Apua! Miten saada mies pitämään avioliittoa tärkeänä?
Meillä on tilanne, jossa minä haluan naimisiin ja mies mielellään ei. Mies on kuitenkin lupautunut menemään kanssani naimisiin, jos välttämättä haluan. Hän sanoo, ettei avioliitto merkitse hänelle mitään, että mikään ei muutu. Minulle avioliitto on tärkeä loppuelämän sitoutumus, aivan eri asia kuin avoliitto. Nyt mietin epätoivoisena, miten saisin miehen pään käännettyä tässä asiassa. Haluan hänen pitävän naiisiin menoa yhtä tärkeänä kuin minäkin.
Vinkkejä??
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:24"]Jos se toiselle ei ole yhtä tärkeä niin ei sille minkään voi.. itse en kyllä tuossa tilanteessa ahdistaisi toista nurkkaan ja vaatisi sitä naimisiin menoa. Eikö avioliiton pitäisi nimenomaan olla kahden kauppa eikä vain että toinen haluaa?
[/quote]
Jep, alttarillahan kumpikin sanoo tahdon, ei vain morsian
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:24"]
Jos se toiselle ei ole yhtä tärkeä niin ei sille minkään voi.. itse en kyllä tuossa tilanteessa ahdistaisi toista nurkkaan ja vaatisi sitä naimisiin menoa. Eikö avioliiton pitäisi nimenomaan olla kahden kauppa eikä vain että toinen haluaa?
[/quote]Ehdotatko siis eroa? -ap
Dr. Philhän kehotti pariskuntaa miettimään asteikolla 1 - 10, miten tärkeä jokin asia on sinulle. Jos (kuten oikein onkin...) avioliitto on sinulle yhtä kuin kymppi ja miehelle yhtä kuin nolla ja hän vielä suostuu tekemään sinulle mieliksi, niin eihän tässä mitään ongelmaa ole. Tietysti, kuten niin monesti on todettu, helpottaa elämää, että puolisoilla on yhteiset arvot. Tilanne on kuitenkin teidän kohdallanne tämä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:59"]
Dr. Philhän kehotti pariskuntaa miettimään asteikolla 1 - 10, miten tärkeä jokin asia on sinulle. Jos (kuten oikein onkin...) avioliitto on sinulle yhtä kuin kymppi ja miehelle yhtä kuin nolla ja hän vielä suostuu tekemään sinulle mieliksi, niin eihän tässä mitään ongelmaa ole. Tietysti, kuten niin monesti on todettu, helpottaa elämää, että puolisoilla on yhteiset arvot. Tilanne on kuitenkin teidän kohdallanne tämä.
[/quote]Ongelma on siinä että minä sitoudun loppuelämäkseni erittäin perustavanlaatuisella tavalla toiseen, ja miehen mielestä mikään ei muutu, vaikka maistraatissa käytäisiinkin. Tuntuu, että minä olen sitten tosissaan liikkeellä ja mies ei. -ap
Olet siis valinnu väärän miehen, häntä et voi muuttaa.
Jos se toiselle ei ole yhtä tärkeä niin ei sille minkään voi.. itse en kyllä tuossa tilanteessa ahdistaisi toista nurkkaan ja vaatisi sitä naimisiin menoa. Eikö avioliiton pitäisi nimenomaan olla kahden kauppa eikä vain että toinen haluaa?