Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Painonvartijat kitukuuri?

Vierailija
22.02.2022 |

Aamiainen:
Rasvatonta maustamatonta jogurttia 4 dl
marjoja, makeutusainetta
puolikas banaani
kahvi + 1 dl rasvatonta maitoa

Lounas:
3 dl kalakeittoa
2 viipaletta ruisleipää
2 tl margariinia (rasvaa max 40 %)
kasviksia
2 mandariinia

Välipala:
2 mandariinia
5 mantelia

Päivällinen:
100 g kypsää broileria
2 perunaa
keitettyjä kasviksia
kasvissalaattia
2 tl öljypohjaista salaatinkastiketta
2 dl rasvatonta maitoa
2 kiiviä

Iltapala:
minitomaatteja
banaani
tee + 1 dl rasvatonta maitoa

Tuossa esimerkki suoraan lainattuna, lisäyksenä 2 pistettä koska oma pistemääräni on 20. Jos ei siis liiku. Liikuntapäivänä saisi syödä vähän enemmän, koska liikuntapisteet lisätään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lounaalta nuo mandariinit oli tarkoitus ottaa pois ja siirtää välipalalle. Ne lounaan mandariinit ovat siis liikaa, ei ollut tarkoitus jättää niitä siihen.

Ap

Vierailija
2/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse painon vartioita.Kun loppu ikäsi et sitä jaksa noudataa,lihoat saman takaisin mistä aloitit.Opetele ruoka rytmi.Syömän kellon ajan mukaan koti ruokaa. Jos et tiedä mitä tarkoitan? Hakukonelle sairaalan ruoka ajat ja sieltä löytyy 2 viikon ruuat,mitä kellon aikojen mukaan syövät.Noudata sitä lahdut pysyvästi jokaisen ylimääräisen kilosi, et näe nälkää.Jotta et liho takas: Se on lopun elämäsi matka. Jossa sokerin jätät pois ja kaikki missä sokeria. Laihdut hitaasti varmasti normaali painoseksi ,esim. 30 kg ylipainot lähti naiselta 3 vuodessa.Toiselta naiselta 40 kg. kesti 5 vuotta.Kilot ei takaisin tuleet , yhä kellon mukaan koti ruokaa ja ruoka rytmillä, kera hyötyliikunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse painon vartioita.Kun loppu ikäsi et sitä jaksa noudataa,lihoat saman takaisin mistä aloitit.Opetele ruoka rytmi.Syömän kellon ajan mukaan koti ruokaa. Jos et tiedä mitä tarkoitan? Hakukonelle sairaalan ruoka ajat ja sieltä löytyy 2 viikon ruuat,mitä kellon aikojen mukaan syövät.Noudata sitä lahdut pysyvästi jokaisen ylimääräisen kilosi, et näe nälkää.Jotta et liho takas: Se on lopun elämäsi matka. Jossa sokerin jätät pois ja kaikki missä sokeria. Laihdut hitaasti varmasti normaali painoseksi ,esim. 30 kg ylipainot lähti naiselta 3 vuodessa.Toiselta naiselta 40 kg. kesti 5 vuotta.Kilot ei takaisin tuleet , yhä kellon mukaan koti ruokaa ja ruoka rytmillä, kera hyötyliikunta.

Mulla on noin 15 kg ylipainoa, ja ne olisi kesäkuun alkupuolelle saatava pois. Eli - 1 kg viikossa. Kokonaisuudessaan haluaisin laihtua 20-25 kg.

Ap

Vierailija
4/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuup

Vierailija
5/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele sinä vaikka kirjoittamaan.

Vierailija
6/16 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on noin 15 kg ylipainoa, ja ne olisi kesäkuun alkupuolelle saatava pois. Eli - 1 kg viikossa. Kokonaisuudessaan haluaisin laihtua 20-25 kg.

Ap

Painonvartijat ei ole pikakuuri, vaan painonhallintaan ohjelma

Vierailija
7/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoita ei ole ollut Suomessa enää moniin vuosiin.

Vierailija
8/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoita tosiaan ei ole.

Tuo ruokamäärä on kaksinkertainen siihen nähden, mitä itse voin syödä, jos haluan painoni pysyvän nykyisellään. Riippuu siis ihan ap:n energiankulutuksesta, onko tuo paljon vai vähän.

Vierailija
9/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jojoili näillä ohjeilla ja repsahtamisilla 80-90-luvut. Ahdistaa koko Painonvartijat -sana.

Itse olen perinyt äidin pallovatsageenit ja nyt lastensaamisen jälkeen toivoisin löytäväni ruokatavat joilla voin laihtua. Fitfarmin dieetillä tiputin +10kg reilussa puolessavuodessa, mutta takaisinhan ne on tulleet 6v aikana.

Vierailija
10/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini jojoili näillä ohjeilla ja repsahtamisilla 80-90-luvut. Ahdistaa koko Painonvartijat -sana.

Itse olen perinyt äidin pallovatsageenit ja nyt lastensaamisen jälkeen toivoisin löytäväni ruokatavat joilla voin laihtua. Fitfarmin dieetillä tiputin +10kg reilussa puolessavuodessa, mutta takaisinhan ne on tulleet 6v aikana.

Painonvartijat-jojoilu ahdistaa, mutta Fitfarmin jojoilu ei ahdista? ;)  Tuskin on firman syytä, jos ei saa painoa pysymään. Minullakin lähti aikoinaan 16 kg Painonvartijoissa, mutta takaisin tulivat. Katson peiliin: sieltä löytyy syyllinen, miksi minun kiloni tulivat takaisin. 

Vierailija
11/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netin aikakaudella ruokatapoihin liittyvät tiedot kyllä hyvin saatavilla, aika vaikea kuvitella että enää löytyisi mitään ihmeellistä täysin uutta tapaa. Enemmän se on itsestä kiinni, Fitfarmin dieetin aikana varmaan huomasit miten pitää syödä, että paino tippuu, mutta dieetin jälkeen sitten kuitenkin palasit vanhoihin tapoihin? Eli löysit ruokatavat joilla voi laihtua, muttet kuitenkaan viitsinyt niitä jatkaa?

Vierailija
12/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painonvartijat-jojoilu ahdistaa, mutta Fitfarmin jojoilu ei ahdista? ;)  Tuskin on firman syytä, jos ei saa painoa pysymään. Minullakin lähti aikoinaan 16 kg Painonvartijoissa, mutta takaisin tulivat. Katson peiliin: sieltä löytyy syyllinen, miksi minun kiloni tulivat takaisin. 

Jojoilu on sitä että yrittää samalla tavalla uudelleen ja repsahtaa jälleen. En ole kokeillut uudelleen.

Vierailija
13/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netin aikakaudella ruokatapoihin liittyvät tiedot kyllä hyvin saatavilla, aika vaikea kuvitella että enää löytyisi mitään ihmeellistä täysin uutta tapaa. Enemmän se on itsestä kiinni, Fitfarmin dieetin aikana varmaan huomasit miten pitää syödä, että paino tippuu, mutta dieetin jälkeen sitten kuitenkin palasit vanhoihin tapoihin? Eli löysit ruokatavat joilla voi laihtua, muttet kuitenkaan viitsinyt niitä jatkaa?

Keitto tai salaatti lounaaksi ei riitä. Kurniva nälkä jo parin tunnin päästä. Siihen sitten rahkaa ja pähkinöitä. Ei näin voi loppuelämää viettää.

Vierailija
14/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jojoilu jatkuu perheessä, vähän eri keinoin,

Vierailija
15/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas pöpiä porukkaa täällä pätemässä. Eikö suljetulla nyplätä pitsiä tai jotain muuta rakentavaa?

Vierailija
16/16 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla ei ole mitään hajuakaan mitä on painonvartijat?

Kerro mitkä ruuat ovat painonvartijoissa kiellettyjä? Niin, ei mikään ruoka. Idea on että kaikkea kohtuudella ja voit itse valita. Nuo pisteet on aika pitkälti kaloreita. Niiden mukaan siis laskettu.

Voit valita syötkö suklaapatukan vai vaikka einesaterian vaikka kalapaistoksen. Näissä suunnilleen sama pistemäärä. Jos pysyt pisteissä niin laihdut vaikka söisit pelkkää suklaata.

Itse olin painonvartijoissa silloin kun oli "joustajapisteet". Esim peruna 1 piste. 2 perunaa 2 pistettä mutta 3 pisteellä sait syödä vaikka 5 perunaa. Pastassa sama juttu.

Kaikki kasvikset oli 0 pistettä. Tai avocado ja maissi olivat pisteellisiä mutta sanotaan että lähes kaikki kasvikset 0.

Myös kaikki sitrushedelmät ja vesimeloni oli 0 pistettä. Jossain kohtaa myös omena ja moni muu hedelmät 0. Toki kohtuus piti olla noissakin eli ei 2 kiloa appelsiineja ja toinen 2 omenoita jne.

Kananmunan valkuiainen 0 pistettä. Myös mausteet, kurkkusalaatti, tietty määrä ketsuppia 0.

Itse söin paljon munakkaita. Tässä 2 pisteen munakas. 1 muna (2pistettä), pari munan valkuaista, tomaattia ja sipulia.

5 pisteen nakkikeitto ja tämä koko keitto sen 5 pistettä. 1 paketti kalkkunanakkeja, 2 pussia kasvissuikaleita joissa ei perunaa. Lihaliemikuutio sekaan jos tykkää. Mausta maun mukaan esim tuoreella persiljalla.

Kasvissosekeitto 0 pistettä jos et lisää kermaa tai perunaa. Ruokakerma 4% jos pistät vaikka desin niin siitä tulee pisteitä koko keittoon muistaakseni 1? Vai oliko puoli pistettä?

Sokeriton mehukeitto 0 pistettä. Sinne sekaan vaikka vadelmia 0 pistettä. Marjat siis 0 pistettä.

Tuossa aika hyvin niitä mitä voit syödä melko huoletta ja pisteiden ulkopuolelta jos nälkä jää.

Vieläkin takaraivossa nuo ohjeen vaikka 15 vuotta sitten laihdutin painonvartijoissa.