Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taas asia, jota ei tiennyt ennekuin tuli itse äidiksi!

Vierailija
09.07.2015 |

Tiesin toki, että murrosiässä alkaa haists hielle mutta sitä en tiennyt miten pahalta voi 6v Tytön tukka haista jos sitä ei pese kolmesti viikossa! :O omasta mielestä haju muistuttaa märkää koiraa, miehestä mädännyttä.
vai onko meidän tyttö joku luonnonoikku sitten..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella ei haise mut yksi lapsista alkoi haista jo ekalla voimakkaasti hielle. Oli kuitenkin ihan normaalia. Päät ei ole haissu meidän perheessä.

Vierailija
2/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta raskaana, mutta voin jo sanoa joidenkin lasten hengityksen haisevan aivan kammottavalle, vähän kuin mädälle. Huono hammashygienia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mielestäni kuulostaa epänormaalilta! Kannattaisko kysyä neuvolasta? Voiko olla joku sieni päänahassa tai mikä lie?

Omalla kokemuksella sanoisin, että yli 10-vuotiaaksi päästään pesulla per viikko, vaikka harrastaisi liikuntaakin.

Vierailija
4/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että itsellä olisi lapsuudessa pestyt tukkaa kuin kerran viikossa Lauantaina enkä ole myöskään huomannut kavereiden lasten hiuksissa mitään hajuja!
Mutta tytön tukka on kyllä pitkä ja kun juoksee kaikk päivät ulkona. Eli olisiko jonkinlaista hikoamista? Ennen pestiin vain saunassa(duihkussa toki kävi useammin) mutta nyt on pakko pestä shampoolla ja hoitoaineella. Mihinkään sieneen en usko, sillä ei raavi päätään.

ap

Vierailija
5/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:13"]Olen vasta raskaana, mutta voin jo sanoa joidenkin lasten hengityksen haisevan aivan kammottavalle, vähän kuin mädälle. Huono hammashygienia?
[/quote]

no meillä ei haise hengitys :-D kyllä se tukasta
Tulee

ap

Vierailija
6/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kampaaja ja tunnistan tuon että joidenkin lasten päät haisevat pahalta. Olen ajatellut että ehkä ei pestä kunnolla tai tarpeeksi usein ja olen varovasti antanut ohjeita samalla. Joskus myös törmää karstaisiin päihin isommillakin lapsilla ja heidän päänsä lähes poikkeuksetta haisevat.

Vierailija
7/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään.

Vierailija
8/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kävi toi karsta mielessä? Voisiko johtua siitä ap?

Vierailija
9/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojat alkaneet haista hielle 5-6v:nä. Kestää aikansa ja sitten se on loppunut. Ei tarvitse passittaa kainalopesulle ja paidan vaihtoon. Tytöllä (10v) on pitkät, paksut hiukset, jotka pestään kerran viikossa ja ei ole haissut kyllä millekään. Tietysti lapsia on erilaisia, ehkä tyttäresi on enemmän hikoavaa sorttia, mutta kyllä toi musta vähän oudolle kuulostaa. Mun pojan pää (ja vaatteet) haisee muuten märälle koiralle, kun se on ollut kaverinsa luona. Olen alkanut epäillä olisko kaverin kotona homeongelma.

Vierailija
10/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:32"]Olen kampaaja ja tunnistan tuon että joidenkin lasten päät haisevat pahalta. Olen ajatellut että ehkä ei pestä kunnolla tai tarpeeksi usein ja olen varovasti antanut ohjeita samalla. Joskus myös törmää karstaisiin päihin isommillakin lapsilla ja heidän päänsä lähes poikkeuksetta haisevat.
[/quote]

meillä pestään kolmesti viikossa shampolla ja hoitoaineella.. ja ihan ehdottomasti ennen kampaajareissua!

Ap

Vierailija
11/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi homeen.. olemme asuneet tässä samassa asunnossa (rivitalo)kolme vuotta eikä mikään haise kellarilta
. Ainut lemuava on tosiaan tuo neidin pää ja tämäkin alkoi vasta n.vuosi sitten.

voin kyllä kysellä kavereilta, haisenko oudolta :-D

Vierailija
12/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hien hajuun vaikutta se mitä ruokaa syö.

Vierailija
13/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päänahassa olisi jotain vikaa, eikö päön pitäisi kutista? Js hajun tuntua myös vaikka shampolla pesty?

Se haju tuntuu siis ihan latvoissa, jotka yltävät lapaluihin, asti. Hiukset ovat ohuet, mutta niitä on runsaasti. Minä tai mies autamme levittämään shampoon ja myös varmistamne,että se huuhdotaan kunnolla pois! Ja tosiaan tämä ongelma alkoi n. Vuosi sitten, sitä ennen ei haissut. Voisin soittaa lääkärille, mutta pelkäön tulevani leimatuksi ylihysteeriseksi äidiksi..

ap

Vierailija
14/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"]Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään.
[/quote]

Mällikone?

Vierailija
15/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:47"]

Jos päänahassa olisi jotain vikaa, eikö päön pitäisi kutista? Js hajun tuntua myös vaikka shampolla pesty? Se haju tuntuu siis ihan latvoissa, jotka yltävät lapaluihin, asti. Hiukset ovat ohuet, mutta niitä on runsaasti. Minä tai mies autamme levittämään shampoon ja myös varmistamne,että se huuhdotaan kunnolla pois! Ja tosiaan tämä ongelma alkoi n. Vuosi sitten, sitä ennen ei haissut. Voisin soittaa lääkärille, mutta pelkäön tulevani leimatuksi ylihysteeriseksi äidiksi.. ap

[/quote]

Kyllä yleensä jokin "vika" aiheuttaa muitakin oireita, kuten kutinaa, kirvelyä, näppyjä hiustupissa, kuivuutta, rasvaisuutta yms. Ja harvoin lapsilla esiintyy mitään pahempaa. Mutta koska en ole lääkäri, ohjaan asiakkaat aina ihotautilääkärille jos vaan jokin asia vaivaa. Ei siitä ylihysteeriseksi leimaudu, kyllä se hyvä käydä on, vaikka "turhaankin". :) t. kampaaja

Vierailija
16/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"]

Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään.

[/quote]

siis häh?

Vierailija
17/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien lasten päät haisee, yök! päänahka pitäisi pestä useammin. Uskon että vanhemmat tottuvat ko. hajuun, mutta ulkopuolisena haistan sen heti ja yök!

Vierailija
18/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"]

[/quote]

siis häh?
[/quote]

Teinipojat runkkaa "salaa" ja laukeilevat housuihinsa ym. Sitä mälliä on yllättävissäkin paikoissa.

Vierailija
19/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarit on Suomen paras ohjelma. Muumit on paskaa!!!1

Vierailija
20/41 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:14"]

Monien lasten päät haisee, yök! päänahka pitäisi pestä useammin. Uskon että vanhemmat tottuvat ko. hajuun, mutta ulkopuolisena haistan sen heti ja yök!

[/quote]

Totta! Luultavasti ei edes käytetä shampoota tai sitten huljutetaan nopeesti vaan. Peskää se päänahka kunnolla, ei riitä että vähän hiuksen pintaa huljuttaa vaahdolla. Sebamed on hyvä hiusten pesuaine lapsillekin. ja siitä karstasta kannattaa hankkiutua eroon sillä se kyllä haisee kuten edellä mainittiin. mitä pahemmaksi ongelma menee sitä hankalampi päästä eroon. Näkee kouluikäisilläkin paksua keltaista haisevaa karstalaattaa päässä... yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi