Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska nykyajan työelämän on niin kovaa, niin miksi en minäkin voisi vastavuoroisesti olla kova ja esittää haastattelutilanteissa tiukkojakin kysymyksiä?

Vierailija
22.02.2022 |

Uravalmentaja oli sitä mieltä, että niin ei kannata tehdä, koska silloin jää työpaikka todennäköisesti saamatta. Mutta minä VAADIN laadukasta työelämää kunnollisilla henkilöstöresursseilla!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kysyn nyt lyhyesti ja ytimekkäästi. Miksi minun pitäisi valita juuri teidät seuraavaksi työpaikakseni?”

Vierailija
2/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisen alan työpaikkahaastatteluissa käyneenä minua on joskus ärsyttänyt haastattelijoina toimineiden omahyväisyys varsinkin niissä tapauksissa, kun olen tiennyt, miten keskinkertaisia he itse ovat omalla alallaan, niin tutkijoina kuin opettajina. Kyse on myös ollut suhteilla vakipaikan saaneista proffista ynnä muista. Mutta valintaprosessiin päässeinä ovat niin polleita ja kaikkitietäviä ja esiintyvät ikään kuin itse täyttäisivät kevyesti täytettävään tehtävään liittyvät vaatimukset. Kyllä joskus on tehnyt mieli sanoa ääneen ajatukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin että minut on valittu jos vielä kiinnostaa. Kysyin siinä vaiheessa mm. miten työterveys on järjestetty ja mitä muita työsuhde-etuja heillä on tarjota. No minimillä mentiin työterveydessä ja etuina oli vai oman yrityksen tuotteisiin henkilökunta-ale.

Nostin näihin vedoten palkkatoivettani ja siihen suostuttiin.

Vierailija
4/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit totta kai.

Voit myös tehdä basic instinctit.

Eri asia sitten, valitaanko juuri sinut.

Vierailija
5/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla pitää kysyä miesten pituus, koska työttömiä haukutaan.

Vierailija
6/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla pitää kysyä miesten pituus, koska työttömiä haukutaan.

Paljonko toimitusjohtaja on pitkä?

Vierailija
7/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtöntä kutsutaan työllistetyksi niin pitää kysyä työpaikan miesten pituus.

Vierailija
8/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän neuvotteluasema on heikkoakin heikompi, on täysin työnantajan mielivallan alla. Ja tämän takiahan työnantajat pyrkivätkin runnomaan läpi paikallisen sopimisen... muistuttaa jo tuota itänaapurin touhua semmoinen...

Vierailija
9/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työtöntä kutsutaan työllistetyksi niin pitää kysyä työpaikan miesten pituus.

Töissä on työllistetty, pikkumies, kirahvi ja ryppykaula.

Voi sanoa, että käyn kysymässä neuvoa pikkumieheltä.

Vierailija
10/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit kysyä, jos sinulla on oikeasti jotain annettavaa yritykselle. Mutta jos kysyt, miten työpaikkakiusaamistapaukset hoidetaan, niin sinua ei palkata.

Vierailija
11/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näin nimenomaan pitää tehdä.

Itse oon ainakin tehnyt, eikä oo vaikeuttanut työpaikan löytämistä (tai ainakaan en oo mitään negatiivisia seurauksia tiedostanut).

Mun mielestäni tuo kertoo vaan siitä, että olet kiinnostunut siitä minkälaiseen työpaikkaan olet hakeutumassa.

Vierailija
12/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista huononnetaan, ihmiset eroavat liitosta ja sen jälkeen voidaan poistaa vuorolisät.

Vierailija
13/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista huononnetaan, ihmiset eroavat liitosta ja sen jälkeen voidaan poistaa vuorolisät.

Suunnitelma on etenemässä hyvin.

Vierailija
14/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun liitosta eroaa tarpeeksi väkeä niin työnantaja saa päättää.

Vierailija
15/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Sinähän siinä etsin itsellesi täydellistä työpaikkaa eikä mikä tahansa pulju kelpaa!

Vierailija
16/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan, nainen/mies/muunsukupuolinen (tarpeettomat yliviivataan)!

Vierailija
17/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Sinähän siinä etsin itsellesi täydellistä työpaikkaa eikä mikä tahansa pulju kelpaa!

Eroaa työnantajien täydellisen työntekijän loputtomasta metsästyksestä miten?

Vierailija
18/18 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun liitosta eroaa tarpeeksi väkeä niin työnantaja saa päättää.

Kuulostaa ihan Putinin logiikalta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme