänne purkamaan omaa sietämätöntä pahoinvointiaan. En halua olla osa sitä joukkoa.
Milloin se ennen oli?
Voip olla ettei tätä lehdenpalstaa enää ole. Aivopesulle ja maksetuille cabal satanisteilla ei ole sijaa uudessa maailmassa. Seoulissa on matalaa tilaa heille.
epäilemättä oikea päätös.