Miksi teillä on vain yksi lapsi?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:25"]Pitäisikö sitten olla enemmänkin?
[/quote]
Ei todellakaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:04"]Yhdessäkin on tarpeeksi. Vaatii moninverroin huomiota.
[/quote] ei pidä paikkaansa, useammasta on seuraa toisilleen muutaman vuoden kuluttua.
Itellä 3 5 8 jaa 10v
Minustakin on ihanaa olla kolmestaan. Myös minulla raskausaika oli vaikea ja lapsi syntyi reippaasti ennen aikaisena. Pikkuvauva-aika oli kamalaa sumua ja olin tosi yksinäinen ja surullinen. Lapsi on nyt jo 3v. ja yhdessä olo ja touhuaminen on ihanaa. Saan jatkuvasti kommentteja, ihan ventovierailtakin välillä, että pitäisi hankkia toinen. Esimerkiksi oma äitini pitää yhtä lasta suunnilleen halveksittavana. On mm. kommentoinut monta kertaa tyyliin, et sinä tiedä mistään mitään, kun on vaan yksi lapsi. Voi olla, mutta miksi äitiyden pitäisi olla sumuista kilpailua siitä, kenellä on kaikkein rankinta? Itse ainakin aion nauttia tästä ihanasta perheestäni ja arvostan ihan yhtälailla niitä, jotka elelevät suuremmalla kokoonpanolla.
Olenko ainoa jolla on vain yksi lapsi koska erosin ja uutta kumppania, jonka kanssa lapsia haluaisin ole löytynyt? Ei siis mitään hienoja moraalivalintoja, paska parisuhde.
No tämä yksi periaatteessa riittää. Jossain vaiheessa tuntui, että ehkä toinenkin olisi saanut tulla, mutta ei tullut kuin keskenmeno ja siitä meni fiilikset vähäksi aikaa. Sitten ei enää itänyt. Mutta ei haittaa, näin on hyvä. Mitä nyt joskus on kuulunut pientä nurinaa, miksei ole pikkuveljeä... mutta sanomme vain, että hanki sitten itse suurperhe jos semmoisesta tykkäät.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:04"]Yhdessäkin on tarpeeksi. Vaatii moninverroin huomiota.
[/quote] ei pidä paikkaansa, useammasta on seuraa toisilleen muutaman vuoden kuluttua.
Itellä 3 5 8 jaa 10v
[/quote]
Kiitos, mutta sinä voit vastailla ketjuun jossa kysellään vaikka miksi sinulla on enemmän kuin yksi lapsi. Tosit nyt kun sanoit tän, olen aina vähän säälinyt lapsia jotka esim laivalla joutuvat pitämään huolta sisaruksistaan eivätkä saa itse olla lapsia. En haluaisi tästä ketjusta ilkeää, joten koitetaan olla kiltisti - ei kritisoida kenenkään valintoja!
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:53"]Olenko ainoa jolla on vain yksi lapsi koska erosin ja uutta kumppania, jonka kanssa lapsia haluaisin ole löytynyt? Ei siis mitään hienoja moraalivalintoja, paska parisuhde.
[/quote]
Et ole, mulla on ainakin kolme ystävää samassa tilanteessa.
Eikä meidänkään ratkaisu johdu muusta kuin mukavuudenhalusta ja omien rajojen tuntemisesta.
Ap
Koska tuo yksi on täydellinen, voimme elää taloudellisesti hyvää elämää, panostaa kaiken aikamme, rahamme ja rakkautemme tähän yhteen. Lapsella on paljon ystäviä ja serkkuja, joiden kanssa hän on päivittäin tekemisissä. Osaa jakaa omastaan ilolla, koska ei ole koskaan joutunut asiasta tappelemaan.
En näe tarvetta hankkia toista, kun elämä on nyt niin mukavaa ja asiat hienosti.
Koska mua on kielletty tulemasta uudelleen raskaaksi. Terveysriski. Siksi lapsiluku jää yhteen.
Koska toinen ei ole vielä syntynyt. Aika mahtavaa, kun ultrassa on povattu tämän seuraavan olevan eri sukupuolta kuin esikoisen. Ihanaa, jos saamme sitten molemmat, tytön ja pojan. :)
Koska en ehtinyt löytää pysyvää parisuhdetta ennen kuin oma biologinen ikä tuli vastaan. Ainokainen lapsi seurausta lyhyestä suhteesta, eikä isä koskaan ole ollut mukana meidän elämässä.
Oma traumaattinen lapsuus vaatii työstämistä vielä, koen etten kykene olemaan hyvä äiti kuin tälle yhdelle. Oma "sisäinen lapsi" vaatii osansa.