Erimielisyydet asunnon ostamisesta
Ollaan puolison kanssa haaveiltu uudesta asunnosta jossa olisi lasitettu terassi, emme kumpikaan tykkää puuhailla pihalla. Eikä olisi pitkään aikaan remontteja luvassa. Mutta perheen mielestä jokin 80-luvun rivitalo olisi parempi kun on kivan näköinen etelän suuntainen terassi (naapurin piha tosin heti reikäisen aidan takana). Tässä kohteessa suunnitteilla useita isoja remontteja lähivuosina mm putket. Silti vanhemmat eivät näe talossa mitään riskejä. Toitottavat vain että uuden asunnon ostaminen kaduttaisi takuulla.
Onko mitään toivoa että he joskus hyväksyisivät että meillä on erilaiset haaveet? En haluaisi olla "riidoissa" läheisten ihmisten kanssa. Syö sitä innostusta minkä uusi asunto aiheutti.
Kommentit (16)
Onko vsnhemmat takaamassa? Jos ovat, vanhempien mielipiteellä on merkitystä. Jos eivät, viittaa kintaalla heidän mielipiteilleen.
Jos ovat tervemielisiä ihmisiä, niin kyllä ajan kanssa tottuvat siihen, että te olette aikuisia ja teette omat päätöksenne selittelemättä kenellekään.
E voi uskoa, että toisen asuntohaaveisiin puututaan, ja se toinen vielä välittää näistä mielipiteistä. Etäisyyttä näihin ihmisiin. Jokainen elää tavallaan.
Vanhempanne voivat ostaa millaisen asunnon tahansa haluavat, te ostatte millaisen itse haluatte. Joka syyttä suuttuu, lahjatta leppyy.
Siis oikeastiko sun vanhempasi päättäisivät millaisen asunnon sinä ostat?
Vanhemmilla on aivan varmasti enemmän tietoa jota tarvitaan asunnon ostamiseen. Todellakaan ei riitä se, että on kiva lasiterassi 😂..... Tokihan saatte ostaa jonkun "pommin" ihan itse valiten ja tukkikaa korvanne järjen ääneltä, sitten kun ongelmat alkavat tulee avioero, maksatte kämppää jota ei enää teillä ole jne. Onko liian vaikeaa ottaa neuvoja vastaan?!? Tyhmyys maksaa aina.
Vanhempia on tietysti kuunneltava siinä tapauksessa, että he rahoittavat tai takaavat lainaanne.
Muussa tapauksessa ei heidän kanssaan kannata tästä asiasta keskustella. Kai teillä muutakin juttelemista on. Laitatte sitten osoitteenmuutoskortin kun olette muuttaneet.
En ostaisi missään nimessä mitään 80-luvun rivaria, koska niissä on lähes kaikissa piilosokkeli ja muita sen ajan tyypillisiä rakennusvirheitä. Voi tulla vielä kalliiksi sellainen. Ostakaa mieluummin uudiskohde tai lähiaikoina rakennettu,jos ne teitä enemmän miellyttää. Eihän sinun tarvitse vanhempia miellyttääksesi ostaa sellaista asuntoa, josta et pidä
Minulla on kuopus hankkimassa ensimmäistä asuntoaan tyttöystävänsä kanssa. Vältän kommentointia, vaikka väliin tekisi mieli jotakin sanoa. Sen verran kommentoin, että harkitsisivat kerrostalokaksiota alkuun ja rakentaisivat talon rauhassa - olisi kunnolla aikaa harkita, mitä haluavat.
Teidän tapauksessanne pohdin, vaikuttaako hintaero vanhempiesi kommenttiin.
Kuka asunnon on ostamassa ja kuka sinne muuttaa?
Jos itse ostat, maksat ja muutat niin ainoastaan sinä päätät.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko sun vanhempasi päättäisivät millaisen asunnon sinä ostat?
Sitä ainakin yrittävät. Korostan että harmittaa tämä "riitely" mutta en sen vuoksi luovu haaveestani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko vsnhemmat takaamassa? Jos ovat, vanhempien mielipiteellä on merkitystä. Jos eivät, viittaa kintaalla heidän mielipiteilleen.
Ei pyydetty heitä takaajiksi koska silloin asunto tuntusi vähemmän omalta. Muuten ovat olleet koko ajan mukana, yhdessä käyty asuntonäytöissä ja kyselty neuvoja.
ap
Googleta jätkäsaaren uudisasunnot.
Virheitä löytyy ja korjaajia ei
Rajat kuntoon nyt. Saatte omilla rahoillanne muuttaa ihan minne tahdotte, kyllä Suomessa saa täysi-ikäinen valita asuinpaikkansa. Minun äitini taas varmaan toivoisi, että asuisin tuetussa vammaisasunnossa, etten vaan menisi missään äidin "ohi".
Mikä budjetti asunnolle on? Eli 80-luvun rivari vs. uusi asunto. Mikä on hintaero?
Ei ne putket tavallaan mitään haittaa. Hinta pitää vain olla sen remontin verran halvempi.