Onko sinullakin vittumainen perusilme eli BRF?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bitchy+resting+face
BRF eli bitchy resting face, tila josta itse olen kärsinyt nuoresta asti. Töissä ihmiset olettavat, että olen pahalla tuulella/aina väsynyt, vaikka olisin kuinka pirteä ja hyvällä päällä. Kommentit kuten "olet ihan väsynyt," "oletko pahalla päällä?" ja "ärsyttääkö?" ovat ihan normi arkea.
Tämä on rasittava ja raskas taakka kantaa. Joskus tsemppaan itseäni pitämään yllä tekohymyä ja yritän näyttää pirteältä. Silloinkin olen saanut kuulla näyttäväni "ihan kypsältä." On raskasta yrittää teeskennellä. Ja on raskasta kuulla aina harhaisia päätelmiä itsestäni ja mielialastani ja ajatuksistani. Nykyään jopa töissä käännyn yleensä pois päin jos joku liikuskelee lähellä, että kukaan ei saa taas syytä olettaa minun olevan vihainen/väsynyt/tylsistynyt. Välillä taas otan tekohymyn ja terästäydyn.
En jaksa miellyttää muita ihmisiä ja kuunnella ainaisia olettamuksia itsestäni. Tämä on mun naamani enkä sille mitään voi! Kärsiikö kukaan muu vittumaisesta perusilmeestä?
Kommentit (21)
Varmaankin, koska teinityttäreni kertoi, että näytän aika vittumaiselta eukolta aina. Ei sanonut mun olevan, vain näyttävän siltä. Ja vaikka olen lyhyt, niin multa löytyy auktoriteettia jopa muiden teineihin. Omaani ei löydy.
Monesti kun katson(en sano mitään) jotain pentua, joka tekee pahojaan(iästä riippumatta), hän lopettaa sen teon. Ja aikuisesten maailmassa en ehdi edes suuta aukaisemaan, kun minua jo vihataan.
Ärsyttävintä on kun kiellän olevani huonolla tuulella ja työkaveri inttää takaisin, että "no kyllä olet." On se helvetti kun täytyy joka sekunti olla analysoimassa toisten naamaa ja ilmeitä! Ai niin, mähän teen myös kuulemma jotain ilmeitä tietämättäni. Kerran oli keskustelua jostain työpaikan jutusta porukalla, asia oli minulle täysin neutraali ja en ajatellut asiasta yhtään mitään. Kuitenkin työkaveri sanoi jälkeenpäin, että "...joo mä katoin sitä sun ilmettä kun ne kertoi siitä..." Eikä ole ainoa kerta. Tekisi mieli pitää jotain naamaria että saisi olla rauhassa.
ap
Ihana ettäsain diagnoosin. Aina on kysytty miksi olen vihainen. EN OLE.
No sanoisin, että vähintään 50% suomalaisista on tuo "vaiva"! Itseäni eivät haittaa, mutta olen huomannut, että yleensä nämä norsunv*tut kyylää sitten niitä, jotka kulkevat iloinen ilme naamalla tai ovat muuten positiivisia tyyppejä. Jos jostain kuuluu naurua tai ilakointia, niin voi olla varma, että nämä sitruunan syöneet alkavat heti mulkoilla pahasti sinne suuntaan!!
ON! :D
Lapset aina valitta että näytän vihaiselta. Enkä todellakaan ole!
Täältä löytyy, ja kyllä harmittaa. Olen saanut jopa töissä esimieheltä (joka ei tunne minua yhtään) palautetta siitä, että näytän tosi nyrpeältä ja huonotuuliselta. Ja olen yleensä melko aurinkoinen ja rento tyyppi, töissä en koskaan huonolla tuulella..
Ja baarissa on miehet tullut lukemattomia kertoja sanomaan "älä näytä noin nyrpeeltä", vaikka olisin kuinka iloinen. Harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:00"]No sanoisin, että vähintään 50% suomalaisista on tuo "vaiva"! Itseäni eivät haittaa, mutta olen huomannut, että yleensä nämä norsunv*tut kyylää sitten niitä, jotka kulkevat iloinen ilme naamalla tai ovat muuten positiivisia tyyppejä. Jos jostain kuuluu naurua tai ilakointia, niin voi olla varma, että nämä sitruunan syöneet alkavat heti mulkoilla pahasti sinne suuntaan!!
[/quote]
Tässähän onkin kyse juuri siitä, että nämä norsunv*tut eivät oikeasti ole pahalla päällä tai negatiivisia, vaan heillä on vaan sellainen naama, josta sinä päättelet asioita.
Mulla on jos olen ajatuksissani. Ihan karmeita sellaiset salaa räpsityt kuvat joissa olen naama norsunveellä vaikka oikeasti olisi hyvä mieli! Aktiivisessa vuorovaikutuksessa hymyilen yms enkä näytä niin veemäiseltä ämmältä.
Vähän kade teille. Minulla on tuon täydellinen vastakohta. Olen kiltin, nössön ja helposti lähestyttävän näköinen, vaikka olen oikeasti negatiivinen, aggressiivinen mulkku. Olen juuri se tyyppi kadulla, jota lapset, vanhukset ja turistit eivät pelkää, moni vieras tulee juttelemaan. On minulla käytöstavat, mutta moni ei uskoisi, mitä minun ärsyttämisestä tai ahdistelusta seuraa. Jotkut ovat oppineet kantapään kautta.
On ja ihan sama mitä muut siitä ajattelevat. Se ei minun iloisuuttani pilaa.
Nuorempana siitä joskus huomauteltiin ja sanottiin, että minun pitäisi hymyillä enemmän. Silloin laitoin aina ilmeeni vihaiseksi, jotta näkisivät, miltä näytän oikeasti vittuuntuneena. Huomauttelut loppuivat vähitellen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:00"]No sanoisin, että vähintään 50% suomalaisista on tuo "vaiva"! Itseäni eivät haittaa, mutta olen huomannut, että yleensä nämä norsunv*tut kyylää sitten niitä, jotka kulkevat iloinen ilme naamalla tai ovat muuten positiivisia tyyppejä. Jos jostain kuuluu naurua tai ilakointia, niin voi olla varma, että nämä sitruunan syöneet alkavat heti mulkoilla pahasti sinne suuntaan!! [/quote] Tässähän onkin kyse juuri siitä, että nämä norsunv*tut eivät oikeasti ole pahalla päällä tai negatiivisia, vaan heillä on vaan sellainen naama, josta sinä päättelet asioita.
[/quote]
No minä en yleensä mulkoile ihmisiä, olivatpa he sitten negatiivisen tai positiivisen näköisiä. Olen huomannut, että yleensä positiiviset ihmiset ei kauheasti tuijottele muita ihmisiä, vaan kiinnittävät huomiota vain omiin juttuihinsa. Mutta taas sitten ne kaikista tympeimmän ja ilkeimmän näköiset mulkoilee niin, että hyvä ettei pää kierähdä ympäri, kun pitää jäädä tuijottamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:00"]No sanoisin, että vähintään 50% suomalaisista on tuo "vaiva"! Itseäni eivät haittaa, mutta olen huomannut, että yleensä nämä norsunv*tut kyylää sitten niitä, jotka kulkevat iloinen ilme naamalla tai ovat muuten positiivisia tyyppejä. Jos jostain kuuluu naurua tai ilakointia, niin voi olla varma, että nämä sitruunan syöneet alkavat heti mulkoilla pahasti sinne suuntaan!! [/quote] Tässähän onkin kyse juuri siitä, että nämä norsunv*tut eivät oikeasti ole pahalla päällä tai negatiivisia, vaan heillä on vaan sellainen naama, josta sinä päättelet asioita.
[/quote]
No minä en yleensä mulkoile ihmisiä, olivatpa he sitten negatiivisen tai positiivisen näköisiä. Olen huomannut, että yleensä positiiviset ihmiset ei kauheasti tuijottele muita ihmisiä, vaan kiinnittävät huomiota vain omiin juttuihinsa. Mutta taas sitten ne kaikista tympeimmän ja ilkeimmän näköiset mulkoilee niin, että hyvä ettei pää kierähdä ympäri, kun pitää jäädä tuijottamaan.
[/quote]
Nämä ylipositiiviset pellet ovat juuri niitä, jotka käskevät ihmisiä piristymään ja kyselevät pahantuulisuudesta. Taidat olla aika rasittava tapaus, jos sinua oikein jäädään tuijottamaan? Äänekäs?
Mulla on ja kuulen noita samoja kysymyksiä koko ajan.
Kyllä, näytän äärimmäisen vittumaiselta perusilmeeltäni. Kerran kaupungilla eräs nuorehkoja (humalassa olevia kylläkin) miehiä sisältävästä porukasta huikkas kun menin ohi että voisit säkin hymyillä enemmän :D
Inhoon tota termiä, nyt hypessä pikkutenujen kesken.
Täällä toinen. Kaikista yhteiskuvista huomaan että vaikka luulen hymyilleeni nätisti/vienosti niin näyttää kuin olisi isompikin kyrpä otsassa.
Todellakin on. Hymyile enemmän, miksi näytät niin surulliselta, oletpa huolestuneen näköinen... Näitä kuulee harva se päivä.
Mulla ei ole ilmeitä ollenkaan, vaikka joskus luulin niin.