Kuukautiset - kirkkaan punaista verta?
Kuukautiset alkoivat ihan normaaliin aikaan tässä kuussa, mutta vuoto ei ole normaalia tummahkoa ja klimppistä, vaan kirkkaan verenpunaista. Itselläni on ollut aina runsaat kuukautiset, mutta nyt vessassa istuessa lorisee koko pönttö kirkkaan punaiseksi. Onko tämä ihan normaalia, tai mistä voisi johtua?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:16"]
Veri on siis kirkkaan punaista, kuin haavasta vuotavaa. Normaalin runsaan vuodon verran tulee, mutta on sellaista juoksevaa. Mietin mistä tuo voisi johtua, yritetään toista lasta ja mietin nyt, onko jotain häikkää hormoneissa, ettei esimerkiksi ole ollut ovulaatiota tai kohdun limakalvo kehittynyt?
[/quote]
Mulla on aina sellaista verta kuukautisissa.
minä vuodan aina paljon ja veri on aina punaista ja paljon. ihan kuin pissaisin verta välillä, sitten loppuu niin saattaa tummua hieman. ja kun nousen vessasta tippuu jo verta ihan kuin haavasta mutta alapäästä. minulla on aivan normaalit mutta erittäin runsaat kuukautiset.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:45"]
Soita edes sinne päivystykseen jos et tältä istumalta ole lähdössä paikan päälle. Kerro tilanne niin viisaammat kertoo onko aihetta lekuriin. Tuu kertomaan mitä siellä sanottiin.
[/quote]
Joo soita lääkäriin ja sano että mulla on kuukautiset ja vuodan punaista verta :D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:20"]Soita nyt sinne lääkäriin
[/quote]
"Moi! Mulla alko kuukautiset ja se on kirkasta verta. Voinko tulla käymää, ku huolestuttaa?"
Ööh, ei nyt ehkä ihan fiksuimmasta päästä oleva puhelu välttikseen.
Mulla on ihan sama kuin ap:lla, vuotokin puolet lyhyempi ja määrä häviävän pientä normaaliin. Veikkaan jotain häiriöt hormoneissa, mutta vielä en ainakaan ole käynyt tutkimuksissa.
"Moikka. Me yritetään vauvaa ja mulle tuli kuukautiset. Se on sellaista punaista, vuotavaa ja nestemäistä. Onkohan ihan normaalia?"
-"..... et taida ainakaan raskaana olla. Yleensä kuukautisten aikana vuodetaan verta."
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:12"]On normaalia. Veri on punaista.
[/quote]
Näin ja kuukautisveren ulkonäkö voi olla kaikkea hailakan oranssista siihen tummanruskeaan.
Veri on siis kirkkaan punaista, kuin haavasta vuotavaa. Normaalin runsaan vuodon verran tulee, mutta on sellaista juoksevaa. Mietin mistä tuo voisi johtua, yritetään toista lasta ja mietin nyt, onko jotain häikkää hormoneissa, ettei esimerkiksi ole ollut ovulaatiota tai kohdun limakalvo kehittynyt?
Oletko syönyt jotain vertaohentavaa? Tulehduskipulääkkeet, omega3 (kalaöljy), esim.
Mulle gyne sanoi, että ruskea tuhru on merkki siitä ettei ovulaatiota ole tapahtunut.
Mulla tulee joka kuukautisissa ensin tuhrua, sitten kirkasta juoksevaa verta, tummaa klimppistä verta ja lopuksi taas tuhrua. Eiköhän ole ihan normaalia, huoh...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:31"]Mulla tulee joka kuukautisissa ensin tuhrua, sitten kirkasta juoksevaa verta, tummaa klimppistä verta ja lopuksi taas tuhrua. Eiköhän ole ihan normaalia, huoh...
[/quote]
Tuo olisikin, mutta nyt tulee siis pelkkää kirkasta verta
Soita edes sinne päivystykseen jos et tältä istumalta ole lähdössä paikan päälle. Kerro tilanne niin viisaammat kertoo onko aihetta lekuriin. Tuu kertomaan mitä siellä sanottiin.
Neuvooko ihmiset oikeasti menemään lääkäriin kun kuukautisten aikana vuotaa alapäästä verta, joka on punaista ja nestemäistäkin vielä? :D
Ja kyllä. Se on aivan normaalia. En suosittele menemään ainakaan viemään julkiselle kenenkään oikeasti sairaan tutkimusaikaa. Yksityiselle ja maksat siitä koko summan itse.
Mustikkasopan värinen ja oloinen on muistaakseni merkki jostain sairaudesta mutten muista mistä.