Miksi joka helvetin työpaikassa pitää olla joku ärsyttävä ihminen?
Vaihdoin työpaikkaa ja ajattelin, että huippupaikka ja kivat työkaverit. Mutta kun eräs pitkällä lomalla ollut henkilö palasi töihin, muuttui ilmapiiri täysin. Hän on tosi inhottava monille. Ja sitten joillekin, hyville ystävilleen kiva. Kuinka yksi ihminen voikin vaikuttaa niin paljon ilmapiiriin?? Käyttäytyy kuin pahainen kakara. Olin ollut niin iloinen kun kaikki tuntui olevan hyvin, mutta nyt tulikin märkä rätti vasten kasvoja sitten. Kyllä harmittaa!
Kommentit (31)
Ihmiset hyvät... koska tajuatte sen että ihminen, joka valitsee kenelle olla mukava ei ole mukava ihminen.
Mukava ihminen on mukava kaikille, jotka eivät ole olleet ilkeä millään tavalla.
Antakaa ilkeiden ihmisten maistaa omaa lääkettään älkääkä olko heidän kanssaan.
Vituttaa, kun ilkeät ihmiset etenevät esim urallaan, koska ovat tietysti mielein kielin niille, jotka päättävät kuka saa ylennyksen. Fiksu pomo näkee tällaisen läpi ja antaa muille mahdollisuuden.
Turhan monilla työpaikoilla on kiroilijoita. Ikävää niille, jotka arvostavat fiksuja käytöstapoja.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:57"]Totta, yleensä sellainen vanhempi nainen joka yrittää hallita koko ilmapiiriä koko ajan. [/quote] Tuleeko susta sellainen kun noin yleistät? Yleensä itseään vanhempia dissaavat naiset ovat itse kaikista hirveimpiä kun huomaavat tulleensa eräänä kauniina päivänä vanhaksi. Meillä työyhteisön mätäpaise on mies, joka ei tee töitään ja on sellaisessa asemassa että vaikea irtisanoa.
[/quote]
Mistä sä muuten tiedät ettei mies tee töitään? Useasti nämä 'mätäpaiseiden metsästäjät' ovat itse juuri pahimpia...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:15"]Ihmiset hyvät... koska tajuatte sen että ihminen, joka valitsee kenelle olla mukava ei ole mukava ihminen.
Mukava ihminen on mukava kaikille, jotka eivät ole olleet ilkeä millään tavalla.
Vituttaa, kun ilkeät ihmiset etenevät esim urallaan, koska ovat tietysti mielein kielin niille, jotka päättävät kuka saa ylennyksen. Fiksu pomo näkee tällaisen läpi ja antaa muille mahdollisuuden.
[/quote] Epäoikeudenmukaisuus on kaikista oksettavin piirre esimiehessä. Omituista on että tälläisen ihmisen annetaan olla esimiesasemassa eikä kukaan puutu käytökseen. Jos vaikka muut näkevät, että tämä bitch ottaa silmätikkuja ja lähes aiheuttaa loppuunpalamisen, niin miksi ihmisillä ei ole pokkaa puuttua asiaan? Katselevat vierestä kun joku kärsii.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:15"]Ihmiset hyvät... koska tajuatte sen että ihminen, joka valitsee kenelle olla mukava ei ole mukava ihminen.
[/quote] Epäoikeudenmukaisuus on kaikista oksettavin piirre esimiehessä. Omituista on että tälläisen ihmisen annetaan olla esimiesasemassa eikä kukaan puutu käytökseen. Jos vaikka muut näkevät, että tämä bitch ottaa silmätikkuja ja lähes aiheuttaa loppuunpalamisen, niin miksi ihmisillä ei ole pokkaa puuttua asiaan? Katselevat vierestä kun joku kärsii.
[/quote] Ja nimenomaan sulla oli pointti: todellakin ilkeät ihmiset ovat mielinkielin niille joista hyötyvät ja siksi usein hyvää pataa ylempien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:15"]Ihmiset hyvät... koska tajuatte sen että ihminen, joka valitsee kenelle olla mukava ei ole mukava ihminen. Mukava ihminen on mukava kaikille, jotka eivät ole olleet ilkeä millään tavalla. Antakaa ilkeiden ihmisten maistaa omaa lääkettään älkääkä olko heidän kanssaan. Vituttaa, kun ilkeät ihmiset etenevät esim urallaan, koska ovat tietysti mielein kielin niille, jotka päättävät kuka saa ylennyksen. Fiksu pomo näkee tällaisen läpi ja antaa muille mahdollisuuden. [/quote] Epäoikeudenmukaisuus on kaikista oksettavin piirre esimiehessä. Omituista on että tälläisen ihmisen annetaan olla esimiesasemassa eikä kukaan puutu käytökseen. Jos vaikka muut näkevät, että tämä bitch ottaa silmätikkuja ja lähes aiheuttaa loppuunpalamisen, niin miksi ihmisillä ei ole pokkaa puuttua asiaan? Katselevat vierestä kun joku kärsii. [/quote] Ja nimenomaan sulla oli pointti: todellakin ilkeät ihmiset ovat mielinkielin niille joista hyötyvät ja siksi usein hyvää pataa ylempien kanssa.
[/quote]
Näin ja sitten on pomoja, jotka eivät tähän lähde tai näkevät läpi, jotka saavat emähaukut myös itse osakseen ja mennään porrasta ylemmäksi valittamaan, tai yritetään mennä.
Hankalilta ihmisilä ei voi välttyä, heidän kanssaan vaan täytyy oppia elämään. Muista että se on vain sun työpaikka ja se hankalakin ihminen tekee työtään samasta syystä kuin sinäkin. Saadakseen toimeentulon. Toisia ei voi mutta, mutta omaa suhtautumistaan voi. Yritä ottaa asia huumorilla ja ajatella että tää on vain työtä ja ei sen kummempaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:57"]Totta, yleensä sellainen vanhempi nainen joka yrittää hallita koko ilmapiiriä koko ajan. [/quote] Tuleeko susta sellainen kun noin yleistät? Yleensä itseään vanhempia dissaavat naiset ovat itse kaikista hirveimpiä kun huomaavat tulleensa eräänä kauniina päivänä vanhaksi. Meillä työyhteisön mätäpaise on mies, joka ei tee töitään ja on sellaisessa asemassa että vaikea irtisanoa.
[/quote]
Mistä sä muuten tiedät ettei mies tee töitään? Useasti nämä 'mätäpaiseiden metsästäjät' ovat itse juuri pahimpia...
[/quote]
En ole todellakaan ainoa sen huomannut. Somessa roikkuminen 8 tuntia työpäivän aikana ei ole kovin kummoista työntekoa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:35"]Hankalilta ihmisilä ei voi välttyä, heidän kanssaan vaan täytyy oppia elämään. Muista että se on vain sun työpaikka ja se hankalakin ihminen tekee työtään samasta syystä kuin sinäkin. Saadakseen toimeentulon. Toisia ei voi mutta, mutta omaa suhtautumistaan voi. Yritä ottaa asia huumorilla ja ajatella että tää on vain työtä ja ei sen kummempaa.
[/quote] Jos edes tietäisit miltä tuntuu olla syrjinnänkohde, niin et puhuisi tässä yhteydessä huumorista. Minä olen esimerkiksi hyvinkin ystävällinen ja sisukas, mutta ei sekään enää riitä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:57"]Totta, yleensä sellainen vanhempi nainen joka yrittää hallita koko ilmapiiriä koko ajan.
[/quote] Joskus noin mutta mä olen myös huomannut sellaisen ilmiön että kiusaaja saattaa olla suunnilleen samanikäinen nainen kuin kiusattu. Kiusaaminen perustuu jonkinlaiseen vertailuun ja kateuteen. En puhu tässä enempää, mutta moni varmaan tietää vastaavanlaisen jutun.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:03"]
Itse olen nyt viisikymppinen ja tuon kyllä allekirjoitan, että joka nuorena eniten haukkuu vanhempia, hänestä tulee se kamala akka sitten keski-iässä. Omassa ikäluokassani tämä on selvästi nähtävissä, eli pahimmat prinsessat nuorena ovat nyt niitä pahimpia nuoremmilleen.
[/quote]
liittyykö tämä jotenkin ulkonäkökeskeisyyteen? eli jos on nuorena ollut hirveän nätti, koko minäkuva perustuu liikaa ulkonäölle.
[/quote]
Ei välttämättä, vain yksi nätti tyttö luokaltani kuuluu tähän, voitti jotain paikallisia "Miss Kotikylän helluntaityttö"- kisojakin. Hän oli tosi kiva luokkakaveri, ei ikinä kiusannut vähäisessäkään määrin ketään, mutta olin samassa kesätyöpaikassa eri osastolla ja hän haukkui hirveästi niitä vanhempia, minä olin vaan hiljaa. No hän valehteli työtehtävänsä, sanoi olevansa sihteeri, vaikka oli lähetti. En korjannut, koska hän oli muuten kiva, ihmettelin vain itsekskseni miksi se piti valehdella kun minäkin olin samassa paikassa. Saattoi olla, että hänellä oli oikeastikin osastolla ilkeämpiä ihmisiä, minä olin taloushallinnossa avustavissa tehtävissä ja minun työkaverit olivat kaikki mukavia. Varmaan lähettinä tapasi myös monenlaista. Mutta ei tämä siis ainoa kokemus, pari mansikkamaan aikaista kesätyökaveria on tullut vastaan ja heistä on tullut jotenkin katkeria.