Hiiva vai bakteerivaginoosi?
Eli antibioottikuuri nyt menossa ja valkovuoto alkanut. Muistin just että antibioottikuurin aikanahan voi tulla hiiva. Sitten muistin lukeneeni että voi olla myös bakteerivaginoosi. Yritin googlailla mutta en löytänyt selkeää vastausta kumpaa olisi. Vuoto on hajutonta, tai ehkä hieman makean tuoksuista, kirkasta ja valkoista, osittain vetistä, osittain sitkeää limaa. Aloitanko nyt Lactalit vai hiivakuurin?
Kommentit (5)
Käsittääkseni lääkärit diagnosoivat lähes aina hiivana vaikka olisi bakteerivaginoosi. Siksi arveluttaa mennä lääkäriin. Mutta menen varmaan sitten. Soitan ainakin sinne. Ap
papa koe selvittää onko bv ja fluorinäyte hiivan. Pyydä/vaadi molemmat.
Mulla oli bakteerivaginoosi tässä aika vasta ja sain tähän emätintulehdukseen kuurin. Valkovuodon haju oli just sellainen pistävä, ällöttävä ja kalamainen. Vuoto oli hieman limaista ja kokkareista. Kutinaakin oli vähän. Samoten mulla tuli outoa vihlovaa alavatsakipua (ehdin tämän takia diagnosoida itselleni ties minkä klamydian, raskauden yms..) Lääkäri kuitenkin sanoi, että kipuilukin voi liittyä tähän bakteerivaginoosiin.
Hiivatulehdus mulla on ollu pari kertaa, ja sen kutinan kyllä erottaa bakteerivaginoosista. Mulla ainakin kutina on hiivatulehduksessa jatkuvaa ja paljon pahempaa. Jos et osaa oireiden perusteella erottaa kumpi on kyseessä, niin kannattaa käydä lääkärissä varmuuden vuoksi. :)
Sinuna en arvuuttelisi vaan kävisin lääkärissä. Mulla kun oli hiiva niin koko alapää oli ihan tulessa, en nukkunut sinä aikana kuin max pari tuntia yössä ja pelkkää raejuustoa tuli. Hyi helvetti.