Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö alkaa vegaaniksi?

Vierailija
11.07.2015 |

Kertokaapa hyötyjä ja haittoja. Toisaalta kiinnostaisi mutta sitten taas mietin onko sellaisessa rajoittamisessa järkeä kun sulkee pois jopa sosiaalisia tilanteita (siis vaikka jäätelötötteröitä kioskilla tai kakkupalaa juhlissa, ei sen suurempaa). Onko joku vegaani täällä joka voisi kertoa vähän omaa tarinaansa? Miksi suosittelet ja miksi et suosittele?

Ja toinen kysymys; onko siihen kaikilla varaa? Soijamaito, soijakerma, soijajogurtti ja vastaava on tosi kallista verrattuna maitoversioihin. Jäätelöistä ja suklaista puhumattakaan..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kasvissyöjä ja harkinnut että alkaisin vegaaniksi, mutta suoraan sanottuna oon tällä hetkellä niin laiska että koen tän helpommaksi vaihtoehdoksi :D Ei se vegaaniuskaan loppujenlopuksi kuitenkaan kovin monimutkaista ole, siihen tottuu kuulemma nopeasti.

Ainakin jossakin määrin säästäis luonnonvaroja eikä tukis omilla rahoillaan tehotuotantoa, mikä on vaan plussaa. Miinuksia en oikeestaan keksi, paitsi ehkä ne vittuilut ja "faktat" mitä saa joiltaki ihmisiltä kuulla.

Vierailija
22/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Mikään itsensä rajoittaminen ei ole kannattavaa. Sama koskee myös kaikkia "periaatteita" (huom kaikkia).

Joskus tapaa ihmisen joka sanoo että on sellainen ja sellainen periaate että jotain ei tehdä tai suvaita. Se on itsensä harhaanjohtamista ja rajoittamista joka ikisessä tapauksessa. Jokainen asia on aina tapauskohtainen vaikkei siltä aina tuntuisikaan.

Mielipide on eri asia kuin periaate. 

Myös sokea usko kaikkiin asioihin on huono asia. Oli se sitten Jumala, kymmenenuutiset, lukion oppikirja tai terveyskeskuksen lääkäri. Kyseenalaista kaikki ja mieti itse, ehkä huomaat ettet tarvitsekaan muiden johdatusta joka asiassa vaan voit elää elämäsi omalla tavallasi ja olla onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniksi ei kannata ryhtyä, jos et itse koe niiden tuotteiden käytössä mitään epäeettistä. Punaisen lihan kannattaa jättää pois. Ei ole terveellisyyden takia millään tasolla kannattavaa. Itsellä paino tippui, ihon ongelmat vähentyi eikä hiki haissut enää oikein millekään.

Vierailija
24/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä eli liha on jo poissa ruokavaliosta kokonaan. En syö myöskään liivatteita tai juoksutteita tms. eläimen tappamista vaativia raaka-aineita.

Mietin kananmunan ja maidon jättämistä pois sekä eläinten että itseni takia. Olen kuullut että etnkin maito on pahaksi kehon tulehdustilalle.

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:08"]

Miksi alkaisit? Itse olen sekasyöjä, mutta pääasiassa syön kasvisruokia, kuitenkin käytän kaikkia maitotuotteita ja kananmunaa. Miksi haluaisit ryhtyä vegaaniksi, jos kerran se tulis niin kalliiksi? Miksi et vaan käyttäis maitotuotteita entiseen tapaan, mutta et käyttäisi lihaa?

[/quote]

Mietinkin lähinnä että tuleeko se oikeasti kalliiksi?

ap

Vierailija
25/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:22"]

Olen kasvissyöjä eli liha on jo poissa ruokavaliosta kokonaan. En syö myöskään liivatteita tai juoksutteita tms. eläimen tappamista vaativia raaka-aineita.

Mietin kananmunan ja maidon jättämistä pois sekä eläinten että itseni takia. Olen kuullut että etnkin maito on pahaksi kehon tulehdustilalle.

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:08"]

Miksi alkaisit? Itse olen sekasyöjä, mutta pääasiassa syön kasvisruokia, kuitenkin käytän kaikkia maitotuotteita ja kananmunaa. Miksi haluaisit ryhtyä vegaaniksi, jos kerran se tulis niin kalliiksi? Miksi et vaan käyttäis maitotuotteita entiseen tapaan, mutta et käyttäisi lihaa?

[/quote]

Mietinkin lähinnä että tuleeko se oikeasti kalliiksi?

ap

[/quote]

Ei kai se kamalasti ainakaan, riippuu ihan siitä mitä haluaa syödä ja minkä merkin tuotteita ostaa ja mistä. Kannattaa varmaan tutkia asiaa ja tuotteita ja päättää sitten :D

Vierailija
26/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota asiaa pohtiessasi sinun kannattaisi lukea myös vastapuolen näkemyksiä. Niiden, jotka ovat kokeilleet veganismia ja sitten luopuneet siitä. Syystä tai toisesta. Googlella löytää, varsinkin englanniksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme