Victoria's Secret ottanut Down-mallin
Kommentit (72)
Näyttää luonnossa ihan lapselta, pituutta 144 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, nätti malli!
Minusta hyvin sanottu toimitusjohtajalta tuo että: "Meidän täytyi lopettaa olemasta sitä, mitä miehet haluavat ja olla sitä, mitä naiset haluavat."
-Tämänhän pitäisi ollakin itsestään selvää kun tehdään alusvaatteita naisille! 😊Ja naiset haluavat down-malleja?
Miksi ei? On kai heilläkin alusvaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta down-mallin käyttäminen on vähän kuin lapsimallin käyttämistä, ja siksi down ei saisi olla vähäpukeisena mainoksessa. Downia pitää suojella samalla tavalla kuin lasta.
Totta, mallimaailma on aika karu. Tai tämän käsityksen olen saanut, omaa kokemusta ei tod ole 😅
Mallit itse sanovat, että mallimaailma EI ole karu. Mallimaailman "karuus" on ulkopuolisten keksimä ja hellimä myytti.
Tulee jotenkin epämukava olo. Millainenkohan on ymmärrykseltään/älykkyydeltään? Tuossa on iso hyväksi_käytön vaara jos on ihan lapsen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, nätti malli!
Minusta hyvin sanottu toimitusjohtajalta tuo että: "Meidän täytyi lopettaa olemasta sitä, mitä miehet haluavat ja olla sitä, mitä naiset haluavat."
-Tämänhän pitäisi ollakin itsestään selvää kun tehdään alusvaatteita naisille! 😊Minä mietin tuota lausetta ja katsoin niitä kahta mallia lavalla. He olivat luisevia ja vartaloltaan lapsia. Suurin osa miehistä haluaa muodokkaamman, eikä tuollaisia.
Suurin osa haluaa juuri tuollaisen kauniskasvoisen, laihan, kapeavyötäröisen, pitkäsäärisen, hulmuavahiuksisen yli-ihmisen. Rinnatkin ovat hyvät ja aidon oloiset vaikka rasvaprosentti on olematon. Siihen on syynsä miksi juuri nämä naiset on valittu VS:n malleiksi. Miehet haluavat heitä ja naiset haluavat olla samanlaisia.
Näyttää ihan joltain suomalaiselta räppäriltä (en muista nyt nimeä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahahahahahahaa, alt right -hullut koettivat väittää, että "Go woke, go broke" mutta hyvin näköjään pyyhkii yrityksen suunnankääntämisessä.
Mielestäni loogista. Olen n. vuodesta 2021 lähtien paljon nähnyt "vammaisia" lapsia mainoskuvissa mutta nyt on aika huomioida, että heitä on myös aikuisina. Ovat olemassa ja haluavat tuntea itsensä mm. viehättäviksi ihan kuin kuka tahansa muukin.
Olen ihmetellyt suomalaisten tapaa pukea "vammaiset" junttimaisiin tai lapsenomaisiin vaatteisiin. Muodottomat yksiväriset t-paidat jne. Kerran näin downin syndrooman omaavan nuoren naisen Turun keskustassa, hän oli pukeutunut tyylikkäästi kokomustaan, neulepaita, minihame, sukkahousut. Näytti ikäiseltään nuorelta naiselta ja niin sen pitääkin olla!
Monella kehitysvammaisella on aistiyliherkkyyttä, joka tekee istuvista vaatteista, joissa on nappeja ja vetoketjuja, mahdottomia käyttää. Ja parikymppisenä kehitysvammainen voi ihan hyvin olla my little pony - vaiheessa. Moni on myös turvaistunut tiettyihin vaatteisiin.
Jos siis näet kehitysvammaisen lököverkkareissa, siihen voi olla muitakin syitä kuin hoitajan halu.
Tässäkin tuntuu olevan kuitenkin toiveena, että vammainen olisi samannäköinen ja samanlainen kuin vammaton. Fiksu ja tyylikäs. Vähän kuin ei vammaa olisikaan. Sitten hyväksytään.
