Miten olette hoitaneet kiertäjäkalvosinoireyhtymää?
Tiedän että se on se, mutta en viitsisi mennä lääkäriin pelkästään kuulemaan, että se on se. Voiko tuolle ylipäätään mitään tehdä?
Kommentit (10)
Mene vain lääkäriin niin saat lähetteen fyssarille. Fyssarilta saat hyviä jumppaliikkeitä.
Mulla on tuo ja pakko oli mennä lääkäriin koska tarvitsin sairauslomaa. Olin melkein kuukauden sairauslomalla ja sen jälkeen osa-aikaisesti töihin, Kelasta saan osasairauspäivärahaa. Teen fyssarin antamia jumppaliikkeitä ja hiihto on auttanut myös olkapäähän.
Ei kai siihen muuta konstia ole kuin jumppa. Kannattaa mennä fyssarille niin saa ohjeet.
Kuminauhajumppaa (vetoja eteen- ja tasksepäin), lapapunnerruksia seinää vasten, selän pyöristyksiä kontallaan. Pikkuhiljaa helpotti.
Kiitos neuvoista, mutta minulla on ollut toisessa olkapäässä jäätynyt olkapää ja sitä ainakin fysioterapia vain roimasti pahensi. Sanoisin, että oli suorastaan hoitovirhe jumppauttaa pahoin tulehtunutta olkapäätä ja yrittää väkisin taivuttaa jäykistynyttä käsivartta. Sain hermosäryn kaupan päälle.
Tämä kiertäjäkalvosin on tosin lievempi, ja hieman eri juttu. Kokeilen varovasti kevyttä jumppaa.
Jos on tulehdus, se pitää hoitaa ensin lääkärillä pois. Kaverini juuri sai saman diagnoosin, ja tulehduslääkkeet lääkäriltä.
Sain helpot ja toimivat jumppaohjeet fyssarilta ja vaiva helpotti niillä nopeasti. Ei ole uusinut. Fyssari muuten kertoi, että jäätynyt olkapää tulee monesti myöhemmin toiseenkin olkapäähän...
Katsoin netistä jumppaohjeet ja söin glukosamiinia.
Kesti siitä huolimatta vuoden, minkä yleensä kestää hoidosta huolimatta.
Jumpalla ja glukosamiinilla kivut siedettäviä. Vatsani ei kestä särkylääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvoista, mutta minulla on ollut toisessa olkapäässä jäätynyt olkapää ja sitä ainakin fysioterapia vain roimasti pahensi. Sanoisin, että oli suorastaan hoitovirhe jumppauttaa pahoin tulehtunutta olkapäätä ja yrittää väkisin taivuttaa jäykistynyttä käsivartta. Sain hermosäryn kaupan päälle.
Tämä kiertäjäkalvosin on tosin lievempi, ja hieman eri juttu. Kokeilen varovasti kevyttä jumppaa.
Leikkauksen jälkeen tuli jäätynyt olkapää. Sain kuntoon töissä. Nostin väkisin hampaat irvessä nosturilla ylös.
Joka päivä pikkuhiljaa ylemmäs. Riuhtaisemalla hoitaa lääkärikin.
Ei taivuttelua vaan nosto suoraan etukautta ylös.
Fysioterapeutti näytti todella toimivia jumppaliikkeitä. Varmasti netistäkin löytyy.