Onko sinullakin vittumainen perusilme eli BRF?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bitchy+resting+face
BRF eli bitchy resting face, tila josta itse olen kärsinyt nuoresta asti. Töissä ihmiset olettavat, että olen pahalla tuulella/aina väsynyt, vaikka olisin kuinka pirteä ja hyvällä päällä. Kommentit kuten "olet ihan väsynyt," "oletko pahalla päällä?" ja "ärsyttääkö?" ovat ihan normi arkea.
Tämä on rasittava ja raskas taakka kantaa. Joskus tsemppaan itseäni pitämään yllä tekohymyä ja yritän näyttää pirteältä. Silloinkin olen saanut kuulla näyttäväni "ihan kypsältä." On raskasta yrittää teeskennellä. Ja on raskasta kuulla aina harhaisia päätelmiä itsestäni ja mielialastani ja ajatuksistani. Nykyään jopa töissä käännyn yleensä pois päin jos joku liikuskelee lähellä, että kukaan ei saa taas syytä olettaa minun olevan vihainen/väsynyt/tylsistynyt. Välillä taas otan tekohymyn ja terästäydyn.
En jaksa miellyttää muita ihmisiä ja kuunnella ainaisia olettamuksia itsestäni. Tämä on mun naamani enkä sille mitään voi! Kärsiikö kukaan muu vittumaisesta perusilmeestä?
Jep. Jos saisin euron joka kerta, kun mun naamaa ihmetellään sanoin "älä nyt ole tollanen"/"älä murjota", niin rikas nainen olisin. Nyt olen, ihan syystäkin, kehittänyt tästä ongelman itselleni - yksin tuolla kulkiessani, ihan leppoisin ajatuksin ja jopa hyväntuulisena, tiedostan oman naamani hyvinkin tarkkaan. Tiedostan alaspäin valuvat suupieleni ja äkäiset kulmakarvani. Ja ahdistaa niin helvetisti :D Saisinko vaan olla rauhassa, olen ihan kiltti, kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Ei ne quakatkaan (lyhythäntäkengurut) hymyile koko aikaa, ne vaan näyttää siltä.