Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vien auton huoltoon, niin pitääkö minun hankkia varaosia siihen itse vai onko niitä sielmä korjaamolla?

Vierailija
21.02.2022 |

Olen viemässä autoa ensimmäistä kertaa korjaukseen, niin pitääkö sitä ennen hankkia osia itse vai vienkö auton vaan siihen aikaan, kun olen sen korjauksen varannut?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet sinne. Korjaamo tilaa tarvittaessa osat ulkomailta ja auto seisoo muutaman viikon.

Vierailija
2/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä itse tietäisit, mitä varaosia pitäisi hankkia? Mulla on aina korjaamo ensin etsinyt viat ja sitten hankkinut varaosat tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta ja korjaamosta.

Viet uudehkon auton merkkiliikkeeseen niin ne tuskin edes suostuisi asentamaan muita kuin omia osiaan.

Viet jonkun vanhan kotteron eimerkkikorjaamolle niin voit vallan hyvin viedä omat halvat Motonetistä ostetut osat mukana ja sanoa että laittakaa nämä.

Vierailija
4/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet sinne. Korjaamo tilaa tarvittaessa osat ulkomailta ja auto seisoo muutaman viikon.

Ei niitä osia ulkomailta asti välttämättä tilata eikä auto todellakaan seiso muutamaa viikkoa normaalitilanteessa. Jos näin käy niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa huoltamoa nopeasti.

Vierailija
5/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä varaosakauppoja löytyy lähempääkin. Jos vika on tiedossa, korjaamo voi hankkia varaosan valmiiksi.

Vierailija
6/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä itse tietäisit, mitä varaosia pitäisi hankkia? Mulla on aina korjaamo ensin etsinyt viat ja sitten hankkinut varaosat tms.

Katsastuksessa huomautettiin yhdestä viasta, niin siitä kyllä tiedän mitä osia pitää vaihtaa.

Ap

Vierailija
7/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsastuksessa huomautettiin yhdestä viasta, niin siitä kyllä tiedän mitä osia pitää vaihtaa.

Ap

Huomautettiin vain mutta merkintää ei tullut mihinkään? Ei siinä, vaikka mitään merkintää ei olisi tullutkaan niin tunnollinen ihminen luonnollisesti korjauttaa ongelman eikä anna sen pahentua.

Vierailija
8/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaamo suhtautuu nihkeästi jos viet omia. Osa rahastuksesta tulee korjaamon hankkimista osista.

Korjaamo hoitaa on normaali käytäntö.

Vierailija
9/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varvi "Hartikaiselle" niin se hommaa osat.

Vierailija
10/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huolto hoitaa.

Vierailija
11/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomautettiin vain mutta merkintää ei tullut mihinkään? Ei siinä, vaikka mitään merkintää ei olisi tullutkaan niin tunnollinen ihminen luonnollisesti korjauttaa ongelman eikä anna sen pahentua.

Ei tullut merkintää. Oli jälkitarkastus uusi vika ilmeni, vaikka korjautin vanhat. Inssi näytti vian, mutta ei laittanut merkintää paperiin ja kehoitti korjauttamaan

Vierailija
12/12 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tullut merkintää. Oli jälkitarkastus uusi vika ilmeni, vaikka korjautin vanhat. Inssi näytti vian, mutta ei laittanut merkintää paperiin ja kehoitti korjauttamaan

Jälkitarkastuksessa ei saakaan etsiä uusia vikoja vaan katsastajan pitää tarkistaa vain onko hylkäykseen johtaneet viat korjattu. Tietenkin jos esimerkiksi vaikkapa ratti lähtee yhtäkkiä irti niin siinä tapauksessa katsastajalla on laillinen oikeus asettaa auto ajokieltoon.

On kuitenkin tavallista poikkeavaa, että katsastaja mainitsee jostain uudesta viasta. Ilmeisesti vika on helposti nähtävissä mutta ensimmäisessä katsastuksessa sitä ei ole syystä tai toisesta noteerattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi