Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla nelikymppisillä tätä ongelmaa?

Vierailija
10.07.2015 |

Olen 41 v nainen ja viime aikoina olen kärsinyt hieman nolosta vaivasta. Siis mun alapää on koko ajan todella märkä. Oikeesti välillä oikein tuntee, kun pöksyyn suorastaan lorahtaa. Kerran huomasin töissä, että oli suorastaan päällihousuissa läikkä, kun oli tullut läpi. Ja ei siis ole kyse mistään virtsankarkailusta. Onko tää jotain esivaihdevuosioiretta vai mistä oikein on kyse? Varsinaissa vaihdevuosissahan se taitaa olla toisin päin eli että alapää on kuiva kuin Saharan autiomaa. Ja sitten toinetoinen kysymys eli mitä vaivalle voisi tehdä? Ei haluaisi jatkuvasti hautoa itseään missään siteissä tai pikkuhousunsuojissakaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli. Nyt ohi kun oon 44.

Vierailija
2/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tosiaan ainut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kannattaa käyttää sitä pikkuhousun suojaa tai tenaa jos et halua olla pöksyt märkänä 

Vierailija
4/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:39"]Mullakin oli. Nyt ohi kun oon 44.
[/quote]

Onko nyt sitten jo varsinaiset vaihdevuodet menossa? Ennakoiko tämä siis niiden alkamista? Itselläni kiertokin alkanut lyhentyä.

Vierailija
5/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:40"]No ehkä kannattaa käyttää sitä pikkuhousun suojaa tai tenaa jos et halua olla pöksyt märkänä 
[/quote]

Niin kai sitten. Saan vaan niistä helposti hiivatulehduksen, jos joutuu jatkuvasti käyttämään. Ei sekään kivaa ole.

Vierailija
6/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat vaan jalkaan

Vierailija
7/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:39"]

Olenko tosiaan ainut?

[/quote] No et ole. Mä olen 39v. ja keväästä alkaen on ollut samanlaista pikkuhousun suojien teippailu rumdaa. Paikoissa ei muuten ole mitään vikaa, mutta tätä kostumista voi todella kutsua "märkyydeksi". On nimittäin sitä luokkaa, että rakastellessa mies meinaa luiskahdella ulos.  

Vierailija
8/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:39"]

Olenko tosiaan ainut?

[/quote] No et ole. Mä olen 39v. ja keväästä alkaen on ollut samanlaista pikkuhousun suojien teippailu rumdaa. Paikoissa ei muuten ole mitään vikaa, mutta tätä kostumista voi todella kutsua "märkyydeksi". On nimittäin sitä luokkaa, että rakastellessa mies meinaa luiskahdella ulos.  
[/quote]

Todellakin. Sitä tulevaisuuden kuivaa kautta odotellessa. Ei varmasti ole kivaa sekään.

Vierailija
9/13 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:16"]Täälläkin samansuuntaisia havaintoja ja 40 olen. Tosin mulla tota on ollut vain kesällä. Ilmeisesti hormonitoiminta on kesäaikaan jotenkin vilkkaampaa, vai mistä lie johtuu? 
[/quote]

Liittyisikö sitten jotenkin valon määrään, kun kevään mittaan ilmennyt. Ei kyllä aikaisemmin ihan tällaista ole ollut. Varmaan hormonitoiminnan muutoksiin jotenkin liittyy.

Vierailija
10/13 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin samansuuntaisia havaintoja ja 40 olen. Tosin mulla tota on ollut vain kesällä. Ilmeisesti hormonitoiminta on kesäaikaan jotenkin vilkkaampaa, vai mistä lie johtuu? 

Vierailija
11/13 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusta se on. Hankkikaa tenoja. Oletteko alkaneet rupsahtaa.

Vierailija
12/13 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista ongelmaa, mutta synnytysvaurioiden ja siitä seuranneiden laskeumavaivojen takia lemmiskellessä karkaili helposti "esivirtsaa", joku sitä väittää ejakuloinniksi. Lotina vaan kävi. Kummasti vain loppui, kun tehtiin korjausleikkaus. Kuivuusongelmia ei ole. Kai te käytte gynen tarkastuksissa säännöllisesti?

Nykyisin kuukautiskierto alkaa olla aika epämääräinen, 23-29 päivää entisen tasan 28 päivän sijaan.

vm-70

Vierailija
13/13 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestositeet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi