Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöjen ja poikien lelut ja värit

Vierailija
10.07.2015 |

Hei haluaisin tietää teiltä kaikilta jotka muistatte lapsuudestani vaiheen tai useampia, kun olette halunneet vastakkaisen sukupuolen värejä ja leluja ja leikkejä, että
-millaisia muistoja teillä on siltä ajalta
-miten ympäristö suhtautui
-minkäikäisiä olitte
- millaisia olette nykyään?

ITSe voin kertoa että tykkäsin n. 5-10 vuotiaana tosi paljon "poikien leluista", eli kaikki koottavat ja kaikki jossa oli liikkuvia osia, tiede-experimentit ja sähkötyöt. Ja halusin kaiken "poikien väreissä" eli sinistä ja vihreää. Teininä olin perus teinityttö meikkailuineen ja minihameineen. Nyt aikuisena huomaan olevani luonteeltani hyvin androgyyni. En pidä siitä että joku kutsuu minua naiseksi tai puhuttelee minua naissukupuolen edustajana "miksi te naiset...". En myöskään viihdy mekoissa enkö varsinkaan hameissa , tulee niistä jotenkin transumainen olo :D ja korkokengät myös.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis _lapsuudestanne_ ... Autocorrect

Vierailija
2/4 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena isin tyttö. Vietin paljon isän kanssa "miesten hommia" (puu- ja sähkötyöt) tehden. En itse asiassa ennen tämän aloituksen lukemista ollut ikinä ajatellut olleeni mitenkään poikamainen.  Leluja oli aika vähän. Legoista tykkäsin ja hiekkalaatiolla minulla oli neppiautoja.  Kavereiden kanssa rakennettiin majaa, pyöräiltiin ympäriinsä ja metsästettiin sammakoita.

Joitain nukkeja minulla oli, mutta inhosin niitä. Pelkäsin että nuket heräävät yöllä eloon ja kuristavat minut (jossain kummitusjutussa oli näin kerrottu). 

Sininen oli lapsena lempivärini ja suuri osa vaatteista oli sinisiä. Sekä housuja että hameita.

Teininä muutuin tyttömäisemmäksi, mistä isä ei pitänyt yhtään. Hän kielsi hiustenvärjäyksen ja meikkauksen. Äidin avustuksella kuitenkin salaa niitä harrastin. 

Ihan tavanomaisen naisellinen nainen olen nykyään.

Vierailija
4/4 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi vaihetta. Joskus 4-5-vuotiaana pukeuduin ainoastaan hameisiin ja mekkoihin. Vaaleanpunaista minulla ei juurikaan ollut enkä muista muutenkaan kiinnittäneeni erityisesti väreihin huomiota, mutta mekko oli tärkeä. Yhä edelleen aikuisena mekko tai hame on minulle huomattavasti mukavampi vaihtoehto ja esimerkiksi kuukautisten aikana en muuta halua käyttääkään, kun housuissa olo on (muka?) kurja. 

Sitten eskarista tokalle, ehkä kolmannellekin pukeuduin vain "poikaväreihin". Tällä oli ehkä tekemistä sen kanssa, että vietin paljon aikaa naapurin poikien kanssa ja jotenkin samaistin pukeutumiseni heihin. Vieraat mummot luulivat sinisen toppahaalarin vuoksi pojaksi vaikka hiukset olivat pitkät ja leteillä, mutten sitä koskaan mitenkään harmitellut tai ottanut itseeni.