Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitusvalmiste ei kelpaa vauvalle pullosta

Vierailija
07.07.2015 |

Hei!

kuopukseni täytti juuri 9kk ja haluaisin antaa hänelle korviketta rintamaidon lisäksi. Olen itse laihtunut niin paljon imetysaikana ja vauva olisi tissillä vaikka kuinka paljon. Hän ei kuitenkaan kelpuuta tuttipulloa tai nokkamukeja. Korviketta olen saanut menemään lusikalla, mutta se tuntuu työläältä. Miten voisin edesauttaa esimerkiksi nokkamukin hyväksymistä? Vauva vain nyrpistelee kun annan nokkamukin hänelle käteen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ymmärrän että haluat jo lopetella imetystä, mutta vauvasi on asiasta eri mieltä. 

Korvike maistuu niin erilaiselta kuin rintamaito, että voi olla ettei se siksi maistu vauvalle. Oletko kokeillut suostuuko hän juomaan rintamaitoa pullosta/mukista? Vauva voisi helpommin hyväksyä mukin, kun maidon maku on tuttu. Kun juominen mukista onnistuu, voit lorauttaa sekaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän korviketta, kunnes pääsette siirtymään kokonaan korvikkeeseen.

10kk iässä voitte alkaa maistelemaan hapanmaitotuotteita, jolloin vauvalle tulee taas uusia makuja testattavaksi. Kun makukirjo laajenee, voi korvikkeenkin juominen helpottua.

Onnea makumatkalle!

t. Mia, terveydenhoitaja

Haluatko henkilökohtaisen vastauksen? Lataa maksuton neuvolachat-sovellus. Lue lisää neuvola.meedoc.com

Vierailija
2/2 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kokeilla erimerkkisiä korvikkeita, jos jokin muu maistuisi paremmin.

t. Mia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä