Vinkkejä kuivan ihon hoitoon...
Kertokaahan miten olette hoitaneet pienen vauvan kuivaa ihoa. Meidän kaksikuukautisella neidillä on pintakuiva iho ja päässä oikein kunnolla karstaa. Mitkä voiteet tai öljyt olette kokeneet parhaiksi? Kuinka olette poistaneet karstaa? Kiitos jo etukäteen ja aurinkoa päiväänne! :o)
Kommentit (4)
Kylpyveteen ei tarvi pesuainetta, vaan öljyä tai ihan perusvoidekin käy.
Apteekista saa Ceridal-sarjan tuotteita, kylpyöljyä / suihkugeeliä olemme käyttäneet kylpyvedessä, mitään muuta kosteutusta ei ole iho ole tarvinnut. Sain vinkin aikonaan äidiltä, jonka vauvalla ajateltiin olevan atooppinen iho, ja heilläkään ei tarvittu muuta.
Meillä ceridal ei auttanut. Terkan neuvosta oon kokeillun Aqualan plus -voidetta ja johan alkaa pääalueen iho näyttää paremmalta :) Kuiva on yhä, muttei ollenkaan niin pahasti karstainen. Rasvaan aamuin illoin ja välillä harjaan varovasti kuivat pois.
Varsinaiseen karstan poistoon reilusti rasvaa päähän ja myssy, sitten varovasti tiheällä kammalla tai kynnellä rapsuttaa karstat pois, kunnollinen pesu, harjaus ja rasvaus.
Parisen viikkoa kannattaa kokeilla rasvaa ja jos ei apua oo, kokeilee toista merkkiä. Eri lapsille auttaa eri voiteet. Ite oon suosinu apteekin voiteita. Mulla kun on myös pari isompaa atoopikkoa.
Ja yks normaali-ihoinen.
T@hti
Meillä alkoi tytön iho kuivua jaloista ja käsivarsista joskus 5 kk tienoilla ja siitä lähtien on rasvattu joka toinen päivä kylvyn jälkeen äitiyspakkauksessa olleella kosteusvoiteella. Tosi hyvä voide, kevyt ja imeytyy todella nopesti. Ja mikä tärkeintä, pitää ainakin meidän tapauksessa ihon hyvässä kunnossa.
Karstasta meillä ei ole liiemmin kärsitty, mutta pari kertaa irrotettiin sekin vähän vauvaöljyllä (sairaalasta saadussa mainoskassissa oli pieni näytepullo). Öljytään pää, annetaan vaikuttaa pari tuntia ja harjataan pehmeällä harjalla karsta irti. Hyvin toimi. Tämän päälle pesimme loput öljyt pois kylvyssä.
Jonsku