Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua

Vierailija
10.07.2015 |

harrastin suojaamatonta suuseksiä miehen kanssa viikonloppuna. olen koittanut etsiä netistä vastauksia mutta en niitä ole löytänyt. elikkäs, itse tiedän olevani täysin tauditon, koska olen pitänyt tähän asti todella hyvää huolta siitä että vahikoja ei käy. jos miehellä on joku tauti, niin kuinka suuri mahdollisuus on että olen sen saanut. mies ei lauennut suuhuni, eikä itse suuseksi kestänyt kovinkaan kauaa. tiedän että jos olen jotain saanut, niin oireita ei välttämättä ole. kysymys kuuluu, sitten kun(!) menen testeihin, (ekan kerran viikon päästä, toisen kerran parin kuukauden päästä), niin näkyykö mahdolliset taudit samalla tavalla kuin normaalista yhdynnästä saadut taudit. eli vaikka sukupuolitauti olisi suussa, se testataan normaalisti verestä tai pissasta? vai pitääkö suustakin ottaa näytteet, vaikka oireita ei olisi. ja jos käyn normaalisti sukupuolitautitesteissä (eli että testataan verestä ja pissasta), niin näkyisikö suuseksistä saadut taudit niissä tuloksissa.

ja kyllä, tiedän että olen vastuuton ja että sukupuolitaudit voivat tarttua myös suuseksistä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioni on, että mahdollisuutesi saada seksitauti on alle yksi sadasta. Todennäköisyyteen vaikuttaa se, mikä todennäköisyys on, että miehellä on joku tauti ja toiseksi se, mikä tauti hänellä mahdollisesti on. Ei AIDSkaan tartu jokaisesta yhdynnästä.

Tartunnan jälkeen menee taudista riippuen tietty aika ennen kuin se näkyy testissä.

Yksi hyvä keino saada selvyys on, että ilmoitat miehelle, että sinulla on oireiden (googlaa) perusteella mitä todennäköisimmin joku tauti ja että hänen on parasta mennä testeihin. Pyydä saada tietää testitulos. Jos se on puhdas, hän ei saanut tartuntaa sinusta. Jos hänessä todetaan tauti, sinun on viisasta mennä itse tarkastukseen tietyn ajan sisällä. Sukupuolitautien klinikka kyllä neuvoo sitten, milloin sinut on paras testata.

Vierailija
2/2 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nämä sukupuolitaudit testataan? testataanko ne samalla tavalla verestä ja pissasta, vai täytyykö ottaa näytteet suustakin? ainoa pelko tässä on että olen saanut jonkun hiv:in tai vastaavan mitä ei voi parantaa. toisaalta järki sanoo että koska mies ei lauennut suuhuni, eikä suihiniotto kestänyt kuin pienen hetken, niin riskit on melko pienet. ja koska mies oli ihan tavallinen suomalainen nuori mies. en pysty olemaan mieheen yhteydessä. olo on ihan kamala koska olen varma että olen saanut jonkun taudin. olo on lohduton. ensimmäisen kerran aion mennä testeihin kahden viikon päästä mahdollisesta tartunnan saannista. toisen kerran kahden kuukauden päästä, ja kolmannen kerran puolen vuoden päästä. kuinka pian hiv-testeihin voi mennä? kuulin että ensimmäisen kerran olisi luotettava jo kuukauden kuluttua mahdollisesta tartunnasta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla