Ystäväni kritisoi kaikkea. Mitä mieltä?
Hän voi sanoa että "oletkos tiina huomannut, että käytät paljon autoa, sinä voisit kulkea hyvin bussillakin.." "Tiina, sain paljon selluliittia e-pillereistä, pitäisikö sinunkin lopettaa pillerit?"
Näitä lukuunottamatta käytös on aika tavallista, jopa antelias on ja hemmottelee ystäviään ruualla, lahjoilla.. Juuri tämän hemmottelun vuoksi olen hyvin ihmeissäni kritiikistä, joka on paikoin aika napakkaakin. Teemme töitä yhdessä, joten välttely ei ole mahdollista.
Kommentit (8)
Jotkut on omaksuneet sen ajatuksen että muut tarvivat heiltä neuvoja. Heillä eikai ole tarkoitus olla ilkeä. Sitten on tietenkin niitä myös jotka tarkoituksella haluavat ärsyttää ym. Jos kyse on ensimmäisestä tapauksesta niin voit kertoa tälle ihmiselle että osaat itse tehdä omat valinnat ja että sinua häiritsee sellainen käytös.
Hyvä neuvo kertoa, että en tarvitse niitä. Ironista.;) olen kai ihmisenä sellainen, että viimeiseen saakka toivon ihmisen itsensä ymmärtävän. Ap
Sano että voi lopettaa holhoamisesi.
Tuo voi liittyä sairaalloiseen kontrollointiin. Mulla oli ystävä, jonka kanssa en kertakaikkiaan saanut enää happea. Oli pakko kävellä pois
Hän tiesi kaiken, neuvoi ja mestaroi. Tuli tunne että sijoitun hänen sanakirjassaan jonnekin tyhmän ja tampion väliin. Hölmöä, mutta jopa itsetunto parantui kun en enää nähnyt häntä.:)
Oisko heikko itsetunto tai tyytymättömyys?
"Tiedätkös rakas ystävä, etten tarvitse neuvojasi kysymättä. "
Kuules Tiina, sinä voisit olla kyselemättä neuvoja muilta, niin sinua ei alati neuvottaisi.
Pistä vastaan.
Jotkut kuvittelevat neuvojensa olevan tärkeitä ja haluttuja. Parempi tehdä selkeästi ilmi, että sinä teet omat valintasi.