Moccamaster ei nosta vettä - apua!
Moccamaster ruksuttaa, mutta vesi ei nouse putkeen ja kannuun. Mikä neuvoksi? Haluaisinkin yrittää jotenkin korjata sen!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa lukeeko siinä Moccamaster vai Mocamaster?
T: Urpo
Mielensäpahoittaja sanoi sitä Mokkamaisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunahapolla säännöllinen puhdistus ja ei koskaan kahvipannulla vettä vesisäiliöön. Kalkkipitoinen vesi voi myös olla syynä.
Etikka on parempi puhdistaja.
Etiika ei sovi ollenkaan Moccamasteriin. Se vaahtosi niin että pelkäsin räjähtää koko laite. Mieluummin marketin kalkinpoistajaa. 15%fosforihappoa + 5% sitruunahappoa.
Sopii se oikein hyvin, mutta et kai sinä täyttänyt koko säiliöitä etikalla? Itse käytän lorauksen vesipannulliseen eli varmaan alle puoli desiä ja annan seisoa valumisen puolivälissä puolen tuntia. Sitten valutus loppuun ja sen jälkeen valutan kaksi tai kolme pannullista puhdasta vettä. Näin olen toiminut jo vuosikymmeniä vaikka millä keittimillä, myös nykyisellä Moccamasterilla.
Minulla uusi piiputti eikä nostanut vettä. Korjasivat takuuseen . Juotos oli vain irti. Takuu 5 v
Vierailija kirjoitti:
Vesi puuttuu?
Tunnustan. Näin mulle kävi kerran.
Etiika ei sovi ollenkaan Moccamasteriin. Se vaahtosi niin että pelkäsin räjähtää koko laite. Mieluummin marketin kalkinpoistajaa. 15%fosforihappoa + 5% sitruunahappoa.