Oletteko mammat huolissanne osakesalkuistanne?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015070820005126_ul.shtml
Aika mielenkiintoista, luulin Kiinalla menevän hyvin ja että olisi nouseva maa?? Ei näköjään...
Kommentit (12)
Miksi olisin, jos sijoittaa niin pitää hyväksyä, että joskus tulee takapakkiakin.
Minulla on sijoituksia Kiinassa, Intiassa, ja vähän muuallakin. Olen hieman huolestunut, mutta toisaalta, sijoitukset on tarkoitettu olemaan 20 vuotta, joten saavat välillä vähän tipahdellakin.
En ole huolissani, hyvin tuottaa edelleen.
Mitä ne osakkeet on? Onko ne meikkejä ja vaatteita? Niitä mulla on tosi paljon!
Hieman hirvittää mutta toisaalta uskon et kyllä se käyrä vielä nouser:)
Takapakki voi olla pitkällä aikajänteellä hyväksi. Jos nyt saa halvalla, niin 10 vuoden päästä on taas voitolla :)
No mammoilla on se hyvä että kaikki istuvat pankin päällä
Veikkaanpa, että keskimääräinen "mammakin" ymmärtää enemmän osakemarkkinoista kuin sinä.
Ettei jonkun pankki ois nyt panoa vailla ?
Se on vähän ikään kuin koko jutun juoni, että osakkeiden arvo välillä nousee ja välillä laskee.
Holdarilla ei ole mitään hätää. Jos nyt kävisi niin että koko osakkeiden arvo katoaa eikä enää koskaan nouse, niin meillä on sitten jo huomattavasti konkreettisempiakin ongelmia murehdittavana (nälänhätä, kulkutaudit, ydinkatasrofi jne). Mutta niin kauan kuin meillä on ylipäätään jonkinlainen sivilisaatio ja talousjärjestelmä olemassa, markkina ennen pitkää elpyy tai se elvytetään väkisin.
Salkunhoitaja vaihtaa salkun painotusta heti kun on aihetta. Mulla on sijoituksia nyt noin 90 000 euron edestä ja olen tyytyväinen siihen tahtiin, jolla salkun arvo karttuu.
Nähtävästi kukaan hyvinansaitseva lääkäri-, juristi- tai ktm-mamma ei ole huolissaan salkustaan. Tai ehkä mammojen hyvinansaitsevat miehet hoivavat mammojenkin sijoitukset.