Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä olette tehneet opiskelujen ohessa?

Vierailija
11.07.2015 |

Eli siis kertokaa mitä kaikkea olette tehneet opiskelujen ohessa. Milloin aloititte? Olitteko jo lukio-opintojen ohessa töissä? Kuinka monta tuntia teitte töitä päivässä/viikossa? Oliko kovin raskasta?

Olen lukiolainen ja laitoin tänään ensimmäisen hakemuksen ilta- ja viikonlopputyöhön. En ole koskaan ollut missään töissä, mutta kesätöihin olen kyllä hakenut joka vuosi. Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin lukioaikoina siivoamassa iltaisin klo 20-00 paria yksityistä tennishallia. Yliopisto-opiskelujen aikana tein ns. ttt-henkilönä iltavuoroja sanomalehdessä ja lisäks jatkoin noita siivoushommia.

Vierailija
2/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaoin mainoksia alle 18 vuotiaana ja sit menin töihin videovuokraamoon. Tein muistaakseni 70h/kuukausi. Lukio oli toisaalta vikaa vuotta vaille valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin TTY:llä ja oli stripparina samaan aikaan.

Itseasiassa tein siitä joskus varmaan 2v sitten tänne aiheen. Nousi suureen suosioon, paljon sain toki huorittelua ja kauhistelua, mutta monet olivat aidosti kiinnostuneita ja kyselivät ihan asiallisiakin.

Vierailija
4/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikana olin Cittarin kassalla.

Vierailija
5/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä koko lukioajan. Kahvilassa, hampurilaisgrillissä ja ruokakaupan leipätiskillä. Enimmillään tein 40h töitä viikossa sen opiskelun lisäksi (grillissä). Ihna hyvin sen jaksaa ja koulun pötkin lähinnä kuulomuistilla, mutta kyllä siellä keskiarvo putosi yläasteen reilusta 9:stä kahdeksikkoon.

Vierailija
6/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikana olin ensin siivoojana jasitten kahvilan tarjoilijana. Yliopistossa opiskellessa pääsin heti ensimmäisen vuoden jälkeen oman alani viransijaiseksi, ja tuossa työssä olinkin valmistumiseeni asti.

Vierailija
7/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka missä. Lukioaikoina olin valintamyymälän kassalla ns. huonossa lähiössä. Tarkoitus oli olla viikonloppuisin, mutta pian oli myös 2-3 iltaa viikossa. Työ oli asiakkaiden takia henkisesti raskasta (mm. varastelevia lapsia, jotka vain kyttäsivät tilaisuutta, öykkäröiviä humalaisia, juoksukaljojen varastajia) ja lopulta se haittasi koulunkäyntiä, joten lopetin.

Vierailija
8/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikana olin ohjaajana lasten kuvataidekerhossa iltaisin sekä viikonloppuisin tapahtumissa ja leireillä ohjaajana. Yliopistoaikana olen ollut siivoojana iltaisin sekä iltaisin ja viikonloppuisin vaatekaupassa töissä.

Kannattaa ehdottomasti mennä opiskeluaikana töihin, itse en olisi ilman palkkaa edes selvinnyt. Ja onhan se paljon mukavempaa kun on varaa silloin tällöin käydä ostamassa jotain uutta kuin kitkuttaa ilman rahaa. Myös työkokemus on mulle ainakin ollut pelkkää plussaa. Sain tosi hyvän harjoittelupaikankin.

Vierailija
9/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen oman alani töitä, tosin epäpätevänä. Työ on päivätyötä joten opinnot kärsivät ja tulevat varmasti venähtämään. Vielä olisi muutama läsnäolopakollinen kurssi käymättä ja gradu vääntämättä.

Vierailija
10/12 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En ole ole ollut päivääkään töissä.

Vierailija
11/12 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikana olin lauantaisin kaupan kassalla. Lisäksi yhtenä iltana viikossa vedin pienten lasten askartelukerhoa, mistä maksettiin palkkaa. Ja tein satunnaisia keikkoja perheissä lastenhoitajana.

Lukion jälkeisissä opinnoissa lisäsin tunteja kaupalla ja tein kassatöitä iltaisin ja viikonloppuisin 30-40h/viikko.

Vierailija
12/12 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tultuani täysi-ikäiseksi tienasin opiskelurahoja kahdessa iltaduunissa: hotellin baarissa ja taidekoulussa mallina. Ihan hyviä hommia molemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi