Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todelliset ystävät

Vierailija
09.07.2015 |

Olen monesti miettinyt todellista ystävyyttä, siihen liittyy mielestäni paljon asioita, enemmän kuin kaveruuteen. Oikea ystävä muistaa sinua esimerkiksi merkkipäivänäsi, muutenkin kuin facebookissa saamansa infon ansiosta, että jollakin on syntymäpäivä.

Itselläni oli jälleen pari päivää sitten syntymäpäivä ja koska facessa minulla on syntymäpäiväni kohdalla sellainen valinta, että jokainen tajuaa sen olevan väärä. Kukaan ei muistanut minua tänäkään vuonna, ei yhtä ainoaa onnittelua millään muotoa.

En kaipaa esim. facessa muistamista, sillä se on vain sellaista blaa blaa skeidaa, joo, onnittelut jne. Tosi ystävät muistavt sinut aidosti ja omasta halustaan muistaa. Tiedän, että minulla ei ole yhtään oikeaa ystävää, se ilmenee monella muullakin tavalla, olen aina se joka viimeiseksi kutsutaan minnekään tai pyydetään mukaan. Joskus se ahdistaa, esim. jouluisin, juhannuksina jne.

Itse olen muistanut ihmisiä joita pidän kuitenkin ystävinä, mutta kyllä siltä on mennyt pohja vuosien kuluessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ystävyys on paljon muuta kuin synttärin muistamista (kuka aikuinen edes viettää niitä?).

Vierailija
2/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:15"]

Minusta ystävyys on paljon muuta kuin synttärin muistamista (kuka aikuinen edes viettää niitä?).

[/quote]

Juurikin niin, mutta kyllä oikea ystävä muistaa sinua jos haluaa ja se ilmentää ystävyyden tasoa aika vahvasti. Itse en puhunut mistään syntymäpäivien viettämisestä sanaakaan, vaan muistamisesta. Itse ainakin onnittelen sillä haluan muistaa ja uskon sen olevan mieleinen asia aina saajalle. En tiedä sitten sinun kaltaisistasi ihmisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempien ja oman puolison oletan muistavan synttärit. Muut muistaa jos saavat kutsun juhliin tai jos fb ilmoittaa. Mä en kyllä osaa pitää jonkun yhden merkkipäivän muistamista minään ystävyyden mittana.

Vierailija
4/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:22"]

Omien vanhempien ja oman puolison oletan muistavan synttärit. Muut muistaa jos saavat kutsun juhliin tai jos fb ilmoittaa. Mä en kyllä osaa pitää jonkun yhden merkkipäivän muistamista minään ystävyyden mittana.

[/quote]

Kun edes se oma kumppanikaan ei muistanut taaskaan ja oman päivänsä kohdalla maailma kaatuisi jos jättäisin huomioimatta.

Uskon sinunkin olevan henkilö joka loukkaantuu verisesti jos kumppanisi ei muistasi, olenko väärässä? Samoin kävisi jouluna jos et saisi yhtään lahjaa, kukaan ei kutsuisi sinua minnekään vaikka kaikki muut tuttavapiiristäsi olisi kutsuttu, eikö tuntuisi sille, että ympärilläsi olevat ihmiset eivät ole todellisia ystäviä?

Vierailija
5/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:19"]

[/quote]

Juurikin niin, mutta kyllä oikea ystävä muistaa sinua jos haluaa ja se ilmentää ystävyyden tasoa aika vahvasti. Itse en puhunut mistään syntymäpäivien viettämisestä sanaakaan, vaan muistamisesta. Itse ainakin onnittelen sillä haluan muistaa ja uskon sen olevan mieleinen asia aina saajalle. En tiedä sitten sinun kaltaisistasi ihmisistä?

[/quote]

On minusta kiva, jos mies muistaa, mutta muiden kohdalla sillä ei ole merkitystä. Olen itse huono muistamaan merkkipäiviä, joten kokisin vain syyllisyyttä. Pitää välillä mieheltäkin varmistaa, että mikä päivä olitkaan syntynyt, siis oikeasti, vaikka olen kuullut sen sata kertaa. Olen toivoton.

Vierailija
6/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Kun edes se oma kumppanikaan ei muistanut taaskaan ja oman päivänsä kohdalla maailma kaatuisi jos jättäisin huomioimatta.

Uskon sinunkin olevan henkilö joka loukkaantuu verisesti jos kumppanisi ei muistasi, olenko väärässä? Samoin kävisi jouluna jos et saisi yhtään lahjaa, kukaan ei kutsuisi sinua minnekään vaikka kaikki muut tuttavapiiristäsi olisi kutsuttu, eikö tuntuisi sille, että ympärilläsi olevat ihmiset eivät ole todellisia ystäviä?
[/quote]

No siis mun mies ei voisi unohtaa mun synttäreitä koska yleensä pari viikkoa ennen alan puhumaan siitä mitä olis kiva tehdä syntymäpäivänä. Eli yleensä mietitään mihin raflaan olis kiva mennä ja mennäänkö kahdestaan vai kutsutaanko muita.
Jouluna saan lahjan mieheltä kuten hän multa. Ei me ainakaan aikuiset ihmiset ystävien kanssa lahjoja vaihdeta. Mä annan ystävien lapsille kyllä lahjat koska haluan.

Mä otan vastuun omasta onnellisuudestani. Jos haluan tehdä jotain vaikka synttärinä niin järjestän ihan itse, kutsun haluamani ihmiset paikalle. Ei mun tarvi loukkaantua verisesti kun mä en jää nurkkaan kyhnöttämään ja odota että ihmiset muistaa mun olemassaolon..

Vierailija
7/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:27"]

[/quote]

[/quote]

On minusta kiva, jos mies muistaa, mutta muiden kohdalla sillä ei ole merkitystä. Olen itse huono muistamaan merkkipäiviä, joten kokisin vain syyllisyyttä. Pitää välillä mieheltäkin varmistaa, että mikä päivä olitkaan syntynyt, siis oikeasti, vaikka olen kuullut sen sata kertaa. Olen toivoton.

[/quote]

Etkä osaa asettaa puhelimeen miehesi syntymäpäivää muistiin hälyttämään vaikka päivää ennen jolloin halutessasi osaisit tehdä jotain sen eteen? Kyllä, se kertoo sinusta hyvinkin paljon, mikäli et muista miehesi päivää, sinä et vaan yksinkertaisesti välitä muistaa, et välitä hänestä niin paljoa, että pakottaisit itsesi muistamaan.

Vierailija
8/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:22"] Omien vanhempien ja oman puolison oletan muistavan synttärit. Muut muistaa jos saavat kutsun juhliin tai jos fb ilmoittaa. Mä en kyllä osaa pitää jonkun yhden merkkipäivän muistamista minään ystävyyden mittana. [/quote] Kun edes se oma kumppanikaan ei muistanut taaskaan ja oman päivänsä kohdalla maailma kaatuisi jos jättäisin huomioimatta. Uskon sinunkin olevan henkilö joka loukkaantuu verisesti jos kumppanisi ei muistasi, olenko väärässä? Samoin kävisi jouluna jos et saisi yhtään lahjaa, kukaan ei kutsuisi sinua minnekään vaikka kaikki muut tuttavapiiristäsi olisi kutsuttu, eikö tuntuisi sille, että ympärilläsi olevat ihmiset eivät ole todellisia ystäviä? [/quote] No siis mun mies ei voisi unohtaa mun synttäreitä koska yleensä pari viikkoa ennen alan puhumaan siitä mitä olis kiva tehdä syntymäpäivänä. Eli yleensä mietitään mihin raflaan olis kiva mennä ja mennäänkö kahdestaan vai kutsutaanko muita. Jouluna saan lahjan mieheltä kuten hän multa. Ei me ainakaan aikuiset ihmiset ystävien kanssa lahjoja vaihdeta. Mä annan ystävien lapsille kyllä lahjat koska haluan. Mä otan vastuun omasta onnellisuudestani. Jos haluan tehdä jotain vaikka synttärinä niin järjestän ihan itse, kutsun haluamani ihmiset paikalle. Ei mun tarvi loukkaantua verisesti kun mä en jää nurkkaan kyhnöttämään ja odota että ihmiset muistaa mun olemassaolon..

[/quote]

Sie ainaki odotat kaikkien muistava sinnuu ku hyvissä ajoi alat hössöttää omasta päivästäs, ite kuitennii unohat miehesi.

Vierailija
9/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 todella ihanaa ystävää. Kumpikaan niistä ei oo fasessa. Fasekaverit on vaan kavereita, tosi ystävät on yhtä rakkaita kun oma perhe.

Vierailija
10/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:22"] Omien vanhempien ja oman puolison oletan muistavan synttärit. Muut muistaa jos saavat kutsun juhliin tai jos fb ilmoittaa. Mä en kyllä osaa pitää jonkun yhden merkkipäivän muistamista minään ystävyyden mittana. [/quote] Kun edes se oma kumppanikaan ei muistanut taaskaan ja oman päivänsä kohdalla maailma kaatuisi jos jättäisin huomioimatta. Uskon sinunkin olevan henkilö joka loukkaantuu verisesti jos kumppanisi ei muistasi, olenko väärässä? Samoin kävisi jouluna jos et saisi yhtään lahjaa, kukaan ei kutsuisi sinua minnekään vaikka kaikki muut tuttavapiiristäsi olisi kutsuttu, eikö tuntuisi sille, että ympärilläsi olevat ihmiset eivät ole todellisia ystäviä? [/quote] No siis mun mies ei voisi unohtaa mun synttäreitä koska yleensä pari viikkoa ennen alan puhumaan siitä mitä olis kiva tehdä syntymäpäivänä. Eli yleensä mietitään mihin raflaan olis kiva mennä ja mennäänkö kahdestaan vai kutsutaanko muita. Jouluna saan lahjan mieheltä kuten hän multa. Ei me ainakaan aikuiset ihmiset ystävien kanssa lahjoja vaihdeta. Mä annan ystävien lapsille kyllä lahjat koska haluan. Mä otan vastuun omasta onnellisuudestani. Jos haluan tehdä jotain vaikka synttärinä niin järjestän ihan itse, kutsun haluamani ihmiset paikalle. Ei mun tarvi loukkaantua verisesti kun mä en jää nurkkaan kyhnöttämään ja odota että ihmiset muistaa mun olemassaolon..

[/quote]

Sie ainaki odotat kaikkien muistava sinnuu ku hyvissä ajoi alat hössöttää omasta päivästäs, ite kuitennii unohat miehesi.
[/quote]

No siis kyllähän minä saan omasta päivästäni hössöttää ihan rauhassa - mä en odota että se on muille ihan niin iso juttu että muistaisivat sen ulkoakin :)
Mutta ei, mä myös hössötän miehen synttäreitä :)

Vierailija
11/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Etkä osaa asettaa puhelimeen miehesi syntymäpäivää muistiin hälyttämään vaikka päivää ennen jolloin halutessasi osaisit tehdä jotain sen eteen? Kyllä, se kertoo sinusta hyvinkin paljon, mikäli et muista miehesi päivää, sinä et vaan yksinkertaisesti välitä muistaa, et välitä hänestä niin paljoa, että pakottaisit itsesi muistamaan.

[/quote]

Höpsistä. :) Puhelimeni on niin vanhanaikainen, ettei siihen saa muistutusta, mutta voin tosiaan ihan hyvin varmistaa päivän mieheltä jos tarvitsee. Mutta kuten tuo joku ylempi, usein suunnittelemme jotain yhdessä, esim. menemme syömään. Emmekä osta lahjoja koskaan puolin tai toisin. Tai jos ostetaan, niin meistä on kivempi tehdä niin yllättäen arkena, kun toinen ei odota mitään.

Vierailija
12/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenisen sydänystävää ja muistan vain niiden syntymäpäivät, joiden kanssa ystävystyin nuorena tai lapsena. Koska silloin synttärit olivat tärkeitä. Nykyään ne ovat yhdentekeviä.

Vierailija
13/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höpsistä. :) Puhelimeni on niin vanhanaikainen, ettei siihen saa muistutusta, mutta voin tosiaan ihan hyvin varmistaa päivän mieheltä jos tarvitsee. Mutta kuten tuo joku ylempi, usein suunnittelemme jotain yhdessä, esim. menemme syömään. Emmekä osta lahjoja koskaan puolin tai toisin. Tai jos ostetaan, niin meistä on kivempi tehdä niin yllättäen arkena, kun toinen ei odota mitään.

[/quote]

Seinäpuhelinko sinulla on käytössäsi? Minulla ainakin oli jo -90 luvun alussa nokialaisessa kalenteri muistutuksineen.

Vierailija
14/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäviä, jotka ovat tehneet tosi isoja asioita vuokseni ja päinvastoin ja ovat olleet rinnallani tosi vaikeissa paikoissa. Emme koskaan muista toistemme syntympäiviä. 

Vierailija
15/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:52"]

Mulla on ystäviä, jotka ovat tehneet tosi isoja asioita vuokseni ja päinvastoin ja ovat olleet rinnallani tosi vaikeissa paikoissa. Emme koskaan muista toistemme syntympäiviä. 

[/quote]

Eikö kukaan ole koskaan onnitellut? Etkö itse ole koskaan onnitellut ketään heistä? Outoa!

Vierailija
16/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Seinäpuhelinko sinulla on käytössäsi? Minulla ainakin oli jo -90 luvun alussa nokialaisessa kalenteri muistutuksineen.

[/quote]

Mikälie halvin Samsung, siinä on kalenteri ja herätyskello, mutta ei muistutusta.

Vierailija
17/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikälie halvin Samsung, siinä on kalenteri ja herätyskello, mutta ei muistutusta.

Älä viitsi! Käyttäjäongelma kyseessä.

Vierailija
18/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:03"]

Älä viitsi! Käyttäjäongelma kyseessä.

[/quote]

Älä itse viitsi. Tai miksi oikeastaan viitsit?

Vierailija
19/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:52"]

[/quote]

Eikö kukaan ole koskaan onnitellut? Etkö itse ole koskaan onnitellut ketään heistä? Outoa!

[/quote]

Jos joku on pitänyt synttärit niin sitten on onniteltu. Mulla ei ole kovin tarkkaa käsitystä ystävieni syntymäpäivistä.

Ehkä sinusta outoa, minusta on tosi outoa että syntymäpäivämuistaminen on jollekin mitta oikeasta ihmissuhteesta. Minulle olisi ollut yksi lysti vaikka olisin saanut sata syntymäpäiväkorttia, jos olisin jäänyt vaille ystävien tukea kun olen ollut sairas tai muuten heikoilla. Olen myös itse aina käytettävissä, jos heillä menee heikosti. Ja toki myös hyvinä hetkinä. :)

Vierailija
20/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei taida sitten olla yhtäkään ystävää kun en muista kenenkään synttäreitä. Tiedän että ne ovat alkuvuodesta ja keväällä, mutta päivämäärästä ei mitään hajua. Ei kyllä ole kenellekään meistä mitenkään oleellisia jotkut synttärit näin lähempänä kolmeakymppiä. Lisäksi minulla ei taida olla edes oikeaa isää, joka rakastaisi minua, koska hän ei vieläkään muista koska minulla on synttärit ja paljonko milloinkin täytän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi