MAALISmasukeiden TIISTAIpäivä :)
Kommentit (29)
Olen lukenut toki tekstejä, mutta mua alkaa tämä palelu huolestuttamaan hieman. Siis minua palelee koko ajan, öisinkin herään joskus siihen kun on kylmä :( Ensin ajattelin sen johtuvan kun meillä ei raksalla lämmöt pelaa kunnolla, mutta kun kotonakin palelee noh onhan tää vanha rivitalo, mutta ... Tänäkin aamuna istuin pitkät housut+pitkähihanen+ fleece asu eli housut ja pusero päällä ja villasukat jalassa ja vieläkin paleli, vaikka olin kuitenkin touhunnutkin hieman, eli kuskannut tavaraa eestaas. Aika outoa... pitäis kai käydä tarkistamasas veriarvot, oisko niissä tapahtunut mitään ihmeellistä ? Neuvolaan en halua soittaa, kun sinne on 5 km ja mun pitäis pyöräillä sinne, eikä oikein innosta kun on vesikelit täällä :/ Sitten ei ois ihme kun palelee. Mutta pitää katsoa lämpenenkö, kun pääsen takan eteen istumaan jo perjantaina :)
Niin ja saunominen on ihanaa... sen jälkeen on jonkin aikaa lämmin olo.
Epsku, mulla on kans rh- ja kun tuo eka poika on rh+ niin pitää seurata veriarvoja jotenki vissiin yhden kerran enemmän tai jotain ? Ettei tuu jotain vasta-aineita. Sain jonkun piikinkin silloin ensimmäisen jälkeen, estämään sitä vasta-aineen muodostusta nyt toisessa raskaudessa.
Iho on rutikuiva ja otsa näppyinen. Sormet ja suupielet halkeilee, kun on pitänyt kylmässä pestä ikkunoita ja lattioita raksalla. Lisäksi olen jotenki allerginen sille betonipölylle, joka nyt on asuinpuolella kokonaan peitetty, eli laatat ja laminaatit on paikoillaan. Autotallissa sitä vielä on, mutta pitää välttää siellä oleskelua ;)
Tässä kirjoitellessa alan epäilemään itselläni jotain vitamiinen puutosta, mutta tuskin, syön kuitenkin melkein aina kun muistan niitä multijotain 2+ odottajille...
Tappert, pistä vain se koira tulemaan tänne, kissoja on vieläkin, vaikka vettä sataa melkein päivittäin :/
Etä sellaista tällä kertaa, meillä alkaa muutto nyt niinku todella ja voi olla että mies repaisee joku hetki tän koneen irti seinästä ja kuskaa sinne uuteen taloon, jossa ei vielä ole sitä nettiyhteyttä. Mutta palailen heti takaisin kun yhteydet toimii =)
t. Punkeli rv 16 + jotain
Viiville ja miksei muillekin. Tää on meidän perheen eka auto ja siis aivan luksusta. Kauan on unelmoitu ja monta sataa kilometriä kävelty ja pyöräilty vuosien aikana. Plus monet itkut itketty, kun ei päästä koskaan mihinkään. Mut niin, se auto. Me päädyttiin ihan sellaseen pikkuseen Renault Clioon. Kuluttaa tosi vähän ja on sellai tosi näppärä ja pieni ja kääntyy kyllä niin iloisesti pienissäkin parkkihallin mutkissa, joten ei ole pelkoa, että sen kolaroi. :)
Pieni on hyvästä, sillä siellä on varsin hyvin tilaa ja takakonttikin on tilava. Jos ei vaunut mahdu niin ei haittaa, sillä mietittiin tossa, että ei me kuitenkaan mihinkään Niin paljoa mennä, että pitäis vaunut raahata mukana. Enemmän ne vaunut on tässä kotinurkilla ulkoilua varten ja kauppaankin on kävelymatka, kuten kaupungin keskustaankin. Lapsia on sitten maaliskuussa päivittäin kaksi ja joka toinen viikonloppu neljä, joten se on sitten sen ajan murhe, että mitä me silloin tehdään, mutta luulen ettei meidän tarvi mennäkään, kun silloin on kaikista ihaninta olla vaan kotikulmilla lasten kanssa ja nauttia yhteisestä ajasta koko perheen voimin. :)
Ja kiitos Masulille juu, pitkästä aikaa. Kyllä mä ajattelin, että jospa nyt skarppaisin ja palaisin tänne mukaan seurustelemaan. Juuh, mä luinkin tosta Maalimasuista. :D Mullehan se sopii, kun sitä maalausta tässä koitan aloitella.
Hyvä Tappi, että on kaikki kunnossa. Mä niin iloinen sun puolesta. Ja Puksu puksuttaa. :)
Papu ja matkalla iltapuuhiin
jos joku suunnittelee hankkivansa, ni menkää ainaki kysymään terveyskeskuksen fysiosta, meillä sai sieltä lainaan niin ei tartte ite ostaa. Ja hyvä etten ostanut...koska -
Hienosti ja ihan oikein ohjeiden mukaan kuroin itteni siihen hassuun tukivyöhön, hyppäsin autoon ja heitin kirjeen postiin töihin mennessä..matkaa 7km, tuntu jo vähän tuskaselta..aikani navetalla pyörin liiveineni ja laittelin padan alle tulia, siinä aikani kyykin ja sytyttelin, ja sitten..ennenkun padan alus alko edes vetää - oli tukivyö lentäny hevon kuuseen..kyllä se oikein oli laitettu niillä säädöin jotka fysioterapeutti mulle asetti, mutta kun se supistelu alko tavallaan jo autossa työmatkalla! Ja jatku ja jatku navetalla, ja kyykistyessä alko tuntumaan että kohta sattuu...otin vyön pois ja jatkoin hommia selkää varoen..eikä tuntunu enää yhtää niin pahalle ku vyön kanssa.
Opetus - kokeile päivä ja osta oma vasta sitten...mulle se ei sovi, harmi..
Nyt syömään...Tappi ja Pukkeli...
Eilen en sit päässyt kirjottamaan kuulumisia.Olin eilen siellä lapsivesipunktiossa ja jouduin sit osastolle seurattavaksi,nyt illalla pääsin kotia.
Homma ei mennyt ihan niinkuin ns. putkeen. Ongelmaa oli jo ennen alkua,ultraäänessä kun huomasivat että istukka on etuseinämässä.Aikansa siinä sit kuvasivat ja suunnittelivat.Lopuksi sit päättivät yrittää. Siinä vaiheessa nousi kauhu kun lääkäri sanoi että on nyt kyllä huono paikka mistä pistetään,mutta toivotaan parasta! Ja jos nyt tällä kokemuksella mulle sitä punktiota tarjottaisiin-kieltäytyisin! Ei sillä että haluan nyt ketään pelotella mutta .......kaikkea sattuu. Ei nimittäin onnistunut kuin vasta viidennellä kerralla! Kaksi viimestä pistosta sit sattuikin,en tiedä johtuiko se tosiaan siitä huonosta kulmasta nk. lääkäri sanoi mutta en koskaan kyllä mene enää. Ongelma sit jatkui kun saivat sen näytteen ja nousin siitä sängystä.Aloin pukemaan niin hups,lapsivesi alkoi valumaan reisille. Siinä sit välittömästi makuulle ja osastolle seurantaan.Tänäänkin vähän lapsivettä tihkuttanut,mutta päästivät mut nyt kotia.Asun niin lähellä sairaalaa että saa heittää kivellä ikkunaan.Huomenna käyn taas ultrassa ja tarkastavat kohdun suun ja happamuuden kohdun suulta,onko vettä kuinka paljon tullut. Toki riskeistä kerrotaan etukäteen,mutta yllätys oli melkoinen. Nyt olen siis sairaslomalla...ja harmittaa vietävästi. Supisteluja ollut kiitettävästi,kuuluvat kuulemma asiaan. Vältettävä nosteluja ja liikkuminen minimiin. Ja kaiken lisäksi....odotetaan tulosta 2-3 viikkoa.Pelko tuloksen suhteen on melkoinen,riskihän kohdallani 1:30. Nyt vaan odotetaan...nautinto on kyllä pois tästä raskaudesta nyt totaalisesti........
eve-71 - kurja kuulla! :( toivottavasti nyt jatko menisi hyvin! varmasti kun kurja odottaa tuloksia, mutta pidetään peukkuja että ne kuitenkin olisivat hyviä! :) tsemppiä ja jaksamusta!
Mammanalku77 + tiitiäinen 13+5
Taitaa olla tää päänsärky tässä vaiheessa raskautta jostain syystä yleinen vaiva, ku moni muuki siitä kärsii. Varsinki Pavun migreeni kuulosti inhottavalta. Mullaki on paracetamolia menny noin viikon ajan päivittäin, vaikka aina koitan tunnustella, meniskö se ilman ohi. Toivottavasti tänään alotettu mammajumppa auttais, ku taitaa olla taas niskoista johtuvaa kipua, ku ei oo missään jumpassa tullu toukokuun jälkeen käytyä.
Mullaki tuli toissapäivänä ekat supistukset. Tuli jännä déjà-vu, ku muistin, että viimeksiki nää ihan ekat supistukset oli tosi paikallisia, eikä kovettanu koko masua, vaan vaikkapa vaan vasemmalta laialta. Toivottavasti eivät tälläkään kertaa avaa paikkoja. Ens viikolla eka lääkärineuvola, sittehän sen näkee.
Onko muilla vaikuttanu karvotus lisääntyneen raskauen myötä? Mää löysin ekaa kertaa iteltäni tummia vahvoja varvaskarvoja (, auts, ku kiva paikka nyppiä!) ja jalkapöytiinki on ilmestyny ohut rivi. Sais vaan keskittyä tuohon hiusten paksuuntumiseen mun puolesta tää raskausajan karvasuuen muutos, ne ku meni ihan liruiksi imetyksen myötä!
Tää kuiva vaihe syksystä on mustaki ihan ok, mutta niitä joulukuuhun jatkuvia räntäsateita en Lapin kasvattina sitte millään opi sietämään. Meillä muuten pukkaa nyt ruusut pihassa hulluna uutta nuppua, taitaa taas sataa lumi suoraan ruusunkukkien päälle, niinku kävi viime vuonnaki. Näin siis Tampereella.
Udidi ja Dumbo rv 14+3
Ensiksi Eve..toivottavasti kaikki menee hyvin :/ pelottavaa tuollainen :(
Tappert.. tuttavalleni ei sopinut sellainen kova tukivyö, aiheutti aina supistuksia, sitten vaihtoi sellaiseen " ei niin tukevaan tukivyöhön" , eli sellaiseen trikoojuttuun, tai no on se hieman tukevampi kuin trikoo, mutta siinä ei oo mitään tukirautoja tai remmejä, se vaan on sellainen vähän napakampi joustava kangasjuttu. Sellainen auttaa joillakin.
Ja jollakin oli mahan kanssa ongelmia, minulla on yleensä ongelmia mahan toiminnan kanssa, PAITSI raskausaikana, jolloin vatsa toimii kuin kello. Noh, erehdyksessä ostin kuitenkin (innostuin kun oli tullut uutta hylajugurttia, joka ei edes ollut kalliimpaa kuin ei hyla) A+ express jugurttia ja ihmettelin sitten sitä vauhtia, jolla piti aamulla mennä vessaan... ja todellakin, purkissa lukee, vauhdittaa vatsan toimintaa :D Eli tuota voi kai kokeilla, jos vatsan kanssa ongelmia, siinä on jotain gos kuitua, mutta ainesosat on aika perusjuttuja joten uskallan ssyödä loputkin 4 kpl:n paketista. Ja painon tarkkailijoille, ovat rasvattomia !
Nyt lähden nukkumaan, ennenku heittävät pois mainostamasta.... ;)
hyvää yötä :)
t.punkeli
ps. mun mahalaukku on kutistunut, en voi syödä paljon mitään, ilman kauheaa ähkyä... *ihmettelis nyt sitäkin tässä*
Heippa taas pitkään aikaan.En ole oikein ehtinyt koneelle kun lapsia
viedään harrastelemaan tyttö ratsastamaan ja poika jalkapallo harkkoihin/peleihin,niin ja pakolliset päiväunet täytyis kanssa saada ku töitten jälkeen on niin väsyny olo.Masuun ie kuulu mitään ihmeitä rakenneultra olis 12.10 ja seuraava neuvola onkin vasta ens kuun lopussa tuntuu hurjan pitkältä ajalta.Nyt täytyy lähteä laittamaan lapsille iltapalaa.