Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia nähdä randomisti generoituvaa kuvavirtaa sulkiessaan silmänsä?

Vierailija
23.02.2022 |

Esim. neonväreissä sykkivä sammakko selällään juuguttipurkin päällä. Sitten se vaihtuu vaikkapa luuppaavaksi "videopätkäksi", jossa puu taivuttellee itseään rytmikkäästi koskettaen latvallaan maata jne. Ihan mitä tahansa milloinkin.

Vaimolla ei kuulemma tällaista esiinny juuri koskaan. Sanoo että kokisi sen todella häiritsevästi. Nukkumaan mennessäänkin kuulemma vain laittaa silmät kiinni ja nukahtaa. Mulla alkaa päässä kuvien, äänien ja ajatusten luuppaava sekamelska, kun pitäisi saada unta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* jugurttipurkin

Vierailija
2/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sitä kutsutaan ajattelemiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän AD(H)D:lta.

Vierailija
4/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi "ajattelen" vaikka sitä neonväristä sykkivää sammakkoa muutaman sekunnin ajan, jos se ei liity mihinkään?

ap

Vierailija
5/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "ajattelen" vaikka sitä neonväristä sykkivää sammakkoa muutaman sekunnin ajan, jos se ei liity mihinkään?

ap

Koska sinulla on tavallista erikoisempi ajatusmaailma.

Vierailija
6/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koska sinulla on tavallista erikoisempi ajatusmaailma.

Koen sen ärsyketulvaksi enkä ajatteluksi. Tai mistäpä sitä tietää, mikä funktio sillä on - ehkä prosessoin sitten tiedostamattani jotain.

ap

Vierailija
7/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Randomisti generoituva" 😂

Vierailija
8/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenääsi koronatestin yhteydessä asentunut nanoantenni on alkanut toimimaan. Kyseessä on testilähetys. Ei syytä huoleen.

Vierailija
9/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samaa nukahtamista yrittäessä, mutten ole tullut muotoilleeksi asiaa koskaan kysymykseksi asti. Tosiaan, aivan random kuvavälähdyksiä mielessä nopealla syötöllä, kuvissa ei ole mitään logiikkaa tai järkeä. Hyvin ärsyttävää etenkin silloin, jos kuvavirta sattuu olemaan jostain ahdistavan tai pelottavan sävyisistä aiheista, silloin tiedän jo etukäteen yön kuluvan painajaisia nähden.

Vierailija
10/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Randomisti generoituva" 😂

Random on nopeampi kijoittaa kuin sattumanvarainen. Toisaalta, syntyvä olisi nopeampi näppäillä kuin generoituva. Sanavalinta oli sattumanvarainen.

ap

Vierailija
11/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe mitään kuvia ajatellessani.

Vierailija
12/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samaa nukahtamista yrittäessä, mutten ole tullut muotoilleeksi asiaa koskaan kysymykseksi asti. Tosiaan, aivan random kuvavälähdyksiä mielessä nopealla syötöllä, kuvissa ei ole mitään logiikkaa tai järkeä. Hyvin ärsyttävää etenkin silloin, jos kuvavirta sattuu olemaan jostain ahdistavan tai pelottavan sävyisistä aiheista, silloin tiedän jo etukäteen yön kuluvan painajaisia nähden.

Liittyykö sulla tähän ääniluuppeja, esim. vaikka joku biisinpätkä tai ehkä tyhjästä tullut melodia? Yhteisvaikutuksena on tunne, niin kuin aivot olisi ylikirroksilla. Joskus mulla liittyy tähän fyysistäkin reagointia, esim. sydämentykytystä.

Vierailija
13/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten normaalia mutta minulla on ihan tuota samaa.

Vierailija
14/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa. 

Diagnosoimaton, mutta kaikki oireet täsmäävä ADHD minulla on. 

Vierailija
15/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn tuohon, jos käännän silmäni tiettyyn asentoon, mutta en aina jaksa. Muistan kun kerran eräässä paikassa missä oli useampi ihminen yöpymässä, sanoin siskolleni, että menen sänkyyn katselemaan kuvia ja hän tiesi tasan tarkkaan mistä puhun, muut oli ihan että häh. Silloin tajusin, ettei muut vissiin näekään niitä. 

Omat filmini ovat usein sademetsään liittyviä.

Koska olen yliluonnollisen uskomiseen taipuvainen niin olen ajatellut, että ehkä sieluni silmin matkustelen jossain :)

Vierailija
16/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenääsi koronatestin yhteydessä asentunut nanoantenni on alkanut toimimaan. Kyseessä on testilähetys. Ei syytä huoleen.

Ne testaavat ensin lähettimiä ja tekniikkaa lähettämällä elokuvien ja mainosten tekemisestä ylijääneitä hylättyjä ottoja ajatusvirtaan.

Vierailija
17/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy vain erilaisia valojuovia, ei mitään kuvioita.

Vierailija
18/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nukahtaessa. Siitä tiedän, että uni tulee muutaman sekunnin sisään. Olen neurotyypillinen.

Vierailija
19/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen erilaisia mielikuvia myös silmät auki, kuten monet varmaan näkevät lukiessa. Jos en ajattele mitään, saattaa tulla satunnaisia mielikuvia.

Vierailija
20/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan löytänyt tälle jotain termiä/selitystä? T. Sama vaiva