Vammainen voi tarkoittaa esim. CP- tai näkövammaa ja he voivat olla fiksuja siitä huolimatta. Kyllä ilman muuta fyysisesti vammaisella pitäisi olla oikeus pukeutua tyylikkäästi kuten muutkin, jos haluavat. Ei tosin kehitysvammaisiakaan pidä ihan resupekoiksi laittaa juhliin. Toki tiedän, että kehitysvamma on aina älyllinen vamma ja korkeimmillaan älykkyysikä on 12 vuotta, ja kyllä normaaliälyisiä 12-vuotiaita tyttöjäkin kiinnostaa jossain määrin vaatteet, miksei sitten myös kehitysvammaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, nätti malli!
-Tämänhän pitäisi ollakin itsestään selvää kun tehdään alusvaatteita naisille! 😊
Niin,miesten alusvaatemainoksissa alusvaatteita on aina myyty miehille, esim tämän suomalaisen merkin mainokset, missä on rumia ja läskejä miehiä, jotka mainostavat niitä.
Minä itse autismikirjolaisena ja laaja-alaisia oppimisvaikeuksia potevana naisena haluan näyttää kuitenkin naiselta, en miltään rekkalesbolta tai mummovaatteisiin pukeutuneelta ihmiseltä. Täällä joku yksittäinen kommentti kielii, ettei kauneus ja vammaisuus kuulu yhteen. Pidän sitä aika myrkyllisenä asenteena.
Muistelen, että jos minulla olisi ollut munaa värjätä hiukset vaikka sinisiksi ollessani peruskoululainen, minut olisi passitettu tekemään nopeasti värinpoisto. Monta kertaa olisi tehnyt mieli kysyä, että eikö "minunlainen" (joka oli kiertoilmaisu erityiselle) saa olla kaunis ja laittautua. Päätin kuitenkin olla hiljaa.
Ei ihme, kun on ollut ulkonäköpaineita, joiden seurauksena olen voinut tarkkailla jopa syömisiäni ja pudottaa painoa, muttei kuitenkaan (onneksi!) syömishäiriö-diagnoosiksi asti käytökseni ylettynyt. Nykyään onneksi terve suhde ruokaan, mutta silti minulla on aika pinnallisia tapoja kuten nuorekkuuden ihannointi välttämällä aurinkoa ja suojaamalla itseään siltä. Myönnän paheeni. Rahaa menee varmaan eteläkorealaisten tavoin ihonhoitoon lukuun ottamatta plastiikkakirurgiaa.
Voi kait tuo persoonaallisten vaatteiden ostaminen olla näyttämisen halua, että kuinka erityislapsi tai -aikuinenkin voi ja osaa. Itseäni varten ne vaatteet pääasiassa ostan ja laitan, vaikka nautin toisaalta taas kehuista näteistä vaatteista, kimmoisasta ja vaaleasta ihosta sekä hoikasta kehostani.
Mietin vielä edellisenä kommentoijana, että onkohan tämä VS-malli leikelty jossakin määrin. Yhdysvalloissa ihan normaali käytäntö (toinen asia tietysti kuinka yleistä), että vanhemmat voivat viedä Down-lapsensa leikkaukseen, jolla poistetaan stereotyyppiset piirteet kuten vinosti ylöspäin suuntautuneet silmäluomiraot. Siitä kuvan naisesta en löytänyt stereotyyppisia Down-silmiä.
Onhan tosin Suomessakin tunnettu se tummaihoinen down-nainen, jonka piirteet peittyvät jossain määrin. Tummat geenit taitaa aika paljon dominoida siinä.
Huhhuhuh joidenkin kommentteja. Minun pitäisi varmaan omaa kehitysvammaista tytärtä kehoittaa värjäämään siniset hiuksensa maantienharmaiksi, pukeutumaan verkkareihin tyylikläiden mekkojen sijaan ja olemaan vain harmaa hiirulainen. Hän on ylpeä että saa edes meikkaamisella, erilaisilla vaatteilla ja hiusväreillä toteuttaa minuuttaan. Se on hänen itsetuntoaan nostanut että voi jossain olla lähes "normaali".
Joskus on kyse mosaiikista eli ylimääräinen kromosomi ei ole kaikissa kehon soluissa.