Suomivilja turvottaa?
Olin pariviikkoa keskieuroopassa, ja pelkäsin etukäteen että lihon varmaan 10 kiloa. Söinkin todella hyvin ja kaikkea mitä teki mieli, mutta maha oli litteä kuin mikä :o ja nyt Suomessa pömpöttää taas. Onko viljoissa niin paljon eroa?
Kommentit (5)
No on. Mieti nyt itsekin. Eihän täällä luontaisesti mikään kasvaisi, joten kaikki vilja + muu maataloustuotanto pitää doupata lannoitteilla, ja se muokkaa sitä lopputuotettakin melkoisesti. Saman olen huomannut itsekin.
Tuskinpa siinä viljassa mitään ihmeempää eroa on. Ehkä jostain muista syistä kuitenkin johtuu tuo asia. Liikuitko tavallista enemmän, esim. kävelitkö paljon? Söitkö normaalia enemmän kasviksia tms?
Olen kuullut, että suomalaisen vehnäjauhon sekaan laitetaan vähän ulkomaista jauhoa, jotta se toimisi kunnolla (siis sitkostuisi, kohoaisi tms. en tarkalleen muista). Jotain eroa niissä taitaa olla. Joku voisi kertoa, jos tietää tarkemmin?
Mitä sä siellä sitten söit? Ylipäätään eri tavalla kuin täällä Suomessa ollessa?
Suomessa myytävästä viljasta suurin osa tulee ulkomailta. Ehkä täällä käytetään enemmän hiivaa, sokeria ja lisäaineita